How to Troubleshoot a Chevy TH350 Transmission
By John Stevens, eHow Contributor
•
•
• Share
•
• Print this article
Chevrolet first produced the TH350 transmission for the 1969 model year. The fully automatic transmission was equipped with three forward gears and one reverse gear. Although the design of the TH350 is fairly primitive compared to today's computer-controlled transmissions, major disassembly should be left to a professional. There are, however, a number of fairly straightforward problems that can be corrected without the assistance of a professional. Have a question? Get an answer from a mechanic now!
Things You'll Need
• Container
• Wrench
• General Motors Dexron transmission fluid
• Clean rag
• Pliers
• Control valve body gasket
• Gasket sealant
• Transmission filter
Hide
Instructions
1.
o 1
Start the engine and allow it to warm.
o 2
Withdraw the transmission's dipstick and inspect the fluid on the dipstick for water contamination. Water will appear as bubbles. Drain the transmission fluid into a container by removing the drain bolt at the bottom of the transmission with a wrench. Also remove the drain bolt at the bottom of the torque converter. The torque converter is between the transmission and the engine and must be accessed from underneath the vehicle.
Pour 12 quarts of General Motors Dexron transmission fluid into the dipstick tube.o 3
Withdraw the transmission's dipstick. Wipe the fluid off of the dipstick with a clean rag, then reinsert the dipstick into the transmission. Withdraw the dipstick again and read the fluid level. The level must be between "Full" and "Add," as indicated on the dipstick. If the fluid level is below "Add," pour General Motors Dexron transmission fluid into the dipstick tube.
o 4
Inspect the transmission's vacuum line for cracks. If the hose is cracked, a vacuum leak will result and cause the transmission to shift erratically.
o 5
Adjust the shift linkage. The shift linkage connects the shift lever to a bracket on the driver's side of the transmission. The design of the shift linkage varies greatly depending on the vehicle, but the basic principal is the same. The linkage is secured to the transmission bracket with a bolt or clip. Remove the fastener with a wrench or with pliers to release the linkage from the transmission's bracket, then move the shift lever to the park position. Rotate the transmission's bracket to its extreme clockwise direction, then reattach the linage to the bracket.
o 6
Replace the control valve body gasket, as it may be leaking. A leaking valve body gasket is an often-overlooked cause of erratic shifting. Unfortunately, the gasket cannot be inspected for leaks without removing it and, once removed, the gasket must be replaced. Allow the engine to cool, then drain the transmission and remove the transmission's oil pan with a wrench to expose the filter. Remove the filter's retaining bolts and lower the filter out of the transmission to expose the valve body. The filter bolts to the bottom of the valve body. Remove the valve body's bolts with a wrench and lower the valve body out of the transmission. Replace the gasket located on top of the valve body with a new gasket. Do not apply gasket sealant to the valve body gasket. Tighten the valve body into the transmission. Tighten the filter onto the valve body. Apply gasket sealant to a new pan gasket and bolt the gasket to the transmission. Fill the transmission with fluid.
o 7
Replace the transmission's filter if the transmission still shifts erratically. Allow the engine to cool, then drain the transmission and remove the transmission's oil pan with a wrench to expose the filter. Remove the filter's retaining bolts and lower the filter out of the transmission. Position the new filter against the transmission and tighten the filter's bolts. Apply gasket sealant to a new pan gasket and bolt the gasket to the transmission. Fill the transmission with General Motors Dexron transmission fluid.
Read more:
http://www.ehow.com/how_...ssion.html#ixzz31rLj5MtSANO
Jak odstraňovat Chevy TH350 Transmission
•
•
• Podíl
•
• Vytisknout tento článek
Chevrolet nejprve produkoval automatickou převodovku TH350 pro modelový rok 1969. Plně automatická převodovka byla vybavena třemi rychlostními stupni vpřed a jedním zpětným. Ačkoli design TH350 je poměrně primitivní ve srovnání s dnešními počítačem řízených převodovek, by měla být hlavní demontáž ponechána na profesionální dílně. Existuje, nicméně, množství poměrně jednoduchých problémů, které mohou být opraveny bez pomoci odborníka. Máte dotaz? Získejte odpovědi od mechanika nyní!
Věci, které budete potřebovat
Instrukce
1.
o 1
Nastartujte motor a nechte jej zahřát.
o 2
Vytáhněte měrku oleje z převodovky a zkontrolujte kapalinu na měrce . Stav, znečištění a možnou přítomnost vody. Voda se zobrazí jako bubliny.Vypusťte převodový olej do nádoby po odstranění vypouštěcího šroubu ve spodní části převodovky.Nutno odšroubovat příslušným klíčem. Také vyjměte vypouštěcí šroub v dolní části měniče momentu. Měnič točivého momentu je mezi převodovkou a motorem, a musí být přístupný z pod vozidla. Nalijte cca 11,5 litru General Motors Dexron převodového oleje do trubice měrky na převodovce.(1 quart US = 0,946 litrů)
o 3)
Vytáhněte měrku oleje převodovky. Otřete kapalinu z měrky čistým hadrem, a pak vložte měrku do trubice zpět. Vytáhněte měrku ven a zkontrolujte hladinu kapaliny.Hladina musí být mezi "Full" a "Přidat", na měrce. Pokud je hladina kapaliny je pod "Přidat" nalijte General Motors Dexron převodový olej do trubice měrky.
o 4
Zkontrolujte u převodovky podtlakové potrubí nesmí mít trhliny. Je-li hadice je prasklá, bude mít za následek únik vakua což může způsobit nevyzpytatelné řazení.
o 5
Nastavení voliče převodovky. Posun vazba spojuje řadicí páku do držáku na straně řidiče přenosu. Konstrukce posuvného spojení se výrazně liší v závislosti na typu vozidla, ale základní princip je stejný. Vazba je připevněn k přenosu držáku se šroubem nebo svorkou. Odstraňte uzávěr s klíčem nebo kleštěmi k uvolnění vazby od převodovkového držáku, pak přesuňte řadicí páku do parkovací polohy. Otočte pfievodovky držák k jeho extrémní směru hodinových ručiček, a pak znovu připojte vytištěné řádky textu do držáku.
o 6
Vyměňte ovládání ventilu těsnění tělesa, jak to může být netěsný. Unikající těleso ventilu těsnění je často přehlížena příčinou nevypočitatelné řazení. Bohužel, těsnění nemůže být kontrolovány na netěsnosti bez jeho odstranění, a jednou odstraněn, musí být těsnění vyměnit. Nechte motor vychladnout, pak vypusťte přenos a odstranit pfievodovky olejovou vanu s klíčem odhalit filtr. Odstraňte upevňovací šrouby filtr a snížit filtr z přenosu vystavit tělo ventilu. Filtrační šrouby na spodní části tělesa ventilu.Odstraňte šrouby ventilu těla s klíčem a nižší tělo ventilu z převodovky. Výměna těsnění umístěné na horní části tělesa ventilu s novým těsněním. Neaplikujte těsnění tmel k tělu ventilu těsnění. Utáhněte těleso ventilu do vysílání. Utáhněte filtr na těle ventilu.Naneste těsnicí tmel na novou pánev těsnění a šroub těsnění na převodovce. Naplňte převodovku kapalinou.
o 7
Vyměňte filtr pfievodovky-li přenos stále posouvá chaoticky. Nechte motor vychladnout, pak vypusťte přenos a odstranit pfievodovky olejovou vanu s klíčem odhalit filtr. Odstraňte upevňovací šrouby filtr a snížit filtr z převodovky. Umístěte nový filtr proti přenosu a utáhněte šrouby na filtru. Naneste těsnicí tmel na novou pánev těsnění a šroub těsnění na převodovce. Naplňte převodovku s General Motors Dexron převodového oleje.