Tak jsem se po víkendu dostal k tomuhle tématu a omluvte, že to bude trochu dlouhý...
Prvně se zeptám - jaký máš ročník auta? Takhle se třeba dá vyloučit i případný imobilizér (taková černá "pecka" v klíčcích těsně za zoubky).
Otáčky drží trvale na 1000 RPM jak studený, tak i po zahřátí? 1000 RPM nezávisle na teplotě poukazuje na řídící jednotku (ECM) v nouzáku. Kontrolka
Service Engine Soon ti po otočení klíčku svítí, bliká nebo nesvítí vůbec? Nevylučuju, že žárovka v budíku úplně chybí nebo není zapojená - jelikož u těhle aut ta kontrolka svítí dost častu, tak ji lidi rádi odpojují, aby se na ni nemuseli dívat (udržované vozy nemají problém a žárovku tam můžou nechat).
Co se týče vyblikávání, tak tady jsem v manuálu našel nějaké to zapojení:
A abys začal vyblikávat, tak musíš propojit pravé horní piny konektoru (třeba drátkem, kancelářskou sponkou...):
Pak stačí otočit klíčkem do polohy ON (zapnuté zapalování) a měla by se roztočit sahara a začít vyblikávat kódy (kód 12 musí být vždy).
Jak vyčíst vyblikávání kódů, tak je to pěkně popsané zde:
http://cs.pontiac-club.c...?select=5548#message5548Pokud bys chtěl pátrat po čidlech, tak jsem našel ještě tento obrázek, kde je jaké čidlo v motoru umístěné a jakou má návaznoust na řídící jednotku (
Information sensors) a pak další obrázky propojení čidel k řídící jednotce:
Jinak velký servisní manuál snad půjde stáhnout odtud, pokud bys chtěl pátrat hlouběji, je tam třeba i strom problémů a jak najít příčinu a jak to řešit:
http://cs.pontiac-club.c...nual_download.php?id=279Je to sice na Firebird 1988, ale sekce s motorem 2.8 je prakticky shodná.
Zpět k problému...
Nefunkční vstřikovače (při startování) změříš pomocí měřáku dost špatně - jediné místo k připojení je až na pojistce, která je připojena na klíčkové plus (+12V); druhá strana vstřikovače jde rovnou do řídící jednotky. Změřil bys to maximálně osciloskopem na pojistce, žebys sledoval drobného poklesu napětí po dobu jednotek až desítek milisekund (takhle rychle neumí měřit žádnej multimetr, natožpak ručkovej měřák). Poznáš to jen podle mokrých svíček nebo že z výfuku při pokusu o start cítíš nespálený benzín a ne vzduch.
Pro začátek zkus zprovoznit vyblikávání závad, co řekne ECM za poruchy. ECM si pamatuje poruchy, dokud neodpojíš baterku, takže pokud máš baterku připojenou trvale i přes zimu, tak si ECM bude pamatovat hodně věcí (čím více, tím lépe pro diagnostiku).
Pak podle poruch bych zkusil odpojit čidla teplot, aby řídící jednotka neznala teploty a neměla snahu blokovat vstřikovače, pokud je opravdu blokuje.
Našel jsem hodnoty rezistivity teplotního čidla (čidlo připojené do ECM) při různých teplotách:
* Poznámka: Při prohledávání manuálu jsem našel poznámku, že vstřikovač studeného startu se otevírá při teplotě pod 35°C.
Co palivové čerpadlo, když otočíš klíčkem do polohy ON, zabzučí ti čerpadlo po dobu 2 sekund? Nevylučuju vadné relátko.
Jak se to chová, když to zahřátí zdechneš a do 2 sekund se pokusíš nastartovat, už nenastartuješ?