Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

3 stránek123>
Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Vašek  
#1 Odesláno : úterý 29. ledna 2013 20:40:53(UTC)
Guest
Kategorie: Anonymní

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 1,960

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Zdravím,mohl by mi někdo poradit? Mám Pontiac Firebird rok 89 s motorem 2.8 a nejde mi nastartovat,jen točí motorem a nechytne a na přístrojovce mi svítí oranž. kontrolka chceck engine soon a červená kontrolka brake.Nevíte co to znamená? Díky za odpověd. Vašek
Offline Standa  
#2 Odesláno : středa 30. ledna 2013 6:24:22(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Jako první by to chtělo vyblikat závady z diagnostiky. Postup i chybový kódy jdou najít na netu... Bez toho nemá cenu se v motoru šťourat, protože příčin může být vícero.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Bouri  
#3 Odesláno : středa 30. ledna 2013 18:06:18(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Vidím, že píšeš i jinam - http://cs.pontiac-club.com/forum-tema/pontiac-firebird-2-8-manual-rok-89-6757
Zkus si vyblikat chyby (krásněj návod někdo napsal zde - http://cs.pontiac-club.com/forum-tema/problem-5218?select=5548#message5548), je to nejjednodušší řešení, než začneš "rozebírat motor", podle toho by ses řídil dále, co a jak. Pokud jsi neodpojoval za celou dobu baterku, tak tam budou uloženy i staré chyby z dřívějška, které nemají na chod motoru ani jeho startování vliv (často třeba chyba #24 - Vehicle Speed Sensor, chyby #44 a #45 - lambda sonda).
Jakmile budeš mít zjištěny chyby, tak buď se ti je podaří odstranit (třeba odpojená hadička nebo konektor) anebo bude potřeba něco koupit, ale záleží, zda mají vliv na startování... Ale kdyžtak se neboj napsat, rádi poradíme (můžeš psát i sem, na Pontiac club totiž moc lidí nechodí a ani nepíše, takže bys tam mohl na odpověď čekat dlouho).
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Guest  
#4 Odesláno : středa 30. ledna 2013 19:07:22(UTC)
Guest
Kategorie: Anonymní

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 1,960

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Díky za rady,kouknu na ty stránky,baterka tam byla totálně vybitá,zkoušel jsem auto startovat poprvé po 2 letech přes kabely-když jsem ho kupoval,ted už tam baterku mám novou. Benzin do motoru jde,ale svíčky jsem ještě nevyndaval,dnes jsem zkoušel jiskru,tu to hází dobře.Kontrolka ,,brake,, už při zapnutí klíčku nesvítí,zato se rozsvítí,když začnu startovat....poradte mi jaký je to systém vstřikování? je to jednobod.vstřik ?,dnes mi jeden mechanik říkal,že by mohl být problém v tom,že se neotvírá vstřik-že mám změřit,zda tam jde proud na konektor -je to nějak přístupné? ještě jsem to nestudoval.
Offline holanuvstatek  
#5 Odesláno : středa 30. ledna 2013 19:43:48(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.05.2011(UTC)
Zpráv: 1,564

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
kontrolka check engine by mela zhasnout az motor naskoci ne?
Offline Bouri  
#6 Odesláno : středa 30. ledna 2013 19:46:59(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
"Benzin do motoru jde..." Jakože i do válců?
Vstřikování je tam do páru (není to ani jednobod, ani vícebod), vždy na pravou a na levou stranu motoru (po 3, celkem tedy 6 vstřikovačů).
Buď jsou vstřikovače špatný, zatuhlý, nejde do nich elektrika anebo maj ruplý pojistky, jinak musí fungovat. A jestli tam jde proud, tak stačí změřit proud přes pojistkovnici, každý pár vstřikovačů má svoji pojistku, tak tam zkusit zabořit hroty měřáku a zkusit měřit (ale musí to bejt rychlej měřák, páč řídící jednotka tam posílá impulzy; klasickej měřák by jen ukázal zkreslenou hodnotu).

holanuvstatek: Ano, po nastartování zhasne, je-li vše v pořádku. Před nastartováním jen svítí (pokud je nějaká chyba, tak bliká).
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Guest  
#7 Odesláno : čtvrtek 31. ledna 2013 19:26:03(UTC)
Guest
Kategorie: Anonymní

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 1,960

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
tak jsem dnes stříknul do sání 20 ml benzinu a nic,ani náznak,že by to chtělo chytnout,tak jsem tam stříknul ještě 20 ml a opět žádní reakce,ani snaha. Sundal jsem víčko rozdělovače a zjistil jsem,že je vevnitř celý zoxidovaný a rezatý,tak jsem ho vyčistil a prostříkal kontoxem,jiskru ale hází dobrou...zkusím ho ještě vyměnit a proměřit konektory u vstřiků,jestli do nich jde proud.Pak už nevím....nebylo by nějaké schéma pojistek,abych věděl,kde jsou pojistky na vstřiky ? A pojistkovka je jen jedna -vlevo pod volantem ? Díky.

Upraveno uživatelem čtvrtek 31. ledna 2013 19:28:43(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline xjohny  
#8 Odesláno : čtvrtek 31. ledna 2013 21:48:51(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Jenom taková technická - nechceš se sem rovnou zaregistrovat?
Camaro se rozskočilo...
Offline Bouri  
#9 Odesláno : pátek 1. února 2013 1:41:22(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Když se snažíš startovat, cítíš z výfuku benzin nebo ne? (hodně napoví o směsi)
Zkus očistit v rozdělovači jak ty boční kontakty, tak i ten středovej uhlík a taky protikus. Co kabely od rozdělovače, jsou správně zapojeny?

Pojistkovnice je hlavní (vlevo pod volantem), pak je ještě pár jednotlivě rozesetých pojistek v motorovým prostoru a ještě tzv. "fusible link", což je velká pojistka zatavená do kabelu. Pojistky vstřikovačů se nachází v hlavní pojistkovnici s označením TBI INJ 1 a TBI INJ 2 (2. sloupec zleva a 2. a 3. řádek odshora, pokud by jsi měl popisky sedřené) nebo tak nějak.
Odpoledne zkusím oskenovat obrázek (popisky) z Heynese o té pojistkovnici, ať víš, kde co je.

Máš nějaký manuál, podle kterého by ses mohl řídit při (de)montáži či jen základními věcmi? Pokud by jsi chtěl servisní manuál, tak jsem zde nahrával jeden velkej manuál, kterej by měl sedět i tvému ročníku.
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Standa  
#10 Odesláno : pátek 1. února 2013 7:56:27(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
U Firebirdů byly minimální změny 85-89, takže jakejkoli manuál na tohle období by měl víceméně sedět. Kontrolku brzd teď neřeš, ukazuje více věcí (ručka, nerovnoměrnej tlak v brzdách...) a při startování svítí jen pro ověření funkčnosti (jako ostatně u většiny aut).
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Guest  
#11 Odesláno : pátek 1. února 2013 12:19:23(UTC)
Guest
Kategorie: Anonymní

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 1,960

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Díky za manuál,nějaká schémata a manuál jsem dostal k autu,ale je to dost nekvalitní fotokopie,takže ze schématů se moc vyčíst nedá a navíc je jich nějak moc a nemám přehled,co vlastně znamenají. Jinak benzin se mi zdálo,že byl cítit,když jsem startoval,ale tak jsem přemýšlel,jestli se benzin dostal vůbec do válců-jak jsem tam stříknul ty dvě stříkačky? U karburátoru je to jednoduché,tam se naleje zezhora a nateče tam určitě,ale tady si nejsem jistý,jestli se tam dostal.Nejvíc mi deptá,že motor nemá nejmenší snahu naskočit,ani žádný náznak a přitom jiskra i benzín je...dnes zkusím jestli jde proud na vstřiky a přehodit rozdělovač,i přesto,že jiskru hází-kontakty uvnitř víčka i na palci jsem vyčistil a prostříkal kontoxem.Je vevnitř zrezlý,jakoby do něj natekla voda,ale neni mi jasné kudy.Té cívce v rozdělovači by se snad nic stát nemělo,myslím,že je zalitá a pak je tam ještě nějaký propojovací kablík s konektorem-možná ten bude zoxidovaný.Kabely mám zapojené dobře-podle plánku,který tady máte.
Guest  
#12 Odesláno : pátek 1. února 2013 12:22:35(UTC)
Guest
Kategorie: Anonymní

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 1,960

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Jinak zaregistroval bych se rád,ale nějak mi to nejde,objeví se mi tam :Klepnutím na "Jasná věc" se navždy upíšete tomuto fóru. A na ,,Jasná věc,, kliknout nejde,jediné na co jde kliknout je ,,Tak na to peču,,-jak je dole pod tím,tak nevím,jak se zaregistrovat jinak.
Offline xjohny  
#13 Odesláno : pátek 1. února 2013 12:49:51(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Camaro se rozskočilo...
Offline Bouri  
#14 Odesláno : pátek 1. února 2013 13:30:34(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Tak tady jsem něco oskenoval...
Pojistkovnice:
UserPostedImage

Schéma motoru (našli sme tam s OndraSem chybu kolem palivovýho čerpadla, tak sem ji opravil, jen sem nekontroloval barvy kabelů; je tam i víc chyb, třeba Knock Sensor a MAP (Manifold Absolute Pressure Sensor) 2.8MPFi motory nemají vůbec):
UserPostedImage

A schéma několika budíků a kontrolek (záleží na verzi palubní desky, třeba Coolant Temp Indicator a Oil Pressure Warning Indicator u tebe nenajdeš):
UserPostedImage

OndraS mi posílal pár schémat na Camaro, ale většinou jsou stejný i na Firebirdy (i tam je pár chyb, ale ne tolik, co tady v Heynes manuálu):
http://92b4crs.tripod.com/86wiring/86wiringindex.html


Ten rozdělovač bych doporučoval hodně dobře vyčistit a dobře vysušit, neboť vlhko, mastnota i špína dělají s vysokým napětím neplechu a mají tendenci vést jiskru na kostru a ne do svíček (dokonce i staré kabely tohle dělají). Zkus vyšroubovat svíčku a i s kabelem ji ukostřit na motor a podívat se, zda hází modrou jiskru i na svíčce. A doporučuju i kontrolu předstihu stroboskopem na 1. válci.
Ta krabička pod rozdělovačem, z kterého vedou zepředu 4+2 drátů a zezadu 2 dráty, tak je elektronické zapalování (žádné palce jako u starších motorů) (Ignition Control Module, ve schématu vpravo nahoře v tom obdélníku), občas to dělá neplechu a v mým případě sem měl vadnou cívku Pick-up Coil a blbě snímala (chovalo se to tak, že to zapalovalo kdy chtělo, což zatím není tvůj případ, pokud to aspoň hází jiskru).

A rez je od vlhka (po roce a půl sem třeba našel rez na zapalovací cívce, kerou sem tam dával úplně novou). Pokud nemáš pod rozdělovačem takovýto svinstvo (zejména ta Pick-up Coil), tak by ti to mělo fungovat:
UserPostedImage
(můj případ Juj)
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Hejkal  
#15 Odesláno : pátek 1. února 2013 19:19:51(UTC)
Hejkal

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 28.03.2012(UTC)
Zpráv: 222

Blahořečen: 6-krát v 6 příspěvcích
Já sem strašně rád že se tady řeší i takové věci a nejen carb :-) Super chlapci dobře se to čte. A samozřejmě ať autíčko nastartuje! Měl jsem taky 3. gen sice carburator ale furt na něj z láskou vzpomínám :-)))
Offline holanuvstatek  
#16 Odesláno : pátek 1. února 2013 19:33:18(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.05.2011(UTC)
Zpráv: 1,564

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
Kazdopadne vstrikovani je nahovno.zlatej karbec.taky sem strikacku vyfaknul a dal edla .spokojenost.zadny vym...ny cidla vahy vzduchu lambady vstriky.sroubovakem poladis sajrajt velkejma tryskama prolitne a je to cajk.
Offline Trinom  
#17 Odesláno : pátek 1. února 2013 23:44:00(UTC)
Trinom
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 10.09.2012(UTC)
Zpráv: 9
Bydliště: Brno

Já bych šel po TFI modulu, co řídí zapalování a předává signál z té cívky, co Bouri zmínil do ECU.
UserPostedImage
Offline Standa  
#18 Odesláno : sobota 2. února 2013 11:08:07(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
S tím karbcem moc nerejpejte, protože tenhle motor s karbcem nefungoval. Měl problémy s nerovnoměrnou směsí a z toho vyplývající další věci. Naopak se vstřikováním funguje dobře a třeba já jsem s ním problém neměl.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline holanuvstatek  
#19 Odesláno : sobota 2. února 2013 12:16:33(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.05.2011(UTC)
Zpráv: 1,564

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
strikacka funguje ted ale za 30 let to bude pruser.
Offline Standa  
#20 Odesláno : sobota 2. února 2013 12:39:40(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Karbec je za ty roky obvykle taky na vyhoz. Jediná výhoda je, že jde snadno vyměnit za jinej. Ale u tohohle motoru je jasná volba zachovat vstřikování i kvůli výkonu a spotřebě a životnosti motoru. A v okamžiku, kdy bude jasnej větší problém, tak prostě výměna za V8.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline holanuvstatek  
#21 Odesláno : sobota 2. února 2013 15:33:23(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.05.2011(UTC)
Zpráv: 1,564

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
V8 je spravny rozhodnuti.
Offline Vašek  
#22 Odesláno : sobota 2. února 2013 19:35:14(UTC)
Vašek
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 02.02.2013(UTC)
Zpráv: 13
Bydliště: Plzen

Díky moc za plánky,dnes jsem to konečně zprovoznilHurraa To byste neuhádli,v čem byla závada.....odpoledne jsem se do toho opět pustil,začal jsem kontrolou všech pojistek,nějteré chyběly,tak jsem je doplnil,pak jsem proměřil jeden vstřik,proud tam šel,při startováni byl opět cítit benzin,tak jsem usoudil,že tam benzin jde,ale chtěl jsem se přesvědčit,jestli jde i do válců,tak jsem si zajel půjčit malý svíčkový klíč a vyšrouboval jsem svíčku,byla mokrá,takže benzin šel i do válců.Napojil jsem mínus startovacím kabelem od baterky na svíčku,co jsem vyšrouboval,aby měla pořádnou kostru,píchnul na ni kabel z rozdělovače,zastartoval a jiskra žádná...vyndal jsem druhou,to samé,opět žádná jiskra...dal jsem tam jinou dobrou svíčku a házela pěknou jiskru.Třetí svíčka trochu házela,ale mimo jiskřiště,čtvrtá jen občas taky mimo jiskřiště,pátá zase nic a šestá házela nejlépe,ale taky ne,jak má.Ty svíčky byly skoro nové,originál USA. Dal jsem tam místo nich staré svíčky z Nissana,co jsem tu měl,zapojil kabely a Pontiac chytil krásně napoprvé...po chvíli chcípnul,ale napodruhé už pěkně držel volnoběh.Ty originál svíčky co tam byly mají označení : ACDelco R43 T SK Made in USA a byly skoro nové,nechápu co se mohlo stát,že jsou všechny KO. Jinak ten můj rozdělovač je vevnitř stejně rezatý jako ten nahoře na obrázku,ale funguje,víčko jsem vyčistil a prostříkal kontoxem. Jediné,čeho jsem si nevšimnul a na co mně upozornil kamarád,že ty svíčky z Nissana mají o kousek delší závit...tak snad se mi neobtiskly do pístůJuj ale snad je tam nějaká vůle a motor běžel dobře,tak snad to bude ok.Mohli byste mi poradit,jaké jsou do toho nejlepší svíčky ? Je to motor 2.8 V6 rok 89. Díky moc. Vašek
Offline Vašek  
#23 Odesláno : sobota 2. února 2013 19:36:08(UTC)
Vašek
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 02.02.2013(UTC)
Zpráv: 13
Bydliště: Plzen

A registrace se mi přes ten druhý odkaz již povedla.Hurraa
Offline Hejkal  
#24 Odesláno : sobota 2. února 2013 20:31:27(UTC)
Hejkal

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 28.03.2012(UTC)
Zpráv: 222

Blahořečen: 6-krát v 6 příspěvcích
Hlavně že běží! Jinak já bych tam dal ty samé co si vyndal. AC delco jsem taky kupoval do birda. Najdeš je na http://www.summitracing.com/ nebo http://www.rockauto.com/ podle katalogu si tam dej svoje auto a tam ti vyjedou věci na to určený, uvidíš jaký značky a označení svíček ti tam nabídnou. Myslim že i v auto kelly ti nabídnou nějaký NGK.
Offline Vašek  
#25 Odesláno : sobota 2. února 2013 22:25:40(UTC)
Vašek
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 02.02.2013(UTC)
Zpráv: 13
Bydliště: Plzen

Dík za odkaz,koukám,že ty svíčky jsou hodně levné,jak to funguje se zasláním,platí se dopředu a kolik stojí poštovné ? popř. kolik vycházejí u nás,máš představu ?
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
Guest (4)
3 stránek123>
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.