Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline TransAm79  
#1 Odesláno : pátek 16. října 2015 15:00:35(UTC)
TransAm79

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 13.10.2011(UTC)
Zpráv: 149
Bydliště: České Budějovice

Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
Rád bych zlepšil tlaky ve válcích, které jsou momentálně 90 – 100 psi, resp. 6,2 – 7 bar. Nový motor měl mít 116 psi, resp. 8 bar. Manuál říká, že 7 barů je ještě OK, níž už ne. Co myslíte? Vyměnit pístní kroužky?

Dají se s motorem v autě vymontovat písty? Dali by se při té příležitosti vyměnit ložiska na ojnicích? Případně, co dalšího by se dalo vyměnit….

Něco jako na tomhle videu, s tím, že by se vlezlo pod auto a písty by se tahali vrchem po sundání hlav…



Nebo vymejšlim kraviny a dá se dál jezdit bez problémů s těmihle tlaky?

Offline holanuvstatek  
#2 Odesláno : sobota 17. října 2015 7:39:34(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.05.2011(UTC)
Zpráv: 1,564

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
Nevymejšlej kraviny.Kroužkama tomu moc nepomůžeš.Dobrá pomůcka než se rozhodneš měnit lágry je změřit si tlak oleje u ohřátýho motoru pokud to maže málo tak pak to má nějakej význam.Já bych každopádně i na překroužkování motor vyndal z auta.
Offline xjohny  
#3 Odesláno : sobota 17. října 2015 8:52:56(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
A hlavy jsou v pořádku? Jinak taky hlasuju pro vyndani, půjde všechno lépe a je to čistší práce.
Camaro se rozskočilo...
Offline TransAm79  
#4 Odesláno : sobota 17. října 2015 10:55:14(UTC)
TransAm79

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 13.10.2011(UTC)
Zpráv: 149
Bydliště: České Budějovice

Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
Hlavy jsou původní a zdají se v pořádku. Měřil jsem tlaky a dělal test podtlaku v sání pomocí tohodle vakuometru:

UserPostedImage

Na volnoběh drží podtlak pěkně konstatní 18,5. Při protočení motoru do vysokých otáček by měl podtlak klesnout skoro na nulu a pak vyskočit na nějaký 25-26. U mě to kleslo na 8 a vyskočilo na 23,5. Což by mělo značit opotřebované pístní kroužky.

Právě uvažuju o repasi hlav a při tý příležitosti, že bych udělal i ty pístní kroužky, ale asi je to kravina. Asi by se musely i vyhonovat válce, což na autě nevim, jak by se dělalo..
Offline Robert  
#5 Odesláno : sobota 17. října 2015 11:13:38(UTC)
Robert

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 03.11.2013(UTC)
Zpráv: 817
Bydliště: Praha

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 23-krát v 21 příspěvcích
taky jsem premejslel to udelat ale pak zjistis ze to chce i vacku loziska rozvody tesneni lagry atd atd a skoncis u repase celeho motoru a vykon je o trosku lepsi nez predtim a novej motor bude stat o 20 vic a je odskousenej a mas jistotu ze tam kone jsou takze za me se na to vyprdni jezdi a az se to podela tak pak neco resit takhle muze jezdit jeste 20 let bez problemu stejne moc nenajedem Ja nic
Offline holanuvstatek  
#6 Odesláno : sobota 17. října 2015 11:16:52(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.05.2011(UTC)
Zpráv: 1,564

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
Nemáš odkaz na ten vakuometr?moc se mi líbí.
Offline TransAm79  
#7 Odesláno : sobota 17. října 2015 14:37:01(UTC)
TransAm79

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 13.10.2011(UTC)
Zpráv: 149
Bydliště: České Budějovice

Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
Napsal: Robert Přejít na citovaný příspěvek
taky jsem premejslel to udelat ale pak zjistis ze to chce i vacku loziska rozvody tesneni lagry atd atd a skoncis u repase celeho motoru a vykon je o trosku lepsi nez predtim a novej motor bude stat o 20 vic a je odskousenej a mas jistotu ze tam kone jsou takze za me se na to vyprdni jezdi a az se to podela tak pak neco resit takhle muze jezdit jeste 20 let bez problemu stejne moc nenajedem Ja nic


Souhlasim se tebou. U mě je problém, že nemám vybavení na vytažení motoru + malá garáž. Takže jezdit, dokud není problém a opravit co jde s motorem v autě. Třeba rozvody jsou už hotový (řetěz + ozubený kola). Hlavy, hydroštely by šly taky udělat na autě myslim.

Mám pocit, že hydroštel občas zaklepe. Hlavně, když zvýšim otáčky z volnoběhu, tak něco občas zaklepe na jedné straně motoru. Přijde mi, jako když ventil klepe o sedlo. Začalo to dělat po výměně oleje (Shell Helix HX3), tak možná, že ten olej není úplně ideální pro tenhle motor - je to API SL. Už mám připravený Trysk speed 15W-40 - API SF/CC.

Upraveno uživatelem sobota 17. října 2015 14:39:54(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline TransAm79  
#8 Odesláno : sobota 17. října 2015 14:38:25(UTC)
TransAm79

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 13.10.2011(UTC)
Zpráv: 149
Bydliště: České Budějovice

Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
Napsal: holanuvstatek Přejít na citovaný příspěvek
Nemáš odkaz na ten vakuometr?moc se mi líbí.


Kupoval jsem ho na www.kovonastroje.cz

http://www.kovonastroje....vem-a-sacim-rozvodu.html


Offline holanuvstatek  
#9 Odesláno : sobota 17. října 2015 19:07:32(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.05.2011(UTC)
Zpráv: 1,564

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
Objednáno díky za info.
Offline Bandit2  
#10 Odesláno : sobota 17. října 2015 19:59:55(UTC)
Bandit2

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 09.08.2013(UTC)
Zpráv: 349
Bydliště: Novy Knin, Okres PB

Blahořečil: 1-krát
Blahořečen: 11-krát v 11 příspěvcích
Napsal: TransAm79 Přejít na citovaný příspěvek
Rád bych zlepšil tlaky ve válcích, které jsou momentálně 90 – 100 psi, resp. 6,2 – 7 bar. Nový motor měl mít 116 psi, resp. 8 bar. Manuál říká, že 7 barů je ještě OK, níž už ne. Co myslíte? Vyměnit pístní kroužky?

Dají se s motorem v autě vymontovat písty? Dali by se při té příležitosti vyměnit ložiska na ojnicích? Případně, co dalšího by se dalo vyměnit….

Něco jako na tomhle videu, s tím, že by se vlezlo pod auto a písty by se tahali vrchem po sundání hlav…



Nebo vymejšlim kraviny a dá se dál jezdit bez problémů s těmihle tlaky?



Jen ze zvedavosti, co tam mas za motor?
Lord - Camaro 1998, V6 3.8
Beruška - Trans Am 1980, V8 5.7 Olds
www.fc-fbody.com
Offline TransAm79  
#11 Odesláno : sobota 17. října 2015 20:09:48(UTC)
TransAm79

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 13.10.2011(UTC)
Zpráv: 149
Bydliště: České Budějovice

Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
Napsal: holanuvstatek Přejít na citovaný příspěvek
Objednáno díky za info.


neni zač
Offline TransAm79  
#12 Odesláno : sobota 17. října 2015 20:10:50(UTC)
TransAm79

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 13.10.2011(UTC)
Zpráv: 149
Bydliště: České Budějovice

Blahořečen: 4-krát v 4 příspěvcích
Napsal: Bandit2 Přejít na citovaný příspěvek
Jen ze zvedavosti, co tam mas za motor?


Olds 403 (6,6L)
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
Guest
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.