Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

2 stránek12>
Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline Kenworth  
#1 Odesláno : 7. srpna 2017 17:29:47(UTC)
Kenworth
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 5.7.2017(UTC)
Zpráv: 32
Bydliště: Sokolov

Blahořečen: 2-krát v 1 příspěvcích
O víkendu jsem vyměnil chladič a dnes po cca 25km teplota přesáhla 220 fárnhajtů. Tak jsem to odstavil a potom to zkoušel ještě jednou projet a zřejmě nespíná větrák chlazení. Teploměr chladící kapaliny ukazuje, při zkratování diagnostické zásuvky se větrák roztočí, ale při jízdě a při stání ne. Kde najdu čidlo, které ho spíná? Případně jestli může být problém ještě v něčem jiném?

Co takhle se připojit k diskuzi?! Přihlášení na váš účetRegistrovat nový účet.

Offline Bouri  
#2 Odesláno : 7. srpna 2017 18:01:57(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.7.2011(UTC)
Zpráv: 802
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 8-krát
Blahořečen: 7-krát v 6 příspěvcích
To že se větrák roztočí, když začneš vyblikávat kódy, tak větrák i všechny jeho obvody fungují. Nehlásilo vyblikávání nějakou chybu kolem teploty?
Budík v palubovce má vlastní teplotní čidlo. Čidlo teploty, které spíná větrák, tak je jiné a jde do řídící jednotky, která to vyhodnotí a podle toho pak spíná větrák a pro sepnutí má následující pravidla:
- Teplota vyšší než 106.25°C (223.25°F ).
- Doba provozu větráku minimálně 30 sekund.
- Teplotní hystereze pro vypínání/zapínání 4.5°C.
- Rychlost vozidla nižší než 40MPH.
Bral jsem to z paměťového čipu pro 2.8 V6 s manuální převodovkou, takže přesně pro tvoje auto.

Nemáš zavzdušněný chaldící okruh? Co víčko chladiče, zdá se být OK? Co chladič, není moc poničený, žeby přes něj neproudil vzduch? A co lízátko (dvoudílné), máš ho tam (bez lízátka to nechladí při vyšších rychlostech)?

Čidlo teploty do ECM je "D" pod sáním. Jinak větrák má ještě svoje vlastní nouzové čidlo - "N13" zezadu na bloku motoru, takže v případě selhání řídící jednotky je tam nouzák (při kolika stupních spíná, nezkoušel sem, možná se mi podaří časem dohledat).
UserPostedImage

Edit: Ještě jsem si vzpomněl - je rozdíl mezi chladičem a chladičem. Použitý chladič už nemusí mít tak dobrou prostupnost pro chlazení jako úplně nový. Taky jsem měl na autě chvíli použitý chaldič a motor měl snahu se přehřívat a pomohlo až dát tam celokovový hliníkový.

Upraveno uživatelem 7. srpna 2017 18:04:12(UTC)  | Důvod úpravy: -

Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
El. odskok kufru: OK
Klimatizace: WIP
Startér: Objednanej novej
Offline Kenworth  
#3 Odesláno : 7. srpna 2017 18:42:45(UTC)
Kenworth
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 5.7.2017(UTC)
Zpráv: 32
Bydliště: Sokolov

Blahořečen: 2-krát v 1 příspěvcích
Ahoj, díky za odpověď.
Při vyblikávání chyb se žádná nevyblikala.
- Jestli si dobře pamatuji, tak 220 st. je v polovině stupnice a ručička lezla i dva až tři dílky přes
- Je nějaký lepší způsob jak to odvzdušnit než zapnout topení, nechat to ohřát a potom dolít zbytek kapaliny?
- To umístění čidla sem tipoval dobře, díky za potvrzení :-) Nouzák asi nefuguje, protože voda vesele vařila.
- Původní chladič prosakoval, tak jsem dal jiný, pravděpodobně z Camara a ten je větší a vypadá že je po opravě (dostal jsem ho k autu)
- Na netu jsem našel tenhle: http://www.nissensbrno.c...p;typ=&typ_chladice= , ale je asi o 13cm širší než ten co jsem demontoval. Nemohl bys mi podle toho obrázku změřit velikost tvýho chladiče?
Offline Kenworth  
#4 Odesláno : 7. srpna 2017 19:06:54(UTC)
Kenworth
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 5.7.2017(UTC)
Zpráv: 32
Bydliště: Sokolov

Blahořečen: 2-krát v 1 příspěvcích
Protože to auto potřebuji zase dovézt 25km zpět a nechci ho trápit vroucí vodou, tak co když to čidlo teploty proklemuji? Větrák poběží stále nebo?
Offline Bouri  
#5 Odesláno : 7. srpna 2017 19:19:50(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.7.2011(UTC)
Zpráv: 802
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 8-krát
Blahořečen: 7-krát v 6 příspěvcích
- Žádná chyba - teplotní čidlo je asi v pořádku - dá se zjistit jen přes připojenou diagnostiku.
- U moji V6 byla provozní teplota podle zatížení 1 čárku za. Kolem toho středu je to provozní teplota motoru.
- Za studena dolít do expanzky a pak zkusit pomačkat hadice (topení je ve výchozím stavu otevřeno), ať si nacucne vodu z expanzky, pak zkusit zahřát auto a znovu pomačkat hadice. Za tepla by měly být hadice těžko stlačitelné. Ale nemuselo by to být tak tragické tahle možnost.
- To že vařila voda neznamená, že nefunguje nouzák - ten se spouští možná někde po 110°C. Voda vařila kde? Probublávala do expanzky? Asi špatné víčko - zkus použít původní. Co jsem slyšel, tak by vroucí voda neměla probublávat do expanzky a víčko by mělo držet tlak. (můj tip na vítěze)
- Jestli je chladič špatnej se pozná jen výměnou za jinej chladič, ale zkus prvně to víčko, jestli ti to s původním nedělalo problémy s tím probubláváním.
- K autu se dostanu nejdřív až o víkendu hned (neparkuju u domu), ale mám tu chladič od klimatizace a ten má rozměry 660x410mm, což by +- odpovídalo tomu chladiči v odkazu.

Když čidlo proklemuješ, tak řídící jednotka ti zahlásí chybu čidla (bude ti svítit SES kontrolka) a nevím, jak se motor bude chovat, jestli se vrtule bude točit trvale nebo ne (ale asi se bdue točit trvale).
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
El. odskok kufru: OK
Klimatizace: WIP
Startér: Objednanej novej
Offline Kenworth  
#6 Odesláno : 7. srpna 2017 19:23:33(UTC)
Kenworth
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 5.7.2017(UTC)
Zpráv: 32
Bydliště: Sokolov

Blahořečen: 2-krát v 1 příspěvcích
To víčko mne taky napadlo, dal jsem to z původního chladiče na ten nově nemontovaný. Zítra zkusím vzít i to druhý víčko a uvidíme. Zatím díky
Offline Kenworth  
#7 Odesláno : 7. srpna 2017 19:27:40(UTC)
Kenworth
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 5.7.2017(UTC)
Zpráv: 32
Bydliště: Sokolov

Blahořečen: 2-krát v 1 příspěvcích
A to lízátko jsem tam zatím taky nenamontoval, že by to mělo až takový vliv?
Offline OndraS  
#8 Odesláno : 7. srpna 2017 19:30:01(UTC)
OndraS

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 464
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 6-krát v 5 příspěvcích
To havarijní čidlo, viz Bouriho schema a pozice N13, by mělo spínat při 116°C. Je kostřící, takže zkus z něj sundat kábl, zelenej, a ten dát na kostru. Musí to valit.
Já bych viděl krpu v tom provozním čidle (žlutej a černej drát), předek motoru. Nefakčí, nedá info do jednotky a ta nesepne relátko od ventoše. Dost možná že to havarijní čidlo funguje, ale na tu teplotu jsi se nedostal ( buď rád) a dřív jsi to auto vypl.

Schéma krámu hier:

http://92b4crs.tripod.co...wiring/dia-pics/31-0.jpg
CHEVROLET camaro SPORT COUPE 1988
Právě probíhá: renovace Zimmer Golden Spirit 1980 nr. 005.
Offline Kenworth  
#9 Odesláno : 7. srpna 2017 19:36:21(UTC)
Kenworth
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 5.7.2017(UTC)
Zpráv: 32
Bydliště: Sokolov

Blahořečen: 2-krát v 1 příspěvcích
Díky za pomoc
Offline OndraS  
#10 Odesláno : 7. srpna 2017 19:36:21(UTC)
OndraS

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 464
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 6-krát v 5 příspěvcích
To lízátko pod čumákem připomněl Bouri správně, má vliv zcela zásadní a to bych s dovolením podtrhl. Bacha na to, tyhle naše plečky nemají kudy nasávat luft za jízdy, než spodem. Lízátko co nejdřív instaluj, je pro chlazení důležité.
CHEVROLET camaro SPORT COUPE 1988
Právě probíhá: renovace Zimmer Golden Spirit 1980 nr. 005.
Offline Kenworth  
#11 Odesláno : 7. srpna 2017 19:37:00(UTC)
Kenworth
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 5.7.2017(UTC)
Zpráv: 32
Bydliště: Sokolov

Blahořečen: 2-krát v 1 příspěvcích
Hned zítra ho tam lupnu, tohle jsem podcenil :-)
Offline OndraS  
#12 Odesláno : 7. srpna 2017 19:44:10(UTC)
OndraS

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 464
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 6-krát v 5 příspěvcích
No, viz schema, pokud ventoš sepne při propojení ALDL konektoru ( tzn režim vyblikávání), tak máš jistotu že funguje relátko i ventilátor.
Zkus ukostřit to havarijní čidlo, musí se taky rozeběhnout.
Ten senzor co vede do ECM, by měl mít cca tyto hodnoty. Teď zvečera u studenýho motoru tak 2,5 k Ohmu

http://repairguide.autoz...rge/0900c15280067e13.gif
CHEVROLET camaro SPORT COUPE 1988
Právě probíhá: renovace Zimmer Golden Spirit 1980 nr. 005.
Offline Bouri  
#13 Odesláno : 7. srpna 2017 19:45:24(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.7.2011(UTC)
Zpráv: 802
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 8-krát
Blahořečen: 7-krát v 6 příspěvcích
Jak píše OndraS, tak lízátko fakt nutnost.
Párkrát jsem ho sundal, neujel jsem ani 10km a už jsem byl v červeným i přes jedoucí větráky (ty co teď mám, nejsou nic moc). Po znovunainstalování lízátka to začlo úplně nádherně chladit.

Vzpomněl jsem si, že správnost čidla se dá ověřit pomocí multimetru, tady jsou hodnoty rezistivity čidla, jaké bys měl změřit při jakých teplotách:
-40°C ... 100.700 ohm
-20°C ... 25.000 ohm
-5°C ... 13.500 ohm
5°C ... 7.500 ohm
20°C ... 3.400 ohm
40°C ... 1.800 ohm
70°C ... 450 ohm
100°C ... 185 ohm

Edit: OndraS byl s těmi teplotami a odpory rychlejší.

Upraveno uživatelem 7. srpna 2017 19:46:32(UTC)  | Důvod úpravy: -

Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
El. odskok kufru: OK
Klimatizace: WIP
Startér: Objednanej novej
Offline OndraS  
#14 Odesláno : 7. srpna 2017 19:45:38(UTC)
OndraS

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 464
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 6-krát v 5 příspěvcích
Hlavně když to lízátko máš, většinou tady u těch 3rd f-bodys chybí nebo jsou poničený od obrubníků :)
CHEVROLET camaro SPORT COUPE 1988
Právě probíhá: renovace Zimmer Golden Spirit 1980 nr. 005.
Offline Kenworth  
#15 Odesláno : 7. srpna 2017 19:48:54(UTC)
Kenworth
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 5.7.2017(UTC)
Zpráv: 32
Bydliště: Sokolov

Blahořečen: 2-krát v 1 příspěvcích
To je v poho. Auto sem koupil kompletní a krom centrálu, zadní nápravy a rádia plně funkční. Možná bych ani ten chladič nemusel vyndavat, ale když už prosakoval.....Zatr!
Offline OndraS  
#16 Odesláno : 7. srpna 2017 19:49:14(UTC)
OndraS

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 464
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 6-krát v 5 příspěvcích
Bouri: těch mínus 40 bych vynechal, v takové kose se startuje ZIL a ne Fajrák :)
CHEVROLET camaro SPORT COUPE 1988
Právě probíhá: renovace Zimmer Golden Spirit 1980 nr. 005.
Offline Bouri  
#17 Odesláno : 7. srpna 2017 19:51:19(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.7.2011(UTC)
Zpráv: 802
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 8-krát
Blahořečen: 7-krát v 6 příspěvcích
OndraS: To je pravda, ale řídící jednotka s tím počítá, kdyby se našel nějakej neinteligent, kdo by to chtěl aspoň zkusit. Piisk
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
El. odskok kufru: OK
Klimatizace: WIP
Startér: Objednanej novej
Offline Kenworth  
#18 Odesláno : 7. srpna 2017 19:54:54(UTC)
Kenworth
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 5.7.2017(UTC)
Zpráv: 32
Bydliště: Sokolov

Blahořečen: 2-krát v 1 příspěvcích
Já určitě :-) :-) :-)
Offline Jirka_z28  
#19 Odesláno : 8. srpna 2017 7:55:38(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,176
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 16-krát
Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
Ještě si dovolím podotknout, že pokud je celkově chlazení v pořádku (teda i to lízátko)..., tak při klidné plynulé jízdě ventilátor ani nesepne. Mně se roztočí až při pomalém parkování do garáží nebo pocukávání po městě.
Offline Kenworth  
#20 Odesláno : 8. srpna 2017 15:47:14(UTC)
Kenworth
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 5.7.2017(UTC)
Zpráv: 32
Bydliště: Sokolov

Blahořečen: 2-krát v 1 příspěvcích
Tak jsem namontoval lízátko, utěsnil hadičku do exp. nádobky (původní chladič měl větší průměr trubičky na přepadu) a dojel domů. Běžnou jízdou, s jedním okem na teploměru a skoro celou cestu se zapnutým topením. Ručička se pohybovala mezi 170-180, což bylo i se starým chladičem. Po dojezdu před garáž jsem ještě chvilku nechal auto bublat na volnoběh, ručička vylezla ke 190 a tam zůstala. Větrák nesepnul, ale po chcípnutí motoru to začalo bublat do exp. nádržky a bublalo to pár minut. To asi není normální ne Zatr! ?
Offline xjohny  
#21 Odesláno : 8. srpna 2017 18:48:23(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.2.2009(UTC)
Zpráv: 8,108
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 72-krát
Blahořečen: 128-krát v 109 příspěvcích
180-190 je normální provozní teplota.
Camaro se rozskočilo...
Offline Kenworth  
#22 Odesláno : 9. srpna 2017 5:45:33(UTC)
Kenworth
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 5.7.2017(UTC)
Zpráv: 32
Bydliště: Sokolov

Blahořečen: 2-krát v 1 příspěvcích
To vím, ale to bublání se mi nezdá.
Offline Standa  
#23 Odesláno : 9. srpna 2017 6:07:13(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.1.2012(UTC)
Zpráv: 927
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 10 příspěvcích
Nekoukal jsem, jestli to v tomhle vedru dělá i po klidný jízdě, ale všiml jsem si víckrát vytlačení vody po svižnějším ježdění. Je to způsobený odpařením vody v motoru teplem z vložek válců a to vytlačí další vodu do expanzky. Během chvíle by tu vodu měl vcucnout motor zpátky. Ale bublinky by tam být neměly - to byl spíš vzduch zachycenej nahoře v chladiči (nedostatečně odvzdušněný).
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Kenworth  
#24 Odesláno : 9. srpna 2017 9:20:35(UTC)
Kenworth
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 5.7.2017(UTC)
Zpráv: 32
Bydliště: Sokolov

Blahořečen: 2-krát v 1 příspěvcích
Budu to sledovat, zatím díky všem za rady.
Offline OndraS  
#25 Odesláno : 9. srpna 2017 14:38:00(UTC)
OndraS

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 464
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 6-krát v 5 příspěvcích
No jo, sledovat, ale co ten větrák teda, spíná se nebo ne? Tady v tomhle vedru stačí jet chvíli v koloně nebo po městě a spíná to skoro furt. Nnech ohřátý auto po jízdě pak chvíli vrnět před barákem a musí to sepnout. Jestli ne, je někde chyba a s tou bych se na delší výlety nepouštěl.
CHEVROLET camaro SPORT COUPE 1988
Právě probíhá: renovace Zimmer Golden Spirit 1980 nr. 005.
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
2 stránek12>
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.