Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

22 stránek123>»
Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Jířa  
#1 Odesláno : středa 2. září 2009 0:22:42(UTC)
Guest
Kategorie: Anonymní

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 1,960

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Napíšu sem pár poznatků co jsem se dozvěděl při včerejším seřízení motoru (karburátoru HOLLEY 750 a předstihu) se kterým mi pomohl mé přítelkyně děda. Mimochodem velice fajn chlapík, který mimo jiné měl 3 Tatry 603 a dělal šéfa autoservisu v Ústí nad Labem. Prostě člověk na svém místě.

Karburátor:
Základem je samozřejmě nějaká dokumentace k danému tipu karburátoru, ze které jsem se dozvěděl zhruba co a jak když nemáme k ruce potřebné měřící přístroje. Do samotnéhko karburátoru se nedoporučuje vůbec zasehovat. Protože k výměně i jedné trisky se musi přizpůsobit i trysky ostatní. Takže jsem se věnoval jen tomu, co výrobce popisoval.
První věc která se udělala bylo seřízení hladin benzínu v plovákových komorách. U mého karburátoru jsou kontrolní otvor které musí být plné k jeho spodnímu okraji.

Druhá věc byla úplné uzavření regulačních šroubků bohatosti směsi a uvedením do jejich výchozí pozice pro nastavování, které činilo 1/8 otáčky.
Motor se nastartuje (pokud nenaskočí, přidá se na každé straně čtvrtka otáčky) a po čtvrtkách otáčky se pomalu přidává, dokud motor nezačne běžet plynule a "kulatě". U mě se to podařilo od úplného uzavření až do jedné a čtvrt otáčky. Motor se přestal cukat a začal plynule bublat.

Předstih:
Při vysokém předstihu se z motoru při tahu ozývá nepříjemné cvrlikání. Také se tomu nesprávně říkalo, že chrastí ventily.
A při nízkém předstihu se zase motor více zahřívá.
Takže to chce trefit přesně hranici.
Mě to cvrlikalo, takže předstih dolů, dokud to prostě nepřestane.
Dá se to také poznat při startu motoru. Ale to už je spíš takové doladění.
Když motor totiž při startu má tendenci cukat, tak je to pořád vysoko. A je to pravda, páč nejednou mi to začalo startovat naprosto hladce.

Výsledek:
Mnohem méně dýmu z výfuků (téměř žádný), rapidně nižší spotřeba a lepší nástup motoru do otáček.

Jediný problém co mi přetrvává je otevírání druhé řady klapek na karburaci ovládané podtlakem. Pořád je to mrtvé.

Upraveno uživatelem středa 2. září 2009 0:39:57(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline xjohny  
#2 Odesláno : středa 2. září 2009 11:44:48(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Takže předstih je téměř vyřešen a je třeba doladit/opravit karburátor?
Camaro se rozskočilo...
Offline tomcat1  
#3 Odesláno : středa 2. září 2009 13:41:17(UTC)
tomcat1

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 01.04.2009(UTC)
Zpráv: 531
Bydliště: Bratislava, Sk

Blahořečen: 5-krát v 5 příspěvcích
Ten predstih: Auto ide dobre, ked je co najvacsi, ale nesmie byt prilis velky, lebu vzikne detonacne horenie, ktore moze sposobit hlavne pri dlhsej jazde vyssou rychlostou prepalenie piestov okrem ineho...
So seriovou vackou na volnobehu s odpojenou podtlakovou regulaciou okolo 6 stupnov, s ostrou moze byt aj 12-14. Ale vzdy to tereba potom skontrolovat aj so zapojenou podtlakovou regulaciou pri 3500 ot by to malo byt max 35 stupnov.
Jířa  
#4 Odesláno : středa 2. září 2009 21:43:05(UTC)
Guest
Kategorie: Anonymní

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 1,960

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
xjohny napsal:
Takže předstih je téměř vyřešen a je třeba doladit/opravit karburátor?


Přesně tak.
Offline Baronet74  
#5 Odesláno : středa 2. září 2009 22:11:20(UTC)
Baronet74

Kategorie: Competition Allies

Registrován: 02.05.2009(UTC)
Zpráv: 348

Ten potlak pro ty zadní komory tam musí něco řídit nějaká memmbrána s proti pružinou.Hmmm
Nemůže být težký to najít když jste si takhle užasně poradily s naladěním na ucho.Hurraa Hurraa

Ta membránna by mohla být prasklá.Nebo přívod k ní a od ní je mechanický převod přímo na klapky.Eh?

Nemáš odkaz na ten karburátor? máš elektrický nebo mechanický sytič?

Upraveno uživatelem středa 2. září 2009 22:12:56(UTC)  | Důvod úpravy: -

kočka už mňouká teď opravíme nějaky camara
UserPostedImage
UserPostedImage
nebo majitele
UserPostedImage
Offline xjohny  
#6 Odesláno : středa 2. září 2009 22:15:34(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Camaro se rozskočilo...
Offline Baronet74  
#7 Odesláno : středa 2. září 2009 22:18:36(UTC)
Baronet74

Kategorie: Competition Allies

Registrován: 02.05.2009(UTC)
Zpráv: 348

Koukal jsem do manuálu membrána je hned vedle sitiče to hliníkový pozdro bych rozebral a skontroloval stav membrány a pružiny.nebo když zkušís vzít za tu tyčku co ovládá klapky mělo by to syčet.

Upraveno uživatelem středa 2. září 2009 22:20:44(UTC)  | Důvod úpravy: -

kočka už mňouká teď opravíme nějaky camara
UserPostedImage
UserPostedImage
nebo majitele
UserPostedImage
Jířa  
#8 Odesláno : středa 2. září 2009 22:21:55(UTC)
Guest
Kategorie: Anonymní

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 1,960

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Baronet74 napsal:
Ten potlak pro ty zadní komory tam musí něco řídit nějaká memmbrána s proti pružinou.Hmmm
Nemůže být težký to najít když jste si takhle užasně poradily s naladěním na ucho.Hurraa Hurraa

Ta membránna by mohla být prasklá.Nebo přívod k ní a od ní je mechanický převod přímo na klapky.Eh?

Nemáš odkaz na ten karburátor? máš elektrický nebo mechanický sytič?


Hele je to přeci jen hrubé seřízení. Až bude mít Jénik hotové své Camaro, tak se spolu vydáme do Vašeho kraje, kde počítám že by jste to mohli dotáhnout do úplné dokonalosti. Doseřídit ten karbec úplně na čisto a to samé s předstihem.
Dokud to ukrmí přední komory, tak je to jako raketa. Ale jakmile to točí přez 4000, tak se to zakucká a začne to vynechávat, páč už to ten karbec není schponej poktejt směsí.
Offline Baronet74  
#9 Odesláno : středa 2. září 2009 22:58:32(UTC)
Baronet74

Kategorie: Competition Allies

Registrován: 02.05.2009(UTC)
Zpráv: 348

ještě otázka jakou máš AC pumpu? Neuvažoval jsi o elektrické nizkotlaké ke karburátoru. Jestli tam máš Stock tak ti to neudrží hladinu na 4 komory.
kočka už mňouká teď opravíme nějaky camara
UserPostedImage
UserPostedImage
nebo majitele
UserPostedImage
Jířa  
#10 Odesláno : středa 2. září 2009 23:06:39(UTC)
Guest
Kategorie: Anonymní

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 1,960

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Myslíš palivovou?

Ta je tam nová performance. Holley tuším...

UserPostedImage
Offline Baronet74  
#11 Odesláno : středa 2. září 2009 23:16:01(UTC)
Baronet74

Kategorie: Competition Allies

Registrován: 02.05.2009(UTC)
Zpráv: 348

to by šlo
kočka už mňouká teď opravíme nějaky camara
UserPostedImage
UserPostedImage
nebo majitele
UserPostedImage
Offline Baronet74  
#12 Odesláno : středa 2. září 2009 23:16:03(UTC)
Baronet74

Kategorie: Competition Allies

Registrován: 02.05.2009(UTC)
Zpráv: 348

to by šlo
kočka už mňouká teď opravíme nějaky camara
UserPostedImage
UserPostedImage
nebo majitele
UserPostedImage
Jířa  
#13 Odesláno : středa 2. září 2009 23:20:30(UTC)
Guest
Kategorie: Anonymní

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 1,960

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Baronet74 napsal:
to by šlo


Tohle bylo se shit výfuky a svody. Jezdilo to fakt dobře.
Takže teď to musí být ještě větší bomby.
Nový rozdělovač, lépe udělané hlavy, pořádné svody a pořádný výfuk.



Jířa  
#14 Odesláno : pondělí 21. září 2009 23:40:10(UTC)
Guest
Kategorie: Anonymní

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 1,960

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Takže (předběžně) s Jenikem vyrážíme teď v neděli k Ondrovi a Baronetovi s camarama da doladění karburátoru a předstihu. Já to budu mít asi na delší lokte, páč musí kluci nějakým způsobem donutit k funkci zadní klapky na karburátoru.
Offline Havlas  
#15 Odesláno : úterý 22. září 2009 13:59:22(UTC)
Havlas

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 07.03.2009(UTC)
Zpráv: 139
Bydliště: Malé Březno Ústí n.L.

Nezapomeň na mě, rád bych jel taky, seřízení se hodí. Zavolej kdy a kde.
Jířa  
#16 Odesláno : úterý 22. září 2009 21:44:58(UTC)
Guest
Kategorie: Anonymní

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 1,960

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Havlas napsal:
Nezapomeň na mě, rád bych jel taky, seřízení se hodí. Zavolej kdy a kde.


Domluv se hlavně s Baronetem.
Offline Baronet74  
#17 Odesláno : středa 23. září 2009 23:22:42(UTC)
Baronet74

Kategorie: Competition Allies

Registrován: 02.05.2009(UTC)
Zpráv: 348

jasan chlapci budu se těšit
kočka už mňouká teď opravíme nějaky camara
UserPostedImage
UserPostedImage
nebo majitele
UserPostedImage
Offline Baronet74  
#18 Odesláno : neděle 27. září 2009 21:35:03(UTC)
Baronet74

Kategorie: Competition Allies

Registrován: 02.05.2009(UTC)
Zpráv: 348

Tak jsem to ještě pošťoural dokud bylo světlo, předstih o 2 stupně nahoru,Piisk seřízení akcelarační pumpy:d/ a pokus o reinkarnaci zadních komorAni nemluvit .Celkový dojem do 3500 otáček výrazně lepší,pak nastane konec.Doprrr

Rozhodnutí je takové že karburátor musí ven.

Ještě bych potřeboval vědět,posilovač brzd si měnil proto že nedržel podtlak?.a kdy to bylo nezačali ty komory zlobit hned potom ?
A podtlak jediné co je podle mě zapojeno správně je rozdělovač zbytek mi moc nesedí včetně posilovače brzd.Mám dva zdroje informací podle jednoho je to dobře podle druhého ne.

Poslední otázka když si kupoval rozdělovač nebyli k němu náhodou další pružiny na odstředivou regulaci-rozuměj tvrdší
kočka už mňouká teď opravíme nějaky camara
UserPostedImage
UserPostedImage
nebo majitele
UserPostedImage
Jířa  
#19 Odesláno : neděle 27. září 2009 22:19:46(UTC)
Guest
Kategorie: Anonymní

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 1,960

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Baronet74 napsal:
Tak jsem to ještě pošťoural dokud bylo světlo, předstih o 2 stupně nahoru,Piisk seřízení akcelarační pumpy:d/ a pokus o reinkarnaci zadních komorAni nemluvit .Celkový dojem do 3500 otáček výrazně lepší,pak nastane konec.Doprrr

Rozhodnutí je takové že karburátor musí ven.

Ještě bych potřeboval vědět,posilovač brzd si měnil proto že nedržel podtlak?.a kdy to bylo nezačali ty komory zlobit hned potom ?
A podtlak jediné co je podle mě zapojeno správně je rozdělovač zbytek mi moc nesedí včetně posilovače brzd.Mám dva zdroje informací podle jednoho je to dobře podle druhého ne.

Poslední otázka když si kupoval rozdělovač nebyli k němu náhodou další pružiny na odstředivou regulaci-rozuměj tvrdší

Alespoň něco :-)
No... Co se týče brzd, tak se mi z ničeho nic začal propadat brzdový pedál. Tak jsem koupil nový válec i s posilovačem. Ale i ten nový měl za následek volné propadání brzdového pedálu.
Nakonec se ukázalo, že závady byla v prošoupané gumičce ve válci. Stejná závada i u nového válce.
Takže s brzdama to nemělo nic společného.
K rozdělovači jiné pružinky nebyly.
Offline Baronet74  
#20 Odesláno : neděle 27. září 2009 22:49:02(UTC)
Baronet74

Kategorie: Competition Allies

Registrován: 02.05.2009(UTC)
Zpráv: 348

UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage

sakra jak sem dám obrázky aby byli vidět?Už to vím juchů

Upraveno uživatelem neděle 27. září 2009 22:54:34(UTC)  | Důvod úpravy: -

kočka už mňouká teď opravíme nějaky camara
UserPostedImage
UserPostedImage
nebo majitele
UserPostedImage
Jířa  
#21 Odesláno : neděle 27. září 2009 23:02:36(UTC)
Guest
Kategorie: Anonymní

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 1,960

Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
Takže ta podtlaková membrána je podle těch obrázků K.O. co?
Offline Okolojedouci  
#22 Odesláno : neděle 27. září 2009 23:03:06(UTC)
Okolojedouci

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 18.03.2009(UTC)
Zpráv: 647
Bydliště: Prazak,fujtajxl:)

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
Ahoj, tak nejak byl Baronet nabonzovan, co se kontroly/serizeni quadrajetu tyce. Chtel bych se zeptat, pokud bys mel nekdy cas, nepodival by ses jeste na jedno Camaro a jeho karburator?
Offline Baronet74  
#23 Odesláno : neděle 27. září 2009 23:08:05(UTC)
Baronet74

Kategorie: Competition Allies

Registrován: 02.05.2009(UTC)
Zpráv: 348

Napsal: Jí Přejít na citovaný příspěvek
Takže ta podtlaková membrána je podle těch obrázků K.O. co?



jo membrána je KO ale myslím si že to bude důsledek ne příčina ,zítra jde ven.K té membráně by jsi měl mít sadu pružin 7 kusů podle tvrdosti se řídí otevření zadních komor.pokud nemáš doporučuju koupit máš tam střední na okruh by to chtělo měkčí půjde to lépe do otáček
Takhle by to mělo vypadat
UserPostedImage

Upraveno uživatelem neděle 27. září 2009 23:09:59(UTC)  | Důvod úpravy: -

kočka už mňouká teď opravíme nějaky camara
UserPostedImage
UserPostedImage
nebo majitele
UserPostedImage
Offline Baronet74  
#24 Odesláno : neděle 27. září 2009 23:08:55(UTC)
Baronet74

Kategorie: Competition Allies

Registrován: 02.05.2009(UTC)
Zpráv: 348

Okolojedouci napsal:
Ahoj, tak nejak byl Baronet nabonzovan, co se kontroly/serizeni quadrajetu tyce. Chtel bych se zeptat, pokud bys mel nekdy cas, nepodival by ses jeste na jedno Camaro a jeho karburator?


podíval ale nejsem z Prahy a ani tam nepojedu takže až budeš mít cestuJupiii!
kočka už mňouká teď opravíme nějaky camara
UserPostedImage
UserPostedImage
nebo majitele
UserPostedImage
Offline Okolojedouci  
#25 Odesláno : neděle 27. září 2009 23:12:39(UTC)
Okolojedouci

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 18.03.2009(UTC)
Zpráv: 647
Bydliště: Prazak,fujtajxl:)

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
Baronet74 napsal:


podíval ale nejsem z Prahy a ani tam nepojedu takže až budeš mít cestuJupiii!


Však to není problém, pokud to není na druhém konci republiky a nebude opravdu hnusně:) Pošli mi tedy prosím do pošty kontakty a kam se dostavit, ozval bych se a zkusime se nějak domluvit.
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
Guest (2)
22 stránek123>»
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.