Napíšu sem pár poznatků co jsem se dozvěděl při včerejším seřízení motoru (karburátoru HOLLEY 750 a předstihu) se kterým mi pomohl mé přítelkyně děda. Mimochodem velice fajn chlapík, který mimo jiné měl 3 Tatry 603 a dělal šéfa autoservisu v Ústí nad Labem. Prostě člověk na svém místě.
Karburátor:
Základem je samozřejmě nějaká dokumentace k danému tipu karburátoru, ze které jsem se dozvěděl zhruba co a jak když nemáme k ruce potřebné měřící přístroje. Do samotnéhko karburátoru se nedoporučuje vůbec zasehovat. Protože k výměně i jedné trisky se musi přizpůsobit i trysky ostatní. Takže jsem se věnoval jen tomu, co výrobce popisoval.
První věc která se udělala bylo seřízení hladin benzínu v plovákových komorách. U mého karburátoru jsou kontrolní otvor které musí být plné k jeho spodnímu okraji.
Druhá věc byla úplné uzavření regulačních šroubků bohatosti směsi a uvedením do jejich výchozí pozice pro nastavování, které činilo 1/8 otáčky.
Motor se nastartuje (pokud nenaskočí, přidá se na každé straně čtvrtka otáčky) a po čtvrtkách otáčky se pomalu přidává, dokud motor nezačne běžet plynule a "kulatě". U mě se to podařilo od úplného uzavření až do jedné a čtvrt otáčky. Motor se přestal cukat a začal plynule bublat.
Předstih:
Při vysokém předstihu se z motoru při tahu ozývá nepříjemné cvrlikání. Také se tomu nesprávně říkalo, že chrastí ventily.
A při nízkém předstihu se zase motor více zahřívá.
Takže to chce trefit přesně hranici.
Mě to cvrlikalo, takže předstih dolů, dokud to prostě nepřestane.
Dá se to také poznat při startu motoru. Ale to už je spíš takové doladění.
Když motor totiž při startu má tendenci cukat, tak je to pořád vysoko. A je to pravda, páč nejednou mi to začalo startovat naprosto hladce.
Výsledek:
Mnohem méně dýmu z výfuků (téměř žádný), rapidně nižší spotřeba a lepší nástup motoru do otáček.
Jediný problém co mi přetrvává je otevírání druhé řady klapek na karburaci ovládané podtlakem. Pořád je to mrtvé.
Upraveno uživatelem středa 2. září 2009 0:39:57(UTC)
| Důvod úpravy: -