Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline Bouri  
#1 Odesláno : pátek 25. května 2012 13:22:23(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Nejspíš to bude startérem nebo nějakou occhranou proti vybití baterky, ale když mám nižší napětí - myslím tím cca 13V (!!!) a méně - tak prostě můžu klíčkem v zapalování kvedlat jak chcu a nikde nic necvakne (startér se ani nevysune, ani nezačne motat pastorkem), jen poklesne napětí a nic z toho. Občas to třeba po 2s chytne, startér začne pracovat jak má a normálně (ne takovým polomrtvým otáčením) nastartuje; ale spíš to nic neudělá a buď nastartovat přes kabely nebo roztlačit.
Že je slabší a starší baterka pochopím, ale nenastartovat při 13V? Doprrr
Maj 3rd gen Firebirdy nějakou napěťovou ochranu (ani ve schématech sem nic nenašel) nebo je tohle problém startéru? A když to bude ve startéru, kde tam hledat problém?
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Jirka_z28  
#2 Odesláno : pátek 25. května 2012 13:44:02(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
o ochraně před startováním nevím, spíš by to mělo bejt naopak - vypnout všechno ostatní, aby šlo startovat.
Nicméně je tuším nějaká ochrana u světel - že pod nějaký napětí svítěj jen parkovačky.
Nemáš někde špatnej kontakt / uvolněnej kabel / tak něco?
Offline xjohny  
#3 Odesláno : pátek 25. května 2012 14:21:35(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Nebo nějaký špatný/ "zatuhlý" relátko, který nepustí k tomu startéru šťávu?
Camaro se rozskočilo...
Offline Bouri  
#4 Odesláno : pátek 25. května 2012 14:42:05(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Dejme tomu, že v interiéru je napětí dobrý, projde to přes pojistky, spínačku i spínač spojky, ale za spojkou sem to už nezjišťoval kvůli blbýmu přístupu.
Žeby moh bejt poloupadenej kontakt na stykač ve startéru? Možný je všechno. Startér je prej měněnej, páč při pokusu o prodání jinýmu majiteli (potenciální majitel přede mnou), původní majitel odvařil startér... Jestli mluvil pravdu a je tam novej nebo jestli je tam starej jen "opravenej", nevím. O alternátoru taky povídal, že je novej a rozpadlo se ložisko. Ani nemluvit
Mám v plánu postavit kola na cihly a kouknout se alespoň na ten startér. Jen sehnat nějakou rampu, kde by to mohlo nějakej den stát... Zatr!

A rozsvěcovat světla při vybitý baterce sem nezkoušel, takže nevím. Ale žárovky na světlomet by měly jít napřímo přes vypínač, ochranu bych viděl v elektronice otvírání světel (1985-1992).
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Standa  
#5 Odesláno : pátek 25. května 2012 15:06:20(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Předpokládám taky nějakej přechoďák, nejspíš v kontaktu nebo komutátoru ve startéru. Pokud by byl problém neopravitelnej přímo ve startéru, tak můžu nabídnout startér vyndanej ze svýho. Ten točil dobře, ale má asi v háji volnoběžku, protože se při startu hodně často ozývalo jen chrčení. Když se chytil, tak točil dobře.

Edit: ale relátko cvakat slyšíš, předpokládám?

Upraveno uživatelem pátek 25. května 2012 15:09:14(UTC)  | Důvod úpravy: -

Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Bouri  
#6 Odesláno : pátek 25. května 2012 15:41:07(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Otočím klíčkem a nic, žádnej zvuk. Relátko je hlasitý, to bych slyšel (znám z doby, kdy mi ještě sotva běžel motor), ale neozývá se, žeby cvakalo. Kde že to relátko je? Možná je špatný relátko (dobře přístupný?) a nechce se mu...
Samotnej startér když vyskočí pastorek, tak točí nádherně, jen musí vyskočit...
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Bouri  
#7 Odesláno : pátek 25. května 2012 23:59:25(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Přidávám video, vzpomněl jsem si na něj až teď, že jsem nějaké dělal...
-> Posuňte si na 2:03, klíčkem otočím 2:13 (kdo neuslyší klíček, dívejte se na teploměr, kerej je v režimu "test lamp").

PS: Palubní voltmetr kecá o 1.2V; když ukazuje 13V, je na baterce 14.2V (měřeno multimetrem).
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Bouri  
#8 Odesláno : sobota 26. května 2012 22:58:11(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Dnes sem se v tom hrabal, zjistil a vyřešil snad všechny problémy:
- Hodně vadná kabeláž (všechno bylo zakrytý izolačkou, tudíž z dřívějška nezjistitelný, vylejzal jen fialovej kabel), kerou někdo velmi neodborně chtěl spojit - rukou ovázal
UserPostedImage UserPostedImage UserPostedImage
Oprava nejlepší metodou - pájka, chybějící kus kabeláže nastaven měděnými dráty (ne licna), takže jakýsi "most" a to celé v smršťovací bužírce.
UserPostedImage

- Nadvakrát (jednou ode mě) servanej šroub k připojení kabelu pro startování
UserPostedImage

- Z preventivních důvodů jsem očistil aj stykač startéru. No řekněte, že je to fuj...
UserPostedImage UserPostedImage


No a takhle sem to nakonec vyřešil, rampa to sice není, prostoru také moc ne, ale stačilo to. Vypodložený jak kolo, tak i rám (ne karoserie) dlažebníma kostkama, cihlama a nějakejma dřevěnejma trámama, co jsem našel. Ja nic
UserPostedImage
No a "tancoval" sem okolo toho skoro 7 hodin. Nejvíc mi dalo zabrat rozhejbat zatuhlou matici na jednom kontaktu stykače, nakonec se ta matice odřízla a dala jiná. Ale po těch 7 hodinách jsem maximálně spokojený, páč to krásně chytlo aj při 12V (méně se mi tu baterku nepodařilo vybít, 5h na ni běžela 21W žárovka a asi 1/4 hodiny rozsvícený hlavní světla (tedy aj obrysovky); napětí spadlo jen o 0.8V, mazec.
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Standa  
#9 Odesláno : neděle 27. května 2012 7:00:00(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Hezky sis poradil. Já jsem naštěstí na svým takovýhle kutilství nenašel. Hlavně, že už to maká.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline xjohny  
#10 Odesláno : neděle 27. května 2012 10:01:09(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Tak ten ručně spojenej kabel, to je otřes Doprrr Ještě že jsi na to přišel, mohlo taky dojít k průseru Zatr!

Já ač mám v garáži jámu, tak jsem musel v před zimou vyřešit, jak ho vzadu zvednout abych pod něj zároveň mohl. Tak jsem dal na štorc fošnu a na ni po stranách posadil Ytongy, na těch pak auto sedělo :-)
Camaro se rozskočilo...
Offline Standa  
#11 Odesláno : pondělí 28. května 2012 6:21:03(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Když už jsme u toho zvedání, tak já jsem měl v garáři auto najetý na lavičkách. A fungovalo to docela dobře - lavičky byly teda nízký dubový ze dvou špalků a kusu fošny.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Bouri  
#12 Odesláno : pondělí 28. května 2012 11:10:37(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Pokud to byly velký špalky a fošna taktéž (= stabilní), tak to je ještě dobrý. Pokud by bylo auto postavený doslova na špalkách (a menších), tak bych pod auto nešel, stačí se trochu opřít do nějaký matice a poznám těch 1.5t, co to auto váží... Zatr!

Nejvíc mě vystrašilo, že zvedám a najednou auto popojede o necelej centimetr dopředu, i když bylo zabržděný, zařazenej kvalt, zaražený cihly pod kolama... Piisk
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Sentinel  
#13 Odesláno : neděle 18. listopadu 2012 17:24:46(UTC)
Sentinel

Kategorie: Člen smečky

Metály: Přispěvatel: Tento uživatel přispěl finančním obnosem na chod tohoto úžasného fóra!
Registrován: 25.02.2010(UTC)
Zpráv: 1,118
Bydliště: Smečno

Blahořečil: 26-krát
Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
Jen tak pro zajímavost :)
UserPostedImage
Offline xjohny  
#14 Odesláno : neděle 18. listopadu 2012 18:24:45(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
A kladivem jo? Šikovnej :-)
Camaro se rozskočilo...
Offline Sentinel  
#15 Odesláno : neděle 18. listopadu 2012 18:34:13(UTC)
Sentinel

Kategorie: Člen smečky

Metály: Přispěvatel: Tento uživatel přispěl finančním obnosem na chod tohoto úžasného fóra!
Registrován: 25.02.2010(UTC)
Zpráv: 1,118
Bydliště: Smečno

Blahořečil: 26-krát
Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
abych si uklízel až nudu příště fotit :D kladivem se to nejlíp rychtuje :)
Offline Jirka_z28  
#16 Odesláno : neděle 18. listopadu 2012 22:42:15(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
to vypadá na "šetrnou" gumovou palici :)
Offline xjohny  
#17 Odesláno : pondělí 19. listopadu 2012 9:13:16(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Stejně je mi divný, že je ten startér taková citlivka. Ten můj starej, těžkotonážní neměl nikdy problém otočit motorem i když byly houroucí vedra.
Camaro se rozskočilo...
Offline Sentinel  
#18 Odesláno : pondělí 19. listopadu 2012 9:38:35(UTC)
Sentinel

Kategorie: Člen smečky

Metály: Přispěvatel: Tento uživatel přispěl finančním obnosem na chod tohoto úžasného fóra!
Registrován: 25.02.2010(UTC)
Zpráv: 1,118
Bydliště: Smečno

Blahořečil: 26-krát
Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
taky je to amerika a litina tohle je všechno čína a hliník převážně
Offline xjohny  
#19 Odesláno : pondělí 19. listopadu 2012 10:44:08(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Hm, na tom materiálu asi něco bude, hliník je lépe tepelně vodivý, takže teoreticky je to pro startér spíš nevýhoda, protože lépe přebírá horko od bloku. Holt vše má svá pro a proti Zatr!
Camaro se rozskočilo...
Offline holanuvstatek  
#20 Odesláno : pondělí 19. listopadu 2012 18:38:11(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.05.2011(UTC)
Zpráv: 1,564

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
HLAVNE TO CHCE PORADNY KABELY OD BATERKY.
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
Guest
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.