Kategorie: Rada starších Registrován: 25.09.2012(UTC) Zpráv: 2,025 Bydliště: Hradec Kralove
Blahořečil: 18-krát Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
|
Pánové, zakládám toto vlákno aby jste se podělili o informace týkající se úprav hlav našich velkých motorů, zabitých ekologickým zásahem.
Uvítáme jakákoliv infa týkající se možného zvýšení výkonu - snížení hlav, úprav kanálů atd, atd.....
Děkuji z asi nejen za sebe |
Repase karb. Edel-čeká Paliv. čerpadlo-čeká Chevy Camaro 79 Berlinetta Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8 |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 29.04.2009(UTC) Zpráv: 762 Bydliště: Praha/Pribram
Blahořečil: 155-krát Blahořečen: 9-krát v 9 příspěvcích
|
Tak já se prásknu jako první, jelikož byl motor zcela postaven (jaro 2010), tak hlavy se též neobešly bez zásahu. Ale byly jen srovnány, nové jsou hydroštely, ventily a na míru byla vyrobena vodítka ventilů. Vzhledem k mé 400 jde o hlavy 6X, původní.
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Tak teda pár poznámek k diskuzi:
Opracování kanálů – zejména jde o odstranění hrubého povrchu odlitku a zvětšení průřezu taky trochu pomůže. Další věc jsou tvary některých nálitků, které nemají žádnou funkci (jsou tak kvůli technologii výroby). Ty jde opracovat, aby zbytečně nezužovaly kanál – nejhorší místo je nad ventily a tam se dá změnit hodně. Výhoda je jasná – zvětšení efektivního průřezu. Ale na druhou stranu kanál nepomáhá promíchat směs, protože nevíří tolik proud vzduchu. Samozřejmě je potřeba, aby kanály v hlavě navazovaly na kanály v sacím klínu. Pokud nejde z nějakýho důvodu dosáhnout přesnýho napojení, pak je pro proudění lepší větší rozměr kanálku v klínu a zaoblené zúžení do kanálku v hlavě než obráceně.
Spalovací prostor – opracování povrchu trochu pomůže snížit náchylnost k detonačnímu hoření na malých otáčkách. Zvýšení komprese bych využil jen v malé míře (snížit hlavy max. o 1mm). Dál by zbytečně trpěly ložiska a zhoršilo se chování motoru při normální jízdě.
Ještě jeden způsob, jak pomoct proudění u ventilů bez velkých zásahů je použití vahadel s větším přepákováním. V kombinaci se sériovou vačkou to dokáže udělat zajímavej rozdíl.
|
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
1 uživatel blahořečil Standa za tento úžasný příspvěvek.
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 03.11.2013(UTC) Zpráv: 817 Bydliště: Praha
Blahořečil: 3-krát Blahořečen: 23-krát v 21 příspěvcích
|
ty vahadla me zajimaj
|
|
|
|
Kategorie: Rada starších Registrován: 25.09.2012(UTC) Zpráv: 2,025 Bydliště: Hradec Kralove
Blahořečil: 18-krát Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
|
mě taky, je to drba ale koupím je :) jdu to studovat |
Repase karb. Edel-čeká Paliv. čerpadlo-čeká Chevy Camaro 79 Berlinetta Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8 |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Jenom pozor u těch vahadel na otáčky a použití s ostřejší vačkou, tou větší pákou narůstají trochu síly. A může být problém s některými pružinami ventilů (nesmí se dostat závity moc k sobě při tom zdvihu). Ale se sériovou vačkou by to mělo fungovat dobře. A celkem se to používá. Nezapomeňte, že se bavíme o drobným navýšení výkonu u motoru pro běžný ježdění. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Kandidát rady starších Registrován: 14.05.2011(UTC) Zpráv: 1,564
Blahořečil: 6-krát Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
|
Vy jste jak tataři tyhlety ůpravy spasování kanálů a vyleštění povrchu ani nepoznáte to poznáte u malejch točivejch motorů a ne u těhlech oblud.Základ jsou hlavy.Prostě nějaký ušmudlaný ůpravy kanálů jsou k ničemu.Schválně to někdo udělejte dejte to na brzdu před a po.Takovýhle šmudlání má význam když ti je dvacet a nemáš prachy na nějakou kalou ůpravu a potřebuješ prachy na páteční disko.
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 10.08.2009(UTC) Zpráv: 794 Bydliště: Horovice
Blahořečen: 22-krát v 21 příspěvcích
|
Pánové pokud mi pošlete emailové adresy, tak vám v příloze rozešlu zajímavý článek, který popisuje na 21 stranách několika stupňovou úpravu V8 od vyleštění sacích kanálů až po výměnu hlav za hliníkové. Každá dílčí úprava byla otestována na brzdě a její vliv na výkon je přehledně uveden v tabulce. Je to doplněno i výpisem materiálu.Tam snadno uvidíte která úprava co přinese. K předchozímu příspěvku bych doplnil, že při úpravě hlav kromě již uvedeného jsem ještě napasoval výfukové potrubí na svody, aby všechny přechody byly plynulé a těsnění nezasahovalo do proudění spalin. A použil ultra slabé těsnění což si vyžádalo zaškrabat blok vůči přebroušeným hlavám. Zvyšovat kompresi snížením hlav je nereálné. Pro zvýšení na kompresní poměr běžný u dnešních motorů by se muselo ubrat víc jak 5 mm a to konstrukce hlav neumožňuje. Číslo si nepamatuji přesně , ale vím že jsem to kdysi počítal a je to nesmysl. Pokud zvýšit kompresní poměr pak jiné hlavy s jiným tvarem spalovacího prostoru. Je to také v tom článku.
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Holan: Že to nebude půlka výkonu navíc je jasný. Ale motoru to prospěje. A čekal jsem takovou kritiku. Je každýho věc, kolik času chce takovému hraní věnovat. Upraveno uživatelem pátek 4. září 2015 20:33:44(UTC)
| Důvod úpravy: - |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 10.08.2009(UTC) Zpráv: 794 Bydliště: Horovice
Blahořečen: 22-krát v 21 příspěvcích
|
Napsal: holanuvstatek Vy jste jak tataři tyhlety ůpravy spasování kanálů a vyleštění povrchu ani nepoznáte to poznáte u malejch točivejch motorů a ne u těhlech oblud.Základ jsou hlavy.Prostě nějaký ušmudlaný ůpravy kanálů jsou k ničemu.Schválně to někdo udělejte dejte to na brzdu před a po.Takovýhle šmudlání má význam když ti je dvacet a nemáš prachy na nějakou kalou ůpravu a potřebuješ prachy na páteční disko. Mýlíš se i tohle má cenu a ke zvýšení výkonu dojde. Můžu doložit článkem o kterém jsem psal
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 04.11.2009(UTC) Zpráv: 1,016 Bydliště: Leopoldov
Blahořečil: 1-krát Blahořečen: 13-krát v 10 příspěvcích
|
Tatar by to pochopil ale madari nie. Pritom nove hlavy stoja cca 1000ecek. A mas 80-100 koni, ale kokoti budu lestit, frezovat a co ja vie este ake picoviny robit a kupovat. A este jedna poznamka. Ak mate povodne motory X rokov jazdene tak pocitajte cca 20% z vykonu dole. Merali to v top gaer na v8 Jaguar, Rover a to trete nepametam. A ked uz nechapete co vam hovori Holan tak chodte do prdele. Holan rouzumi tomu asi najvic zo vsetkych. Aj ked pocet jeho prispevkov tomu nezodpoveda. Zato niektori tu maju plnu picu prispevkov ale o nicom.
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 09.08.2013(UTC) Zpráv: 349 Bydliště: Novy Knin, Okres PB
Blahořečil: 1-krát Blahořečen: 11-krát v 11 příspěvcích
|
Ty fole to je na me trochu moc. To ten henten bazmek asi predam a bude po pici |
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 14.01.2012(UTC) Zpráv: 977 Bydliště: Letohrad
Blahořečil: 14-krát Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
|
Adam66: a k hlavám to bude chtít ještě aspoň sací klín a vačku. A pak to bude točit víc a taky chlastat. Navíc nepotáhne kultivovaně od volnoběhu. A to zrovna Robert ani Martin nechtěj. Tak třeba získají jen 20 koní a dobrej pocit z vlastní práce. |
Firebird ´87 V6 T-top manuál |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 04.11.2009(UTC) Zpráv: 1,016 Bydliště: Leopoldov
Blahořečil: 1-krát Blahořečen: 13-krát v 10 příspěvcích
|
Napsal: Standa Adam66: a k hlavám to bude chtít ještě aspoň sací klín a vačku. A pak to bude točit víc a taky chlastat. Navíc nepotáhne kultivovaně od volnoběhu. A to zrovna Robert ani Martin nechtěj. Tak třeba získají jen 20 koní a dobrej pocit z vlastní práce. Preco menit vacku? Vacku menis ak chces dosiahnut pri vyssich otackach lepsie plnenie valcov. To znamena,ze dlhsie bude otvoreny saci ventil atd. Saci klin uz maju kupeny aj namontovany. Tak sa bavme len o hlavach z velkymi ventilmi. Pripada mi to jak keby si chcel astmatika poslat behat stovku a este aj s plynovu masku. Co pises o zisku 20 koni to bude len vratenie koni do povodneho stada.
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát rady starších Registrován: 14.05.2011(UTC) Zpráv: 1,564
Blahořečil: 6-krát Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
|
Stando to nebyla kritika ale osobní zkušenost z mládí.Mraky práce a skoro k ničemu.Tolik práce a k ničemu.dvacet koní navíc ani nepoznáš.
|
|
|
|
Kategorie: Rada starších Registrován: 25.09.2012(UTC) Zpráv: 2,025 Bydliště: Hradec Kralove
Blahořečil: 18-krát Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
|
Prosím o konstruktivní nápady, věci co kdo s úspěchem vyzkoušel a nédokazování si kdo je větší chuj :) |
Repase karb. Edel-čeká Paliv. čerpadlo-čeká Chevy Camaro 79 Berlinetta Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8 |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 04.11.2009(UTC) Zpráv: 1,016 Bydliště: Leopoldov
Blahořečil: 1-krát Blahořečen: 13-krát v 10 příspěvcích
|
Napsal: MartinG Prosím o konstruktivní nápady, věci co kdo s úspěchem vyzkoušel a nédokazování si kdo je větší chuj :) Martin co chces este pocut? ved to mas jasne napisane. Zaklad su nove hlavy,saci klin a karburator. Klin a karburator mas. Tak jaky konstruktivny napad este chces. Uz ptrebujes dostat do motora viac vzduchu. Ostava teda zvolit ake hlavy. A este jedna poznamka. Aj tu plati,ze clovek sa uci na chybach druhych len debil na vlastnych!
|
|
|
|
Kategorie: Rada starších Registrován: 25.09.2012(UTC) Zpráv: 2,025 Bydliště: Hradec Kralove
Blahořečil: 18-krát Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
|
jasně, hlavy jsou investice, která se musí hodně promyslet, jak píšeš chybička se vloudí, co delší zdvihátka ? už tu o nich padla řeč.
já osobně připravuji zvednutí pracovních otáček z 0-5000 na 1500 - 6500 tak zatím bez změny hlav chci nechat motor trošku víc nadechnout, protože potřebuju dohnat kratší převod.
PS: spotřebu neřeším, jak tu někdo již výše psal
|
Repase karb. Edel-čeká Paliv. čerpadlo-čeká Chevy Camaro 79 Berlinetta Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8 |
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Za mě bych se do leštění a "zvětšování" kanálků pouštěl pouze v případě, že už není moc jiné rozumné východisko nebo bych chtěl dosáhnout dokonalosti v proudění a tím pádem nějaké malé procento výkonu navíc.
Pro motory 350 se dá sehnat spousta zajímavých hlav ať už nových nebo starých z doby před 1973. Na eBayi se musí každý týden něco zajímavého objevit. Většinou však bude potřeba ji komplet zrepasovat, což se za rozumný peníz dá udělat i tady.
Pak si taky vemte, že nevíte v jakém stavu je spodek a tím že se zvednou komprese a zátěž motoru, tím rychleji může odejít něco dole. Častokrát třeba ojniční čepy, ložiska na klice atp... Je to trochu loterie. |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
Kategorie: Rada starších Registrován: 25.09.2012(UTC) Zpráv: 2,025 Bydliště: Hradec Kralove
Blahořečil: 18-krát Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
|
Jojo to je přesně ono, jak zvedneš kompresi je riziko , že odděláš spodek :( málo kdo z nás má na motoru jen 100 tisíc |
Repase karb. Edel-čeká Paliv. čerpadlo-čeká Chevy Camaro 79 Berlinetta Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8 |
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 04.11.2009(UTC) Zpráv: 1,016 Bydliště: Leopoldov
Blahořečil: 1-krát Blahořečen: 13-krát v 10 příspěvcích
|
Bojis sa komprese a chces motor tocit na 6500? A toho sa uz nebojis? To by som urcite nerobil. V rakusku som vcera v inzerate videl nove hlavy za 500. Skusim to najst.
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 04.11.2009(UTC) Zpráv: 1,016 Bydliště: Leopoldov
Blahořečil: 1-krát Blahořečen: 13-krát v 10 příspěvcích
|
|
|
|
|
Kategorie: Rada starších Registrován: 25.09.2012(UTC) Zpráv: 2,025 Bydliště: Hradec Kralove
Blahořečil: 18-krát Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
|
super koukni mi 500 je pěkný |
Repase karb. Edel-čeká Paliv. čerpadlo-čeká Chevy Camaro 79 Berlinetta Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8 |
|
|
|
Kategorie: Rada starších Registrován: 25.09.2012(UTC) Zpráv: 2,025 Bydliště: Hradec Kralove
Blahořečil: 18-krát Blahořečen: 27-krát v 25 příspěvcích
|
a u komprese nebo otáček, o mě nejde, pokud motor začne zlobit pujde ven a udělá se spodek, stejně k tomu jednou dojde, ale výkon tu řeší hodně lidí, který z toho maj strach a udělání spodku motoru je pro ně nepředstavitelný.... |
Repase karb. Edel-čeká Paliv. čerpadlo-čeká Chevy Camaro 79 Berlinetta Nový přírůstek Jeep Grand Cherokee 4.7 - V8 |
|
|
|
Kategorie: Vůdce smečky Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 8,306 Bydliště: Třebenice (LT)
Blahořečil: 86-krát Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
|
Vzpomeňme na chudáka Bouriho, který jednou pořádně vytočil motor a šel do kytek :-) Já na točim nejvíc tak k 5000, pak už to nemá smysl, netáhne to. Zatím ťuky ťuk, motor drží dobře. Ty hlavy od Adama66 jsou ty samý co má možnost mít Robert. Spalovací komůrka 76cc, to by si moc kluci nepomohli. Upraveno uživatelem sobota 5. září 2015 11:58:04(UTC)
| Důvod úpravy: - |
Camaro se rozskočilo...
|
|
|
|
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.
Soubory cookie:
chevroletcamaro.cz - fórum používá soubory cookie. Pokračováním prohlížení těchto stránek vyjadřujete souhlas s jejich použitím.
Více informací
OK