Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline Dědula  
#1 Odesláno : čtvrtek 4. května 2017 14:18:35(UTC)
Dědula

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 24.04.2014(UTC)
Zpráv: 442
Bydliště: Pelhřimov

Blahořečil: 1-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Pojďme trochu oživit diskuzi na fóru, o salámech a užofkách se už moc nepřem, tak zkusíme něco jinýhJa nic)
Blíží se sezóna a stále neznám verdikt, jestli lít náhražku olova do benzinu. Tak spusťte......Piisk Na internetu jsem našel pouze veteránské diskuze, ale týklo se to dvoutaktních motorů, takže informace k ničemu
Offline xjohny  
#2 Odesláno : čtvrtek 4. května 2017 15:15:24(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,364
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 79-krát
Blahořečen: 141-krát v 122 příspěvcích
To už tu taky bylo :) Nic tím nezkazíš, ale obecně to není nutný. Naše hlavy už jsou dělaný na bleifrei od výroby. Nebo tankuj kvalitnější benzín s aditivama, nebo třeba N98 a vyvaruješ se tím biosložky a degradaci.
Camaro se rozskočilo...
Offline keplink  
#3 Odesláno : čtvrtek 4. května 2017 17:24:14(UTC)
keplink

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 03.09.2016(UTC)
Zpráv: 185
Bydliště: Třebon

Blahořečil: 2-krát
Blahořečen: 5-krát v 5 příspěvcích
Když se kouknes na palubní desku tak pod stavem paliva je napis Bezolovnaté palivo :D Všiml jsem si toho až minule když jsem jel z Jizbice :D A jak pise honza nase camara jsou uz staveny na ten bezolovnač nekdy od 70 let pry.
Offline Cestovatel  
#4 Odesláno : čtvrtek 4. května 2017 20:44:15(UTC)
Cestovatel

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 10.08.2009(UTC)
Zpráv: 790
Bydliště: Horovice

Blahořečen: 16-krát v 16 příspěvcích
Myslím že 98 pro kompresní poměr našich motoru není to nejlepší.
Offline xjohny  
#5 Odesláno : čtvrtek 4. května 2017 21:30:08(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,364
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 79-krát
Blahořečen: 141-krát v 122 příspěvcích
Nemělo by to dělat zásadní problém, kdyžtak se dá pohnout rozdělovačem. Já jezdil sprinty na Veru (N100) bez potíží. Spíš jsem chtěl obecně říci, že větší zlo je obsah biosložek než chybějící olovo. Vyšší oktanové číslo není až takový problém jako nižší oktanové číslo pro motory s větším kompresním poměrem. Tam pak vzniká detonační spalování.

Upraveno uživatelem čtvrtek 4. května 2017 21:32:36(UTC)  | Důvod úpravy: -

Camaro se rozskočilo...
Offline holanuvstatek  
#6 Odesláno : čtvrtek 4. května 2017 21:52:06(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.05.2011(UTC)
Zpráv: 1,657

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
Vyšší oktanové číslo našim motorům nevadí nedokáže ho jenom využít s tak malým kompresním poměrem.
Offline xjohny  
#7 Odesláno : čtvrtek 4. května 2017 21:56:52(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,364
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 79-krát
Blahořečen: 141-krát v 122 příspěvcích
Tak tak, jediná výhoda pak je to, že ten benzín se nekazí. Mám vyzkoušeno na LPG - s N95 jsem si všiml že po pár měsících v nádrži to hůř a hůř startuje. Teď tankuju výhradně Vervu (díky nízké ceně) a startuje to x-měsíců v řadě pořád stejně... Už aby toho Bureše zašili Doprrr
Camaro se rozskočilo...
Offline tom.r  
#8 Odesláno : čtvrtek 4. května 2017 23:13:59(UTC)
tom.r

Kategorie: Hledá svoje místo

Registrován: 18.06.2010(UTC)
Zpráv: 78

Blahořečil: 3-krát
Já také dávám do všech veteránů vervu 100. Nevím čemu by mělo vyšší oktanové číslo vadit... A podil bioslozek by měl být nejnižší. Co se týče olova, tak rv 1973 a mladší už bezolovnaty benzín určitě. Nevím ale jak small block rv 1970-1971, ale bigblocky z roku 1970 olovo ještě pokud vim chtějí....

Upraveno uživatelem čtvrtek 4. května 2017 23:16:14(UTC)  | Důvod úpravy: -

Tom
Offline Standa  
#9 Odesláno : pátek 5. května 2017 7:44:15(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 995
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 12-krát
Blahořečen: 11-krát v 11 příspěvcích
Vysoký oktanový číslo dělá problém motorům z 20. let, protože u nich je komprese tak nízká, že benzín dohořívá až při vyfukování a tím ničí ventily a sedla.

Tyhle motory nejsou takovej extrém a neuškodí jim to. Každopádně zvednout předstih je vhodný.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Cestovatel  
#10 Odesláno : pátek 5. května 2017 10:37:48(UTC)
Cestovatel

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 10.08.2009(UTC)
Zpráv: 790
Bydliště: Horovice

Blahořečen: 16-krát v 16 příspěvcích
LPG zatím nemám a v Camaru se mi benzím nemá šanci zkazit Ja nic . Pro úplnost při použití benzínu s vyžší oktanovým číslem by chtělo asi také změnit směšovací poměr.
Offline scott67  
#11 Odesláno : neděle 25. listopadu 2018 18:55:12(UTC)
scott67

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 22.09.2016(UTC)
Zpráv: 145

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 7-krát v 7 příspěvcích
Ačkoli jsem to nikde v manuálu nevyčetl, s důvěrou ve vaše poznatky se tedy chystám do 350 z roku 74 tankovat bez olova. (aditiva jej nahrazujícího) Ale taky uvažuju o palivu bez lihu. Vzhledem ke spotřebě je to už stejně jedno :-)
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.