Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Nejspíš to bude startérem nebo nějakou occhranou proti vybití baterky, ale když mám nižší napětí - myslím tím cca 13V (!!!) a méně - tak prostě můžu klíčkem v zapalování kvedlat jak chcu a nikde nic necvakne (startér se ani nevysune, ani nezačne motat pastorkem), jen poklesne napětí a nic z toho. Občas to třeba po 2s chytne, startér začne pracovat jak má a normálně (ne takovým polomrtvým otáčením) nastartuje; ale spíš to nic neudělá a buď nastartovat přes kabely nebo roztlačit. Že je slabší a starší baterka pochopím, ale nenastartovat při 13V? Maj 3rd gen Firebirdy nějakou napěťovou ochranu (ani ve schématech sem nic nenašel) nebo je tohle problém startéru? A když to bude ve startéru, kde tam hledat problém? |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 29.10.2009(UTC) Zpráv: 1,285 Bydliště: Letohrad, Praha
Blahořečil: 18-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
o ochraně před startováním nevím, spíš by to mělo bejt naopak - vypnout všechno ostatní, aby šlo startovat. Nicméně je tuším nějaká ochrana u světel - že pod nějaký napětí svítěj jen parkovačky. Nemáš někde špatnej kontakt / uvolněnej kabel / tak něco? |
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Nebo nějaký špatný/ "zatuhlý" relátko, který nepustí k tomu startéru šťávu? |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Dejme tomu, že v interiéru je napětí dobrý, projde to přes pojistky, spínačku i spínač spojky, ale za spojkou sem to už nezjišťoval kvůli blbýmu přístupu. Žeby moh bejt poloupadenej kontakt na stykač ve startéru? Možný je všechno. Startér je prej měněnej, páč při pokusu o prodání jinýmu majiteli (potenciální majitel přede mnou), původní majitel odvařil startér... Jestli mluvil pravdu a je tam novej nebo jestli je tam starej jen "opravenej", nevím. O alternátoru taky povídal, že je novej a rozpadlo se ložisko. Mám v plánu postavit kola na cihly a kouknout se alespoň na ten startér. Jen sehnat nějakou rampu, kde by to mohlo nějakej den stát... A rozsvěcovat světla při vybitý baterce sem nezkoušel, takže nevím. Ale žárovky na světlomet by měly jít napřímo přes vypínač, ochranu bych viděl v elektronice otvírání světel (1985-1992). |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Předpokládám taky nějakej přechoďák, nejspíš v kontaktu nebo komutátoru ve startéru. Pokud by byl problém neopravitelnej přímo ve startéru, tak můžu nabídnout startér vyndanej ze svýho. Ten točil dobře, ale má asi v háji volnoběžku, protože se při startu hodně často ozývalo jen chrčení. Když se chytil, tak točil dobře. Edit: ale relátko cvakat slyšíš, předpokládám? Upraveno uživatelem pátek 25. května 2012 15:09:14(UTC)
| Důvod úpravy: - |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Otočím klíčkem a nic, žádnej zvuk. Relátko je hlasitý, to bych slyšel (znám z doby, kdy mi ještě sotva běžel motor), ale neozývá se, žeby cvakalo. Kde že to relátko je? Možná je špatný relátko (dobře přístupný?) a nechce se mu... Samotnej startér když vyskočí pastorek, tak točí nádherně, jen musí vyskočit... |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Přidávám video, vzpomněl jsem si na něj až teď, že jsem nějaké dělal... -> Posuňte si na 2:03, klíčkem otočím 2:13 (kdo neuslyší klíček, dívejte se na teploměr, kerej je v režimu "test lamp"). PS: Palubní voltmetr kecá o 1.2V; když ukazuje 13V, je na baterce 14.2V (měřeno multimetrem). |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Dnes sem se v tom hrabal, zjistil a vyřešil snad všechny problémy: - Hodně vadná kabeláž (všechno bylo zakrytý izolačkou, tudíž z dřívějška nezjistitelný, vylejzal jen fialovej kabel), kerou někdo velmi neodborně chtěl spojit - rukou ovázal Oprava nejlepší metodou - pájka, chybějící kus kabeláže nastaven měděnými dráty (ne licna), takže jakýsi "most" a to celé v smršťovací bužírce. - Nadvakrát (jednou ode mě) servanej šroub k připojení kabelu pro startování - Z preventivních důvodů jsem očistil aj stykač startéru. No řekněte, že je to fuj... No a takhle sem to nakonec vyřešil, rampa to sice není, prostoru také moc ne, ale stačilo to. Vypodložený jak kolo, tak i rám (ne karoserie) dlažebníma kostkama, cihlama a nějakejma dřevěnejma trámama, co jsem našel. No a "tancoval" sem okolo toho skoro 7 hodin. Nejvíc mi dalo zabrat rozhejbat zatuhlou matici na jednom kontaktu stykače, nakonec se ta matice odřízla a dala jiná. Ale po těch 7 hodinách jsem maximálně spokojený, páč to krásně chytlo aj při 12V (méně se mi tu baterku nepodařilo vybít, 5h na ni běžela 21W žárovka a asi 1/4 hodiny rozsvícený hlavní světla (tedy aj obrysovky); napětí spadlo jen o 0.8V, mazec. |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Hezky sis poradil. Já jsem naštěstí na svým takovýhle kutilství nenašel. Hlavně, že už to maká. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Tak ten ručně spojenej kabel, to je otřes Ještě že jsi na to přišel, mohlo taky dojít k průseru Já ač mám v garáži jámu, tak jsem musel v před zimou vyřešit, jak ho vzadu zvednout abych pod něj zároveň mohl. Tak jsem dal na štorc fošnu a na ni po stranách posadil Ytongy, na těch pak auto sedělo :-) |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Když už jsme u toho zvedání, tak já jsem měl v garáři auto najetý na lavičkách. A fungovalo to docela dobře - lavičky byly teda nízký dubový ze dvou špalků a kusu fošny. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 25.07.2011(UTC) Zpráv: 836 Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna
Blahořečil: 10-krát Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
|
Pokud to byly velký špalky a fošna taktéž (= stabilní), tak to je ještě dobrý. Pokud by bylo auto postavený doslova na špalkách (a menších), tak bych pod auto nešel, stačí se trochu opřít do nějaký matice a poznám těch 1.5t, co to auto váží... Nejvíc mě vystrašilo, že zvedám a najednou auto popojede o necelej centimetr dopředu, i když bylo zabržděný, zařazenej kvalt, zaražený cihly pod kolama... |
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T) Klimatizace: WIP Potahy sedaček: Oprava Alarm: Chtělo by to opravit
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Metály: Registrován: 25.02.2010(UTC) Zpráv: 1,118 Bydliště: Smečno
Blahořečil: 26-krát Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
|
Jen tak pro zajímavost :)
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
A kladivem jo? Šikovnej :-) |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Metály: Registrován: 25.02.2010(UTC) Zpráv: 1,118 Bydliště: Smečno
Blahořečil: 26-krát Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
|
abych si uklízel až nudu příště fotit :D kladivem se to nejlíp rychtuje :)
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 29.10.2009(UTC) Zpráv: 1,285 Bydliště: Letohrad, Praha
Blahořečil: 18-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
to vypadá na "šetrnou" gumovou palici :) |
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Stejně je mi divný, že je ten startér taková citlivka. Ten můj starej, těžkotonážní neměl nikdy problém otočit motorem i když byly houroucí vedra. |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Metály: Registrován: 25.02.2010(UTC) Zpráv: 1,118 Bydliště: Smečno
Blahořečil: 26-krát Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
|
taky je to amerika a litina tohle je všechno čína a hliník převážně
|
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Hm, na tom materiálu asi něco bude, hliník je lépe tepelně vodivý, takže teoreticky je to pro startér spíš nevýhoda, protože lépe přebírá horko od bloku. Holt vše má svá pro a proti |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát rady starších Registrován: 14.05.2011(UTC) Zpráv: 1,564
Blahořečil: 6-krát Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
|
HLAVNE TO CHCE PORADNY KABELY OD BATERKY.
|
|
|
|
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.
Soubory cookie:
chevroletcamaro.cz - fórum používá soubory cookie. Pokračováním prohlížení těchto stránek vyjadřujete souhlas s jejich použitím.
Více informací
OK