Zdravím všechny F-body pozitivní jedince,chtěl bych Vám tu představit svoji potvoru, je to Chevrolet Camaro Z28 4. generace, roku výroby 1995. Vím že 4th gen. F-body u nás zrovna moc v oblibě nejsou, přece jenom je to designově dost odlišné auto oproti předchozím generacím, zvlášť po faceliftu v r. 98. Mě samotnému se víc líbí starší F-bodies, nejvíc asi '67 - '69.
KoupěAuto jsem koupil v červnu roku 2009. Při procházení inzerátů amerik na internetu jsem narazil na tohle auto za cenu, kdy se to nedalo nekoupit. V tu dobu jsem sice auto intenzivně nesháněl, pokukoval jsem spíš po klasických amerikách 70.-80. let, jenže za tu cenu tu žádný V8 s "papírama" nebyl. Auto stálo ve skoro sousední vesnici, takže na prohlídku jsem vyrazil skoro hned. První dojmy byly víceméně pozitivní, auto sice přes rok stálo, ale motoricky i vzhledově to bylo dobrý, jen při zkušební jízdě došel benzín :) Po svezení bylo rozhodnuto a za pár týdnů kdy prodejce vyřizoval STK a další formality bylo Camaro konečně moje.
Stručné technické informaceI u téhle generace byla zachována původní charakteristika, je to dvoudvéřové kupé, případně targa nebo convertible s pohonem zadních kol, tuhou zadní nápravou a kapacitou 2+2 (2 dospělí a 2 trpaslíci, v nejhorším děti na zadních sedačkách.
Motorizací je v mém případě V8 Small Block druhé generace o objemu 5,7l a označením LT1, který si svoji premiéru odbyl v Corvette v roce 92. Blok motoru je z litiny, hlavy stejně jako u Corvette z hliníku. Oproti předchozím Small Blocku se liší systémem chlazení, tzv. Reverse flow cooling system, nejdřiv se chladí hlavy pak zbytek motoru. Další změnou je rozdělovač nazvaný OptiSpark který je vpředu na motoru hned pod vodní pumpou, vskutku úžasný nápad, stačí vletět do pěkné díry s vodou nebo nechat umýt motor a můžete ho rovnou vyměnit, někteří majitelé LT1 mění preventivně palec a víčko při výměně oleje, pro zábavu doporučuji vygooglit OptiSpark, když jste šikovní může se vám podařit měnit celý rozdělovač i pětkrát do roka. Převodovka je automatická čtyřrychlostní s OD, typ 4L60E. Z28 se dala pořídit i s šestirychlostním manuálem Borg-Warner T56, určitě to musí být zajímavý svezení.
Rozměry a váha:
Rozvor: 2,568mm
Délka: 4,907mm
Šířka: 1,303mm
Pohotovostní hmotnost: 1560 kg (3440 lbs.) - potřebuje menší dietu
Motor:
5,7l (350 cui) V8 LT1
Nejvyšší výkon: 275 hp (205 kW)
Kroutící moment: 441 N-m (325 lb-ft)
FotografieSorry za nízkou kvalitu, většinou foceno mobilem :/
Takhle vypadalo když jsem ho koupoval:
Bez předního znaku to asi vypadalo líp :)
Upraveno uživatelem pondělí 3. května 2010 15:40:09(UTC)
| Důvod úpravy: -