Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

2 stránek12>
Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline MalejSup22  
#1 Odesláno : sobota 24. února 2018 11:23:40(UTC)
MalejSup22
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 28.01.2018(UTC)
Zpráv: 15
Bydliště: Jablonec N.N.

Ahoj kluci... Jsem z toho nějakej otrávenej.. Camaro 2,8 V6. Studenej start je bez problémů... Krásně chytne otáčky se ustálí na 1000, jde hezky za plynem. Když to po chvilce chcípnu tak zase chytne napohodu. Problém je když to nechám ohřát třeba na nějakých zhruba 50°C a výš tak to jen točí a nechytnete. Kontroloval jsem čidlo teploty (černá/žlutá) na vstupu do jednotky a odpor má reálnej. Havarijní čidlo vzadu jsem odpojil a čidlo pro teplotu na budíku ukazuje taky dobře. Pak je tam jen čidlo pro studenej start na sedmej vstřik (pokud se nepletu) ale tam vůbec nevím jaký hodnoty měřit. Nicméně motor točí, jiskru hází ale nechytnete ani bez plynu, ani s plynem. Chtěl jsem obvinit jednotku že neotevře výstřiky, ale nemám ručičkovej měřák abych měl jistotu. Vyndal jsem svíčku a ejhle..ona ta mrcha nebyla úplně suchá ale ani úplně mokrá bylo to tak nějak vlhký.. Tak mě ještě napadlo jestli nemůže bejt zakopanej pes někde v rozdělovači, ale nenapadá mě co by tam bylo závislý na teplotě nebo třeba podtlaku. Když ti vychladne na nějakých 30°C tak zase jde jak hodinky. Když to nechám ohřát na cca 80°C + tak jde motor krásně a vše je OK teda do chvíle než to chcípnu.. pak mám prostě smůlu.. No a aby toho nebylo málo, je tam nějak dobastlená spínačka takže mi nejde vyblikávání kódů...Takže pokud to někdo řešil nebo máte nějaký řešení tak sem s ním....
Díky Fuuj Ford
Offline OndraS  
#2 Odesláno : sobota 24. února 2018 23:21:42(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Abych tomu úplně rozumněl, dokud to nechcípneš, tak to jede normálně jakkoliv ohřátý, tzn i teplý? Bez cukání, bez kolísání otáček, prostě ok?

Nevim no, zapalovací modul v rozdělovači snad. Ten je na teplotě závislej, je to jedna ze součastek která sem tam někomu umřela.
Za tepla točí startér stejně ochotně jako za studena?

Sedmej vstřik, správně cold start injector, je při startu teplnejším než cca 35°C neaktivní.

Upraveno uživatelem sobota 24. února 2018 23:28:06(UTC)  | Důvod úpravy: -

camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline OndraS  
#3 Odesláno : sobota 24. února 2018 23:32:36(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Jo, a ještě, závada vznikla najednou z ničeho nic, nebo postupným zhoršováním?
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline MalejSup22  
#4 Odesláno : sobota 24. února 2018 23:49:05(UTC)
MalejSup22
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 28.01.2018(UTC)
Zpráv: 15
Bydliště: Jablonec N.N.

No jde o to že jsem koupil auto rozebraný a postupně to dávám do kupy. Takže závada už asi bude stará. I když je to teplý jde to fakt hezký ale pokud to chcípnu tak jen točí ale ani neblafne. Zkusím zítra koupit chladící sprej a modul zachladim a uvidíme.. Zkusím ještě někde sehnat ten ručičkovej měřák abych měl jistotu co jde a co ne..
Offline MalejSup22  
#5 Odesláno : neděle 25. února 2018 19:12:53(UTC)
MalejSup22
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 28.01.2018(UTC)
Zpráv: 15
Bydliště: Jablonec N.N.

Takže...dnes prověřeno..
Neotevře to vstřikovače..
Čidlo teploty (žlutej/černej) má nějakých 300 ohm když se spustí ventilator. Takže asi ok... Nejde mi do hlavy co teda zakáže ECM otevřít vstřik. Pokud to nechcípnu tak to jde prostě jako hodinky. Zkusím zítra zkontrolovat kabely od jednotky do zásuvky abych rozhejbal to vyblikávání... Je někde ještě nějaký čidlo z kterýho si bere jednotka teplotu?
Offline Standa  
#6 Odesláno : pondělí 26. února 2018 7:02:04(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
ECM používá jen jedno čidlo teploty. Je možný, že je problém přímo v ECM.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline MalejSup22  
#7 Odesláno : pondělí 26. února 2018 12:30:27(UTC)
MalejSup22
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 28.01.2018(UTC)
Zpráv: 15
Bydliště: Jablonec N.N.

No... tak to jsem úplně slyšet nechtěl :-(
Offline conny  
#8 Odesláno : pondělí 26. února 2018 12:31:29(UTC)
conny

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 25.07.2010(UTC)
Zpráv: 136
Bydliště: zlin

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
ne, ještě má druhé čídlo na teplotu vzduchu.. v airboxu je..
ale motor jede i bez něj v nouzáku. Jede v nouzáku i s odpojeným čidlem teploty motoru.
Tam to asi nebude..

Chevrolet Camaro Z28 87 V8 5.0
Chevrolet Camaro 3.8 00 V6
Pontiac Fiero 2M4 86 V6 3.1
GMC Tioga Fleetwood 79 V8 5.7
Chrysler Voyager 98 3.3


Offline xjohny  
#9 Odesláno : pondělí 26. února 2018 13:36:15(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Žádný primitivní imobilizéry tam nemáte? Nebo pozůstatek alarmu?

Je ta jednotka nějak kódovaná proti VIN nebo tak? Třeba by šlo jen zkusit jinou "pučenou".
Camaro se rozskočilo...
Offline conny  
#10 Odesláno : pondělí 26. února 2018 14:50:01(UTC)
conny

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 25.07.2010(UTC)
Zpráv: 136
Bydliště: zlin

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
jo, to by mohlo byt prece..
Ted si vzpominam, ze me po zahrati taky nechtel jet fajrak 89 2.8. A problem tam byl v imobilizeru v klicku.
Proste jsem ale udelal dratovy bypass na spinac a jelo to..
Akorat me to nechtelo mam pocit ani tocit. Tobe to toci,ze..
Chevrolet Camaro Z28 87 V8 5.0
Chevrolet Camaro 3.8 00 V6
Pontiac Fiero 2M4 86 V6 3.1
GMC Tioga Fleetwood 79 V8 5.7
Chrysler Voyager 98 3.3


Offline Bouri  
#11 Odesláno : pondělí 26. února 2018 20:33:44(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Tak jsem se po víkendu dostal k tomuhle tématu a omluvte, že to bude trochu dlouhý...

Prvně se zeptám - jaký máš ročník auta? Takhle se třeba dá vyloučit i případný imobilizér (taková černá "pecka" v klíčcích těsně za zoubky).

Otáčky drží trvale na 1000 RPM jak studený, tak i po zahřátí? 1000 RPM nezávisle na teplotě poukazuje na řídící jednotku (ECM) v nouzáku. Kontrolka Service Engine Soon ti po otočení klíčku svítí, bliká nebo nesvítí vůbec? Nevylučuju, že žárovka v budíku úplně chybí nebo není zapojená - jelikož u těhle aut ta kontrolka svítí dost častu, tak ji lidi rádi odpojují, aby se na ni nemuseli dívat (udržované vozy nemají problém a žárovku tam můžou nechat).

Co se týče vyblikávání, tak tady jsem v manuálu našel nějaké to zapojení:
UserPostedImage

A abys začal vyblikávat, tak musíš propojit pravé horní piny konektoru (třeba drátkem, kancelářskou sponkou...):
UserPostedImage

Pak stačí otočit klíčkem do polohy ON (zapnuté zapalování) a měla by se roztočit sahara a začít vyblikávat kódy (kód 12 musí být vždy).
Jak vyčíst vyblikávání kódů, tak je to pěkně popsané zde:
http://cs.pontiac-club.c...?select=5548#message5548

Pokud bys chtěl pátrat po čidlech, tak jsem našel ještě tento obrázek, kde je jaké čidlo v motoru umístěné a jakou má návaznoust na řídící jednotku (Information sensors) a pak další obrázky propojení čidel k řídící jednotce:
UserPostedImage UserPostedImage
UserPostedImage UserPostedImage
UserPostedImage
Jinak velký servisní manuál snad půjde stáhnout odtud, pokud bys chtěl pátrat hlouběji, je tam třeba i strom problémů a jak najít příčinu a jak to řešit:
http://cs.pontiac-club.c...nual_download.php?id=279
Je to sice na Firebird 1988, ale sekce s motorem 2.8 je prakticky shodná.


Zpět k problému...

Nefunkční vstřikovače (při startování) změříš pomocí měřáku dost špatně - jediné místo k připojení je až na pojistce, která je připojena na klíčkové plus (+12V); druhá strana vstřikovače jde rovnou do řídící jednotky. Změřil bys to maximálně osciloskopem na pojistce, žebys sledoval drobného poklesu napětí po dobu jednotek až desítek milisekund (takhle rychle neumí měřit žádnej multimetr, natožpak ručkovej měřák). Poznáš to jen podle mokrých svíček nebo že z výfuku při pokusu o start cítíš nespálený benzín a ne vzduch.

Pro začátek zkus zprovoznit vyblikávání závad, co řekne ECM za poruchy. ECM si pamatuje poruchy, dokud neodpojíš baterku, takže pokud máš baterku připojenou trvale i přes zimu, tak si ECM bude pamatovat hodně věcí (čím více, tím lépe pro diagnostiku).

Pak podle poruch bych zkusil odpojit čidla teplot, aby řídící jednotka neznala teploty a neměla snahu blokovat vstřikovače, pokud je opravdu blokuje.

Našel jsem hodnoty rezistivity teplotního čidla (čidlo připojené do ECM) při různých teplotách:
UserPostedImage
* Poznámka: Při prohledávání manuálu jsem našel poznámku, že vstřikovač studeného startu se otevírá při teplotě pod 35°C.

Co palivové čerpadlo, když otočíš klíčkem do polohy ON, zabzučí ti čerpadlo po dobu 2 sekund? Nevylučuju vadné relátko.

Jak se to chová, když to zahřátí zdechneš a do 2 sekund se pokusíš nastartovat, už nenastartuješ?
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
thanks 1 uživatel blahořečil Bouri za tento úžasný příspvěvek.
xjohny on 27.02.2018(UTC)
Offline xjohny  
#12 Odesláno : úterý 27. února 2018 14:38:43(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Tvl Bouri, ty jsi rozený akademik. Nemam ti tady založit nějakou Tech-tips sekci? :-)
Camaro se rozskočilo...
Offline OndraS  
#13 Odesláno : úterý 27. února 2018 19:04:20(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
No, ale měly by se nějak archivovat ty schemata, já toho mám sice plnej počítač a Bouri taky, ale nebaví nás to hledat :D

Ale to by se asi musel Bouri nudit, aby sepsal nějakej jednoduchej seznámek. Co kde který čidlo k čemu je, jakou má mít hodnotu, na co má vliv a jestli to bez něho jede.

Jinak se hlasím k těm hrdinům, co žárovku v SES mají a je funkční a v běžným provozu je zhaslá :) A u Vlkfajráku taky tak, holt dobrej mechanik... :)

camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Bouri  
#14 Odesláno : úterý 27. února 2018 21:06:33(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
xjohny: Ale jdi, jen tý elektronice rozumím a nebojím se mít v autě stříkačku. Asi si ten titul ignoranta (Ing.) zasloužím právem. Ja nic
Tech-tip sekce, co bych tam tak psal? Většinou odpovím na rady kolem něčeho, ale žebych něco napsal? Maximálně tak nejběžnější chyby, ale víc asi ne. Na jednom fóru jsem psal tolik, až tam nikdo nepsal a pak jsem tam dál odmítl psát, když tam nebyla žádná reakce, nic... Doprrr
Ale poslední dobou nemám moc času něco novýho vytvářet, to spíš odpovím na dotazy, co se tu kde objeví.

OndraS: Pomalu na to u sebe na serveru shromažďuju ty schémata (Trinomův obrázkovej server je děsně pomalej, tak to odtamtud přesunu k sobě) a časem v tom zkusím udělat pořádek.

Zatím když jsem se nudil, tak jsem to výše zmiňovaný PDFko (servisní manuál) doplňoval o záložky, co kde je (1825 stránek a obsah bez čísel stránek a pak "uživateli, vyznej se v tom").

Taky se hlásím k těm, co v autě mají SES žárovku, ale u mě už přestala fungovat. Dřív když mi fungovala, tak byla hrdě zhasnutá. Piisk
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline MalejSup22  
#15 Odesláno : úterý 27. února 2018 21:23:40(UTC)
MalejSup22
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 28.01.2018(UTC)
Zpráv: 15
Bydliště: Jablonec N.N.

Pánové...předem díky za spousty informací.. Schémata mám, je to rok 84 a ono to má... Jenomže..ne jen tak jsem založil téma bordel v elektrice.. nějak jsem to učesal ale co se týče čerpadla a imobilizéru, tak vím že tam je problém. Čerpadlo se nesepne na dvě vteřiny pred startem ale běží pořád a imo je odpojený, startuje to i bez klíče, pod volantem čumí konektor ale nevím kam s ním. Prohlížel jsem schémata ale add nikde jsem neviděl zapojení imo. Jakou to má zkratku v ECM ? Znáte někdo popř.piny který se zatim dají obejít v jednotce? Jakej je tam vlastně systém imo? Ve schématech kde je relé čerpadla je na plusu který vede do čerpadla rozdvojka a tam spínač čerpadla.. ten má bejt jako kde? Nějak mi to nesedí...musím si udělat víc času a trochu se do toho ponořit... Jinak ty vstriky jsem měřil přímo na konektoru vstřikovače. Nejde změřit hodnota ale vidíš že ti pulzuje ručička. Samosebou by oscilo bylo lepší na šířku pulzu ale rychlej test jestli se tam něco děje to staci...Jo a těch 1000 otáček to nedrží pořád. Za studna musím pár vteřin podržet plyn a pak se to ustálí na tisíc a pak spadne na nějakych cca850 ale jak kdy...
.
Offline Bouri  
#16 Odesláno : úterý 27. února 2018 22:24:38(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Ano, téma bordel v elektrice jsem četl a bral jsem v potaz některé informace... Ročník 84, zmiňuješ se o imobilizéru, tak podle řídící jednotky si ověříme, zda IMO podporuje - řídící jednotka by na sobě měla mít papírovou nálepku s nějakými informacemi, mělo by na ni být "SERV. NO. 1227302"; jako bonus pro lepší rozpoznání by mělo být, že řídící jednotka má pouze 2 konektory. ŘJ s IMO má 3 konektory a tyto řídící jednotky se pro V6 používají na ročníky 1990 a výše a pak na některé V8 motory.
Máš manuální převodovku, tak na nálepce by vpravo měl být navíc text "HNT".
Pokud bys měl řídící jednotku s IMO, tak to bude jiná věc. IMO je sice připojené k ŘJ, ale taky je připojené k "Starter Enable Relay" (netuším, kde bude umístěné), které dál povolí možnost točit startérem. Vzhledem k blastlu elektriky, který tam máš, nevylučuju, že ŘJ je z novějšího ročníku, vyžaduje IMO a samotné IMO není připojené do série s kabelem vedoucím do startéru (tlustý fialový drát u startéru).

Palivové čerpadlo nesepne na 2 sekundy při otočení klíčkem, ani při studeném motoru? Zkus se podívat na funkčnost "Fuel Pump Relay" - u Camara by mohlo být na podobném místě jako u Firebirdů - v motoru na firewallu na straně řidiče - měly by tam být 3 relátka a jedno z nich je na palivové čerpadlo - zkus se orientovat podle barvy kabelů. Můžeš to relátko odpojit, otočit klíčkem do polohy ON a na pin konektoru, který vede na světlehnědý drát s bílým pruhem, přivést +12V a mělo by se ozvat palivové čerpadlo (pak můžeš zkusit nastartovat neb bude natlakovaná palivová soustava).

Vstřiky - dobře, i tak to jde napíchnout se na dráty/konektor.

Jestli otáčky spadnou pod 1000, třeba na těch 850, tak OK, ŘJ není v nouzáku.
Píšeš, že musíš za studena držet chvíli plyn, jak moc stabilně to drží otáčky (píšeš, že OK)? Vypadá to, jakoby ti nefungovalo servo volnoběhu (IAC Valve), které by mělo udržet volnoběh i za studena - mělo by jít nastartovat za studena i bez plynu a bez plynu se i udržet při životě do zahřátí. Anebo máš špatný čidlo teploty "Coolant Temperature Sensor" - zkus na něm při různých teplotách změřit ohmický odpor (ideálně digitálním multimetrem, páč u ručkových musíš nastavit nulu), viz výše tabulka a zapojení "Figure A1-2 - Wiring Diagram 2.8L 'F' Series (1 of 3)".
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline MalejSup22  
#17 Odesláno : úterý 27. února 2018 23:27:29(UTC)
MalejSup22
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 28.01.2018(UTC)
Zpráv: 15
Bydliště: Jablonec N.N.

Ok.. takže IMO nemám, je tam jednotka se 2 konektory číslo a označení převodovky budu mít zítra. (Je to manuál 5). Čerpadlo mi jde po otočení na ON ale jde pořád...Je tam tlakový čidlo na liště? Mohl by to být problém...No je každopádně divný že to jde pořád, čekám že tam najdu nějaký bypass. Co se týče relatka tak to jsem nasel. Když koukám na schéma vstřikování Multiport (vin S) strana 3 tak je na levý straně rozbočka která mi nejde dohlavy. Pustit šťávu musí relé na základě impulzu z ECM...tak proč je tam další spínač? A kde jako je? Je to nějaký nouzový něco? No zítra zmerim jestli mi jde z ECM A1 něco do relé.
Teď teda volnoběh. Zlehka to kolísá a neudrží se hned protože je na ventilu praskla jedná hadice ( je jen zalepená a trochu syčí) musím vymenit ... Teplotní čidlo jsem měřil a kontroloval hned jako první když to po zahřátí nechytlo. Ze starýho zesilovače jsem si vyndal kolečko volume a použil ho jako stavitelnej odpor od nuly do 11kOHM. Takže jsem zkoušel i po zahřátí jednotce říct že je teplota 25°C ale bylo jí to úplně ukradený. Když to bylo nastartovaný a s tou teplotou jsem si hrál tak se měnil chod motoru, hulilo to, otáčky, a svítila SES.
No jestli to k něčemu bude tak tady je ještě VIN. 1G1AP8715EL222707. :-)

Upraveno uživatelem úterý 27. února 2018 23:31:30(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline Jirka_z28  
#18 Odesláno : středa 28. února 2018 8:38:24(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Pumpa musí mít ještě ochranu, aby neběžela při zastavení motoru (třeba při nehodě), tak třeba je to ono.
Offline OndraS  
#19 Odesláno : středa 28. února 2018 19:42:38(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Tlakový čidlo na liště není.
Chod čerpadla je podmíněn tlakovým čidlem mazání motoru. Nemaže motor = nejede čerpadlo = chcípne motor.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Bouri  
#20 Odesláno : středa 28. února 2018 20:19:25(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Takže IMO bych vyloučil, že do toho kecá.

Na řídící jednotku se jen ujistím, že máš to, co máš mít. Dokonce je rozdíl mezi automatickou a manuální převodovkou.

Čerpadlo by mělo jet pouze 2 sekundy při otočení klíčku do polohy ON a potom, až běží motor. Jak píše OndraS, tak tohle zajišťuje čidlo tlaku oleje (Oil Press. Fuel Pump Switch), je to znázorněné v dolní části obrázku "Figure A1-3 - Wiring Diagram 2.8L 'F' Series (2 of 3)".

Volnoběh bude s největší pravděpodobností těmi hadičkami. Mně se taky v době koupě mýho auta rozpadly, takže jsem celou podtlakovou soustavu vyměnil a zlepšilo se to.

Teplotní čidlo bych přecijen přeměřil digitálním multimetrem. Nevylučuju, že čidlo může už ukazovat kraviny. Pro jistotu.

VIN jen pro jistotu pro určení ročníku a motoru, což odpovídá...
Country: USA; Manufacturer: General Motors; Make: Chevrolet; Restraint System: Manual belts; Carline Series: Chevrolet: Sport Coupe, Z28; Body Type: 2 door coupe; Engine Code: 173 ci V6 LC1 (1982-1984); Model Year: 1984; Assembly Plant: Van Nuys.
http://www.transamworld.com/3genvins.php
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline MalejSup22  
#21 Odesláno : středa 28. února 2018 21:52:21(UTC)
MalejSup22
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 28.01.2018(UTC)
Zpráv: 15
Bydliště: Jablonec N.N.

Jupí... Fungujeme...
Šel jsem po kabelech, napájení, kostry atd...
Když jsem auto kupoval tak mě bylo řečeno že byl problém s IMO a že si na to pozval elektrikáře a ten to dál dohromady..
No ...podle toho co jsem tam všechno našel už předtím...(čokolády, zlodějky, zamotávky)
No Brutus...Čerpadlo fungovalo tak jsem to dal na druhou kolej... Pan "elektrikář" si asi řekl, na co relé když tu můžu udělat bypass a poslat proudy přímo do čerpadla 😁. No nic ...čidlo tlaku oleje jsem našel, ale hlavně jsem zjistil že relé čerpadla nemělo napájení. Po zapojení jde motor klidněji a po ohřátí "HURÁ"zase krásně chytá 😉 Dokonce už jde vyblikávání závad ale zatím jsem to neměl čas rozluštit. Připadalo mi že to kód 12 vyblikávalo asi 8x Všem zúčastněným ještě jednou velké díky a jdu se v tom vrtat dál. 💪
Offline Bouri  
#22 Odesláno : středa 28. února 2018 22:52:37(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Ta elektrika u tebe bude asi pěkně zprasená. Nejlepší by asi bylo vytrhat přebytečný kabely a zkusit to zapojit podle originálu, ale to bude asi běh na dlouhou trať.

Taková drobnost s čerpadlem a tolik radosti. Hurraa
Možná v tom byla i nějaká další zrada elektriky. Ja nic

Vyblikávání je tak, že vyblikává postupně jeden kód 3x a pak vybliká další kód 3x a tak dále a nakonec dokola. A pokud bys to měl bez závad, tedy jen kód 12, tak kód 12 ti bude vyblikávat pořád dokola, takže i 8x je normální stav, takže to máš bez závad. Tralalaa
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline MalejSup22  
#23 Odesláno : čtvrtek 1. března 2018 0:22:22(UTC)
MalejSup22
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 28.01.2018(UTC)
Zpráv: 15
Bydliště: Jablonec N.N.

Jo jo radosti kopec 😉. Už jsem km propojek a nastavených ptákoviny vystříhal tak jen dodělat tohle a snad už bude klid.
Zrada to byla velká protože jednotka zároveň neměla napájení tuším C16 a B1, nevím jak to mohlo fungovat.
SES nesvítí tak dodělám elektriku , brzdy, oleje a jede se na STK Tralalaa Můžete mi někdo poslat ještě foto kam šoupnout VIN? (Levej podběh?)
Díky 😉
Offline Bouri  
#24 Odesláno : čtvrtek 1. března 2018 6:28:44(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Možná to dokázalo fungovat na klíčkové plus, tedy A6. C16 a B1 slouží hlavně pro zálohu paměti, kde jsou uloženy naučené informace z čidel, paměť chybových kódů a tak; a pak by měly přenášet výkon na nějaké napájecí prvky, třeba relátka, ovládání serva volnoběhu (IAC Valve)...

Dodatečné vyražení VIN ideálně na straně spolujezdce na držák tlumiče - je pevnější než podběh, který se při bouchnutí kladivem hned prohne. Co se ale dívám na fotky, tak moc místa tam není, tak třeba na ten plech, který je hned pod tím držákem tlumiče, ale na nějaké hrany, aby se plech neprohnul - pak by to vypadalo dost blbě, jakoby to nebylo ani z výroby.
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Standa  
#25 Odesláno : čtvrtek 1. března 2018 6:49:36(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Obvyklý místo je před přišroubovaným držákem tlumiče na tom zesíleným límci vlevo, když stojíš proti autu. Velikost čísel asi 6mm, pokud to bude razidly (protože udělat 8mm už není jen tak). Doporučuju si udělat linku ze dvou vrstev papírový pásky a fixou rozměřit polohu čísel.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
Guest
2 stránek12>
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.