Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline Jirka_z28  
#1 Odesláno : středa 19. listopadu 2014 9:57:24(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Tohle téma jsem nenašel, tak zakládám.

Řešil jste někdo, co použít?
  1. řetěz nebo 4 ozubený kola?
  2. s pevnou polohou nebo nastavitelný?
  3. jaký všechny těsnění si nakoupit pro výměnu?
  4. něco dalšího, na co si dát pozor?


Přemýšlím, jestli má smysl koupit ten 3 (nebo i 9) polohový, jestli má smysl si s tím časováním hrát nebo jestli jsou to vyhozený peníze. Ať už se seriovou vačkou nebo třeba v budoucnu s jinou.
4 ozubený kola budou asi akorát hlučný, ale zatím jsem je úplně nezavrhl.
Offline MartinG  
#2 Odesláno : středa 19. listopadu 2014 10:15:37(UTC)
MartinG

Kategorie: Rada starších

Registrován: 25.09.2012(UTC)
Zpráv: 2,025
Bydliště: Hradec Kralove

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
Dával jsem řetěz, mám spodní kolo na 3 polohy ale mezi nama hrat si s tim a zkoušet je časově náročný, když si představím co vše se musí kvuli tomu rozebrat.

Těsnění: 1 x pod víko rozvodů + 2x pod vodní pumpu + možná simerink do víka rozvodů, když už to budeš dělat

Na co si dát pozor a co mít:

1. mít stahovák na balancer
2. stahovák na spodní ozubený kolo, já ho alespoň potřeboval
3. hlavně správně nastavit časování, ale to dá rozum
4. pokud není sundaná vana jde hodně blbě nandat zpátky víko rozvodů

pokud budeš potřebovat radu houkni dělal sem to minulou zimu a že to bylo potřeba, chybělo mi na rozvodech i dost zubů.
Repase karb. Edel-čeká
Paliv. čerpadlo-čeká
Chevy Camaro 79 Berlinetta
Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8
Offline Jirka_z28  
#3 Odesláno : středa 19. listopadu 2014 10:30:42(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Díky, Martine, zatím řeším jenom nákup, když už objednávám jiný věci. Výměna nejdřív na jaře.
Já doufám, že mám vytahanej řetěz a že teda výměna pomůže. To časování je rozhodně otrava, tak doufám, že to někdo vyzkoušel za mě ;)
Offline MartinG  
#4 Odesláno : středa 19. listopadu 2014 10:36:52(UTC)
MartinG

Kategorie: Rada starších

Registrován: 25.09.2012(UTC)
Zpráv: 2,025
Bydliště: Hradec Kralove

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
je na tom prt, já měl řetěz šíleně vydojenej a jak jsem už psal i zuby chyběly
Repase karb. Edel-čeká
Paliv. čerpadlo-čeká
Chevy Camaro 79 Berlinetta
Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8
Offline Standa  
#5 Odesláno : středa 19. listopadu 2014 11:31:38(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Ozubený kola budou kňučet, takže to bude znít trochu jako kompresor, ale budou mít největší životnost a asi menší ztráty.
Časování vačky bych bral jako pomůcku pro doladění výkonu pro závodění bez ohledu na chod v nízkých otáčkách (tj. asi ne to, co chceš). To už radši investuj do trochu ostřejší vačky.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline xjohny  
#6 Odesláno : středa 19. listopadu 2014 11:47:50(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Ozubený kola jsou nejlepší volba, co se týče životnosti a odolnosti. Ale hodí se spíš do závoďáků, protože jsou hlučný. Měl by v pohodě vystačit double-roller řetěz, který vydrží dalších 30 let :-)
Camaro se rozskočilo...
Offline Jirka_z28  
#7 Odesláno : středa 19. listopadu 2014 11:58:00(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Oni i ty kolečka dělaj hlučnější a tišší. Zvuk kompresoru nemám rád a už mi to někdo říkal, takže jsem tu variantu neupřednostňoval...
S tím nastavitelným jsem to bral tak, že třeba někdo napíše "vem to 9 polohový, nastav o 2° dopředu, dole se to projeví jen do 1000 ot. a nahoře to trochu pomůže" - i když je to asi utopie a pokud by to fungovalo, výrobce by to tak nastavil.
Vačku se mi měnit nechce, protože by to pak beztak přerostlo v generálku motoru.
Offline MartinG  
#8 Odesláno : středa 19. listopadu 2014 12:10:13(UTC)
MartinG

Kategorie: Rada starších

Registrován: 25.09.2012(UTC)
Zpráv: 2,025
Bydliště: Hradec Kralove

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
Ty tissi mozna bude ten shit co sem tam mel proto ulitaly zuby
Repase karb. Edel-čeká
Paliv. čerpadlo-čeká
Chevy Camaro 79 Berlinetta
Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8
Offline Standa  
#9 Odesláno : středa 19. listopadu 2014 12:27:25(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Napsal: Jirka_z28 Přejít na citovaný příspěvek
... jsem to bral tak, že třeba někdo napíše "vem to 9 polohový, nastav o 2° dopředu, dole se to projeví jen do 1000 ot. a nahoře to trochu pomůže" - i když je to asi utopie a pokud by to fungovalo, výrobce by to tak nastavil...


Ono to tak fungovat trochu taky může a může to vykompenzovat i nějaký nepřesnosti z výroby. Ale pochybuju, že se to projeví nějak moc v otáčkách. Spíš se to projeví víc právě na malých. A navíc pochybuju, že to budeš třeba 5x přenastavovat, abys to vyzkoušel.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline MartinG  
#10 Odesláno : středa 19. listopadu 2014 12:30:26(UTC)
MartinG

Kategorie: Rada starších

Registrován: 25.09.2012(UTC)
Zpráv: 2,025
Bydliště: Hradec Kralove

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
Budeš rád, když to složíš jednou :)))) a bude to fungovat
Repase karb. Edel-čeká
Paliv. čerpadlo-čeká
Chevy Camaro 79 Berlinetta
Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8
Offline Jirka_z28  
#11 Odesláno : středa 19. listopadu 2014 12:32:08(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
a přesně proto jsem hledal někoho, kdo už si tím prošel :) Taky si myslím, že rozebrání by mi mohlo stačit, že mě to až tolik bavit nebude...
Offline holanuvstatek  
#12 Odesláno : středa 19. listopadu 2014 19:12:07(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.05.2011(UTC)
Zpráv: 1,564

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
O ty ozubený kola sem se zajímal a je to prý dost hlučný ty dost cestuješ tak bych to ůplně vyloučil.a nastavovat rozvody věřím že by jsi to pocitově vůbec nepoznal.Za mě dvoj řetěz a máš klid.
Offline Jirka_z28  
#13 Odesláno : čtvrtek 20. listopadu 2014 8:26:38(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Mně o tom už dřív říkal jeden Amík, asi takhle:
on: "kup to, je to super, zvuk jak s kompresorem"
já: "nemám rád zvuk kompresoru"
on: "tak tam dej řetěz..."

S tím nastavením si právě myslím, že by to mohlo být znát, ale hlavně negativně - že prostě možná tam půjde něco získat, ale i hodně ztratit. Chtělo by to najít nějaký grafy z brzdy (na jinak sériovým motoru) pro porovnání.
Offline Standa  
#14 Odesláno : čtvrtek 20. listopadu 2014 8:48:21(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
http://www.camcraftcams....tuning-for-maximum-power
tady máš pokec pro hrubou představu, co udělá časování. Zjednodušeně řečeno: co přidáš ve velkých otáčkách, to ztratíš na malých a obráceně.

tady, co to dokáže udělat, sjeď si na graf s černým pozadím. http://www.redz31.net/pages/headwork.html

takhle asi vypadaj rozdíly na normálním motoru http://rennlist.com/foru...-timing-effects-32v.html

Upraveno uživatelem čtvrtek 20. listopadu 2014 9:11:29(UTC)  | Důvod úpravy: -

Firebird ´87 V6 T-top manuál
thanks 1 uživatel blahořečil Standa za tento úžasný příspvěvek.
Jirka_z28 on 20.11.2014(UTC)
Offline Jirka_z28  
#15 Odesláno : čtvrtek 20. listopadu 2014 9:38:43(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Dík, něco takovýho jsem hledal, jen pro sériovou LG4 :) Projdu si to někde v klidu, takhle na 1. pohled jsou tam 2 případy, někde to fakt "co ubereš někde, přidáš jinde", někde ale dole není rozdíl, ve středním pásmu o kus lepší a v horních 5% zas trochu horší (někdy ani to ne). Taky někdy jsou ty rozdíly "zhoršení vs. zlepšení" srovnatelný v absolutním čísle a někde v %.
U té 928 to vypadá dobře, ale zas porovnávaj měření na různých autech a ty se mohly lišit už z výroby.
Moje s vytahaným řetězem se teď nejspíš chová jako -X°, takže bych to stejně musel dát nejdřív na 0 a pak měnit, pokud bych chtěl porovnávat. Chtělo by to domů pořádnou dílnu a brzdu :)
Offline Standa  
#16 Odesláno : čtvrtek 20. listopadu 2014 9:49:03(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Pro tvůj motor jsem takhle narychlo nic nenašel... Spíš jde o to, že pocitově změny asi nepoznáš. Ale je pravda, že trochu by sis pomoct v otáčkách mohl, protože na malých otáčkách stejně nejezdíš s plynem na podlaze.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline MartinG  
#17 Odesláno : čtvrtek 20. listopadu 2014 18:04:20(UTC)
MartinG

Kategorie: Rada starších

Registrován: 25.09.2012(UTC)
Zpráv: 2,025
Bydliště: Hradec Kralove

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
dej tam normoš kola a neřeš, pokud chceš tunit vyměň u toho rovnou vačici ale pak musíš rozebrat motor trochu vic
Repase karb. Edel-čeká
Paliv. čerpadlo-čeká
Chevy Camaro 79 Berlinetta
Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8
Offline Spitfire  
#18 Odesláno : středa 25. února 2015 19:57:32(UTC)
Spitfire

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 14.08.2012(UTC)
Zpráv: 95
Bydliště: Slany

Jakej je rozdíl mezi timing dumper dumper
a timing chain tensioner https://www.rockauto.com/catalog...&jnid=732&jpid=1
Tensioner by měl být napínák a dumper tlumič? Ale podle obrázků je to to stejný, tak nevim co objednat. Zatr!
Budu dělat komplet rozvod a beru k tomu set tesnění s guferem, budu potřebovat ještě něco dalšího?
Díky

Jo a je to na V6 :)
UserPostedImage
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
Guest
Podobná témata
Jak nastavit rozvody 0 trojúhelník hranatá nula 3 možnosti (Motory, výkonové úpravy)
od bronek433 09.08.2017 19:30:05(UTC)
350 cui a rozvody (Motory, výkonové úpravy)
od Dědula 25.06.2014 16:08:27(UTC)
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.