Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

4 stránek123>»
Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline MartinG  
#1 Odesláno : čtvrtek 3. září 2015 7:58:20(UTC)
MartinG

Kategorie: Rada starších

Registrován: 25.09.2012(UTC)
Zpráv: 2,025
Bydliště: Hradec Kralove

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
Pánové,
zakládám toto vlákno aby jste se podělili o informace týkající se úprav hlav našich velkých motorů, zabitých ekologickým zásahem.

Uvítáme jakákoliv infa týkající se možného zvýšení výkonu - snížení hlav, úprav kanálů atd, atd.....

Děkuji z asi nejen za sebe
Repase karb. Edel-čeká
Paliv. čerpadlo-čeká
Chevy Camaro 79 Berlinetta
Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8
Offline Trans79  
#2 Odesláno : čtvrtek 3. září 2015 8:34:57(UTC)
Trans79

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.04.2009(UTC)
Zpráv: 762
Bydliště: Praha/Pribram

Blahořečil: 155-krát
Blahořečen: 9-krát v 9 příspěvcích
Tak já se prásknu jako první, jelikož byl motor zcela postaven (jaro 2010), tak hlavy se též neobešly bez zásahu. Ale byly jen srovnány, nové jsou hydroštely, ventily a na míru byla vyrobena vodítka ventilů. Vzhledem k mé 400 jde o hlavy 6X, původní.
Offline Standa  
#3 Odesláno : pátek 4. září 2015 7:37:28(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Tak teda pár poznámek k diskuzi:

Opracování kanálů – zejména jde o odstranění hrubého povrchu odlitku a zvětšení průřezu taky trochu pomůže. Další věc jsou tvary některých nálitků, které nemají žádnou funkci (jsou tak kvůli technologii výroby). Ty jde opracovat, aby zbytečně nezužovaly kanál – nejhorší místo je nad ventily a tam se dá změnit hodně. Výhoda je jasná – zvětšení efektivního průřezu. Ale na druhou stranu kanál nepomáhá promíchat směs, protože nevíří tolik proud vzduchu. Samozřejmě je potřeba, aby kanály v hlavě navazovaly na kanály v sacím klínu. Pokud nejde z nějakýho důvodu dosáhnout přesnýho napojení, pak je pro proudění lepší větší rozměr kanálku v klínu a zaoblené zúžení do kanálku v hlavě než obráceně.

Spalovací prostor – opracování povrchu trochu pomůže snížit náchylnost k detonačnímu hoření na malých otáčkách. Zvýšení komprese bych využil jen v malé míře (snížit hlavy max. o 1mm). Dál by zbytečně trpěly ložiska a zhoršilo se chování motoru při normální jízdě.

Ještě jeden způsob, jak pomoct proudění u ventilů bez velkých zásahů je použití vahadel s větším přepákováním. V kombinaci se sériovou vačkou to dokáže udělat zajímavej rozdíl.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
thanks 1 uživatel blahořečil Standa za tento úžasný příspvěvek.
MartinG on 04.09.2015(UTC)
Offline Robert  
#4 Odesláno : pátek 4. září 2015 17:24:19(UTC)
Robert

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 03.11.2013(UTC)
Zpráv: 817
Bydliště: Praha

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 23-krát v 21 příspěvcích
ty vahadla me zajimajSlinttt
Offline MartinG  
#5 Odesláno : pátek 4. září 2015 18:42:04(UTC)
MartinG

Kategorie: Rada starších

Registrován: 25.09.2012(UTC)
Zpráv: 2,025
Bydliště: Hradec Kralove

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
mě taky, je to drba ale koupím je :) jdu to studovat
Repase karb. Edel-čeká
Paliv. čerpadlo-čeká
Chevy Camaro 79 Berlinetta
Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8
Offline Standa  
#6 Odesláno : pátek 4. září 2015 19:01:00(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Jenom pozor u těch vahadel na otáčky a použití s ostřejší vačkou, tou větší pákou narůstají trochu síly. A může být problém s některými pružinami ventilů (nesmí se dostat závity moc k sobě při tom zdvihu). Ale se sériovou vačkou by to mělo fungovat dobře. A celkem se to používá. Nezapomeňte, že se bavíme o drobným navýšení výkonu u motoru pro běžný ježdění.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline holanuvstatek  
#7 Odesláno : pátek 4. září 2015 20:05:02(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.05.2011(UTC)
Zpráv: 1,564

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
Vy jste jak tataři tyhlety ůpravy spasování kanálů a vyleštění povrchu ani nepoznáte to poznáte u malejch točivejch motorů a ne u těhlech oblud.Základ jsou hlavy.Prostě nějaký ušmudlaný ůpravy kanálů jsou k ničemu.Schválně to někdo udělejte dejte to na brzdu před a po.Takovýhle šmudlání má význam když ti je dvacet a nemáš prachy na nějakou kalou ůpravu a potřebuješ prachy na páteční disko.
Offline Cestovatel  
#8 Odesláno : pátek 4. září 2015 20:31:26(UTC)
Cestovatel

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 10.08.2009(UTC)
Zpráv: 794
Bydliště: Horovice

Blahořečen: 22-krát v 21 příspěvcích
Pánové pokud mi pošlete emailové adresy, tak vám v příloze rozešlu zajímavý článek, který popisuje na 21 stranách několika stupňovou úpravu V8 od vyleštění sacích kanálů až po výměnu hlav za hliníkové. Každá dílčí úprava byla otestována na brzdě a její vliv na výkon je přehledně uveden v tabulce. Je to doplněno i výpisem materiálu.Tam snadno uvidíte která úprava co přinese. K předchozímu příspěvku bych doplnil, že při úpravě hlav kromě již uvedeného jsem ještě napasoval výfukové potrubí na svody, aby všechny přechody byly plynulé a těsnění nezasahovalo do proudění spalin. A použil ultra slabé těsnění což si vyžádalo zaškrabat blok vůči přebroušeným hlavám. Zvyšovat kompresi snížením hlav je nereálné. Pro zvýšení na kompresní poměr běžný u dnešních motorů by se muselo ubrat víc jak 5 mm a to konstrukce hlav neumožňuje. Číslo si nepamatuji přesně , ale vím že jsem to kdysi počítal a je to nesmysl. Pokud zvýšit kompresní poměr pak jiné hlavy s jiným tvarem spalovacího prostoru. Je to také v tom článku.
Offline Standa  
#9 Odesláno : pátek 4. září 2015 20:31:36(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Holan: Že to nebude půlka výkonu navíc je jasný. Ale motoru to prospěje. A čekal jsem takovou kritiku. Je každýho věc, kolik času chce takovému hraní věnovat.

Upraveno uživatelem pátek 4. září 2015 20:33:44(UTC)  | Důvod úpravy: -

Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Cestovatel  
#10 Odesláno : pátek 4. září 2015 20:34:58(UTC)
Cestovatel

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 10.08.2009(UTC)
Zpráv: 794
Bydliště: Horovice

Blahořečen: 22-krát v 21 příspěvcích
Napsal: holanuvstatek Přejít na citovaný příspěvek
Vy jste jak tataři tyhlety ůpravy spasování kanálů a vyleštění povrchu ani nepoznáte to poznáte u malejch točivejch motorů a ne u těhlech oblud.Základ jsou hlavy.Prostě nějaký ušmudlaný ůpravy kanálů jsou k ničemu.Schválně to někdo udělejte dejte to na brzdu před a po.Takovýhle šmudlání má význam když ti je dvacet a nemáš prachy na nějakou kalou ůpravu a potřebuješ prachy na páteční disko.


Mýlíš se i tohle má cenu a ke zvýšení výkonu dojde. Můžu doložit článkem o kterém jsem psal
Offline Adam66  
#11 Odesláno : pátek 4. září 2015 20:48:59(UTC)
Adam66

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 04.11.2009(UTC)
Zpráv: 1,016
Bydliště: Leopoldov

Blahořečil: 1-krát
Blahořečen: 13-krát v 10 příspěvcích
Tatar by to pochopil ale madari nie. Pritom nove hlavy stoja cca 1000ecek. A mas 80-100 koni, ale kokoti budu lestit, frezovat a co ja vie este ake picoviny robit a kupovat. A este jedna poznamka. Ak mate povodne motory X rokov jazdene tak pocitajte cca 20% z vykonu dole. Merali to v top gaer na v8 Jaguar, Rover a to trete nepametam. A ked uz nechapete co vam hovori Holan tak chodte do prdele. Holan rouzumi tomu asi najvic zo vsetkych. Aj ked pocet jeho prispevkov tomu nezodpoveda. Zato niektori tu maju plnu picu prispevkov ale o nicom.
Offline Bandit2  
#12 Odesláno : pátek 4. září 2015 21:19:25(UTC)
Bandit2

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 09.08.2013(UTC)
Zpráv: 349
Bydliště: Novy Knin, Okres PB

Blahořečil: 1-krát
Blahořečen: 11-krát v 11 příspěvcích
Ty fole to je na me trochu moc. To ten henten bazmek asi predam a bude po pici Zatr!
Lord - Camaro 1998, V6 3.8
Beruška - Trans Am 1980, V8 5.7 Olds
www.fc-fbody.com
Offline Standa  
#13 Odesláno : pátek 4. září 2015 21:22:30(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Adam66: a k hlavám to bude chtít ještě aspoň sací klín a vačku. A pak to bude točit víc a taky chlastat. Navíc nepotáhne kultivovaně od volnoběhu. A to zrovna Robert ani Martin nechtěj. Tak třeba získají jen 20 koní a dobrej pocit z vlastní práce.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Adam66  
#14 Odesláno : pátek 4. září 2015 22:08:12(UTC)
Adam66

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 04.11.2009(UTC)
Zpráv: 1,016
Bydliště: Leopoldov

Blahořečil: 1-krát
Blahořečen: 13-krát v 10 příspěvcích
Napsal: Standa Přejít na citovaný příspěvek
Adam66: a k hlavám to bude chtít ještě aspoň sací klín a vačku. A pak to bude točit víc a taky chlastat. Navíc nepotáhne kultivovaně od volnoběhu. A to zrovna Robert ani Martin nechtěj. Tak třeba získají jen 20 koní a dobrej pocit z vlastní práce.


Preco menit vacku? Vacku menis ak chces dosiahnut pri vyssich otackach lepsie plnenie valcov. To znamena,ze dlhsie bude otvoreny saci ventil atd. Saci klin uz maju kupeny aj namontovany. Tak sa bavme len o hlavach z velkymi ventilmi. Pripada mi to jak keby si chcel astmatika poslat behat stovku a este aj s plynovu masku. Co pises o zisku 20 koni to bude len vratenie koni do povodneho stada.
Offline holanuvstatek  
#15 Odesláno : sobota 5. září 2015 7:44:35(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.05.2011(UTC)
Zpráv: 1,564

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
Stando to nebyla kritika ale osobní zkušenost z mládí.Mraky práce a skoro k ničemu.Tolik práce a k ničemu.dvacet koní navíc ani nepoznáš.
Offline MartinG  
#16 Odesláno : sobota 5. září 2015 9:45:05(UTC)
MartinG

Kategorie: Rada starších

Registrován: 25.09.2012(UTC)
Zpráv: 2,025
Bydliště: Hradec Kralove

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
Prosím o konstruktivní nápady, věci co kdo s úspěchem vyzkoušel a nédokazování si kdo je větší chuj :)
Repase karb. Edel-čeká
Paliv. čerpadlo-čeká
Chevy Camaro 79 Berlinetta
Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8
Offline Adam66  
#17 Odesláno : sobota 5. září 2015 10:01:06(UTC)
Adam66

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 04.11.2009(UTC)
Zpráv: 1,016
Bydliště: Leopoldov

Blahořečil: 1-krát
Blahořečen: 13-krát v 10 příspěvcích
Napsal: MartinG Přejít na citovaný příspěvek
Prosím o konstruktivní nápady, věci co kdo s úspěchem vyzkoušel a nédokazování si kdo je větší chuj :)


Martin co chces este pocut? ved to mas jasne napisane. Zaklad su nove hlavy,saci klin a karburator. Klin a karburator mas. Tak jaky konstruktivny napad este chces. Uz ptrebujes dostat do motora viac vzduchu. Ostava teda zvolit ake hlavy. A este jedna poznamka. Aj tu plati,ze clovek sa uci na chybach druhych len debil na vlastnych!
Offline MartinG  
#18 Odesláno : sobota 5. září 2015 10:07:09(UTC)
MartinG

Kategorie: Rada starších

Registrován: 25.09.2012(UTC)
Zpráv: 2,025
Bydliště: Hradec Kralove

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
jasně, hlavy jsou investice, která se musí hodně promyslet, jak píšeš chybička se vloudí, co delší zdvihátka ? už tu o nich padla řeč.

já osobně připravuji zvednutí pracovních otáček z 0-5000 na 1500 - 6500 tak zatím bez změny hlav chci nechat motor trošku víc nadechnout, protože potřebuju dohnat kratší převod.

PS: spotřebu neřeším, jak tu někdo již výše psal
Repase karb. Edel-čeká
Paliv. čerpadlo-čeká
Chevy Camaro 79 Berlinetta
Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8
Offline xjohny  
#19 Odesláno : sobota 5. září 2015 10:09:28(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Za mě bych se do leštění a "zvětšování" kanálků pouštěl pouze v případě, že už není moc jiné rozumné východisko nebo bych chtěl dosáhnout dokonalosti v proudění a tím pádem nějaké malé procento výkonu navíc.

Pro motory 350 se dá sehnat spousta zajímavých hlav ať už nových nebo starých z doby před 1973. Na eBayi se musí každý týden něco zajímavého objevit. Většinou však bude potřeba ji komplet zrepasovat, což se za rozumný peníz dá udělat i tady.

Pak si taky vemte, že nevíte v jakém stavu je spodek a tím že se zvednou komprese a zátěž motoru, tím rychleji může odejít něco dole. Častokrát třeba ojniční čepy, ložiska na klice atp... Je to trochu loterie.
Camaro se rozskočilo...
Offline MartinG  
#20 Odesláno : sobota 5. září 2015 10:11:34(UTC)
MartinG

Kategorie: Rada starších

Registrován: 25.09.2012(UTC)
Zpráv: 2,025
Bydliště: Hradec Kralove

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
Jojo to je přesně ono, jak zvedneš kompresi je riziko , že odděláš spodek :( málo kdo z nás má na motoru jen 100 tisíc
Repase karb. Edel-čeká
Paliv. čerpadlo-čeká
Chevy Camaro 79 Berlinetta
Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8
Offline Adam66  
#21 Odesláno : sobota 5. září 2015 10:38:03(UTC)
Adam66

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 04.11.2009(UTC)
Zpráv: 1,016
Bydliště: Leopoldov

Blahořečil: 1-krát
Blahořečen: 13-krát v 10 příspěvcích
Bojis sa komprese a chces motor tocit na 6500? A toho sa uz nebojis? To by som urcite nerobil. V rakusku som vcera v inzerate videl nove hlavy za 500. Skusim to najst.
Offline Adam66  
#22 Odesláno : sobota 5. září 2015 10:41:56(UTC)
Adam66

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 04.11.2009(UTC)
Zpráv: 1,016
Bydliště: Leopoldov

Blahořečil: 1-krát
Blahořečen: 13-krát v 10 příspěvcích
Offline MartinG  
#23 Odesláno : sobota 5. září 2015 10:43:03(UTC)
MartinG

Kategorie: Rada starších

Registrován: 25.09.2012(UTC)
Zpráv: 2,025
Bydliště: Hradec Kralove

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
super koukni mi 500 je pěkný
Repase karb. Edel-čeká
Paliv. čerpadlo-čeká
Chevy Camaro 79 Berlinetta
Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8
Offline MartinG  
#24 Odesláno : sobota 5. září 2015 10:45:38(UTC)
MartinG

Kategorie: Rada starších

Registrován: 25.09.2012(UTC)
Zpráv: 2,025
Bydliště: Hradec Kralove

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
a u komprese nebo otáček, o mě nejde, pokud motor začne zlobit pujde ven a udělá se spodek, stejně k tomu jednou dojde, ale výkon tu řeší hodně lidí, který z toho maj strach a udělání spodku motoru je pro ně nepředstavitelný....
Repase karb. Edel-čeká
Paliv. čerpadlo-čeká
Chevy Camaro 79 Berlinetta
Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8
Offline xjohny  
#25 Odesláno : sobota 5. září 2015 11:56:29(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Vzpomeňme na chudáka Bouriho, který jednou pořádně vytočil motor a šel do kytek :-)
Já na točim nejvíc tak k 5000, pak už to nemá smysl, netáhne to. Zatím ťuky ťuk, motor drží dobře.

Ty hlavy od Adama66 jsou ty samý co má možnost mít Robert. Spalovací komůrka 76cc, to by si moc kluci nepomohli.

Upraveno uživatelem sobota 5. září 2015 11:58:04(UTC)  | Důvod úpravy: -

Camaro se rozskočilo...
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
Guest (9)
4 stránek123>»
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.