Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline Chase  
#1 Odesláno : středa 14. července 2021 16:52:51(UTC)
Chase
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 12.06.2021(UTC)
Zpráv: 23

Zdravím.
Jsem trochu ukecanej, i na klávesnici, tak to bude asi trochu delší příspěvek. Ale rád bych se přidal se svým F body. Je to delší, ale jinak to neumím😊

Moje F-body je Camaro 3.8 V6 2000 Convertible a jmenuje se „Shadow“. Mám ho něco přes měsíc.

Je to evropská verze dovezená ze Švýcarska. Dvanáct let patřilo paní Werner ze Stein am Rhein, pak je historie neznámá.
No a jak jsem se stal jeho majitelem?
Majitelem Camara jsem se stal tak, že si brácha kupoval rodinné auto a řešil, jestli se mu tam vejde kočárek.
Jelikož jsem měl auta vždycky rád a i v rodině jsem „car guy“, jak říkávali staří Římané, skočil jsem na net a začal prohlížet všemožná auta, motorizace, výbavy, aby měl alternativy a měl z čeho vybírat.
Stalo se tak, že jsem náhodou narazil na inzerát na Ford Cougar 2.5 V6. Byl za pár šupů a já jsem si uvědomil, že jsem vlastně vždycky chtěl mít auto na léto a že se mi líbily větší atmosférické motory.
Řekl jsem si tak, že bych si vážně mohl pořídit něco pro radost na léto, nebo na dvě a pak to třeba zase prodat. Nadhodil jsem téma přítelkyni a došli jsme k tomu, že když už to má být na léto, mělo by to být bez střechy. Navíc máme k dispozici garáž, což je dost rozhodující.

MX-5, Fiaty i Alfy se mi sice celkem líbí, ale padly hned, protože mám 192 cm a nechci při jízdě řešit nějaký kompromisy a navíc mě spíš láká klidná jízda a ne řezání zatáček. Nakonec jsem tak přeci jen vybral něco s menším motorem Saab 9-3 kolem roku 2000 (ty se mi líbily od doby, kdy jsem v jednom seděl na autosalonu v Lipsku mnoho let zpátky a navíc mám hodně blízko k letectví) a Volvo C70. Hledal jsem benzín, manuál. Na Volvu se mi mimo jiné líbilo, že je to kus auta a připomínal mi tak ameriky, který už tak pět let beru jako fakt zajímavý auta. Velký motory, houpavá jízda, žádnej stres...
Proběhlo pár návštěv bazarů, ale bez úspěchu a pak se stalo, že jsem při prohlížení inzerátů narazil na Shadow. Stál očividně v bazaru už nějaký čas, ale první dojem byl „pěkná stíhačka“. Byl tedy nad plánovaný rozpočet a navíc mi to přišlo doost exotický, ale už jsem si ho začal prohlížet. Byla to naprosto nerozumná věc a já pořád ještě bral trochu na racionálno, protože jsem si říkal, že s tím bude hrozně práce😊 Každopádně už jsem si našel i tohle fórum a začal studovat a pročítat a koukat na youtube na videa a říkat si, že ta práce na autě by mě vlastně bavila a červík byl zabydlen.

První Saab, který se mi jo líbil, jsme si měli prohlédnout jeden víkend, ale nakonec to neklaplo časově a domluvili jsme se na další týden a mezi tím jsme jeli do bazaru mrknout na starší C70. Ta návštěva nedopadla vůbec dobře, střecha zaseklá v půlce otevírání a dotaz prodejce „nevíte, jak se to sundavá ručně?“ jsou výmluvné, ale byli jsme kousek od bazaru, kde stál Shadow. Tak jsem si řekl, že když už jsme tam, alespoň se na něj mrkneme, ať ho vidím na vlastní oči. Dorazili jsme tak bez ohlášení a první pohled byl nic moc.
Shadow ve třetí řadě, zaprášenej, na zpuchřelých pneumatikách, odsazenej blatník, protože někdo auto posadil na zvedák držákem blatníku, ale naskočil napoprvé, žádnou rez jsem neobjevil (jaký to div, když je to z velký části plastový😊, výfuk novej, diferák a spol mokrý, ale pod autem nic nebylo (nevěděli, že se na něj někdo přijede podívat, takže pod ním určitě neuklízeli), k tomu kouzelnej originál manuál v němčině....tak jsme se domluvili na jízdě za pár dní. No a pak už to bylo. Láska na první projetí. Interiér v dobrém stavu. Střecha, elektrika, klima, všechno fungovalo na první cvaknutí. Uhranul mě původní kazetový přehrávač se super zvukem. V autě žádná vlhkost nebo stopy po ní. Auto celkově bez úprav a tuningu, což se mi líbí. Motorově se zdál v pohodě. Za plynem šel celkem ochotně. Automat řadil při plynulý jízdě plynule. (s automatem nemám zkušenosti, ale nijak zvlášť nekopal) Najednou jsem si říkal, že ho tam prostě nemůžu nechat, aby si ho třeba koupil nějakej barbar jen tak na parádu a zlikvidoval ho.
Řekl jsem si tak, že to bude vlastně pěkný koniček a kdyby něco, tak odtahovkou jsem ještě nikdy v životě nejel a člověk má zažít všechno, takže vzhůru za dobrodružstvím! No a to, že jsem udělal dobře jsem poznal, když jsem za pár dní vybíral z bankomatu peníze na servis a usmíval se u toho. O tom, že se někdy zajdu jen tak podívat do garáže a sednout si do auta a říkám si, jak je neuvěřitelný, že něco takovýho mám nemluvě. Věřím, že tak to tu má většina lidí, byť samozřejmě u mnohem raritnějších a historičtějších kousků.
Takže tady je moje Camaro (ty další kusy nejsou moje:-):

Shadow.jpg (2,764kb) staženo 205krát.

Technický stav a opravy:

Tady pokud by Vás něco napadlo, co dělat, nedělat, co ještě zkontrolovat určitě napište. Sám mám zkušenosti s rodinným triem Favorit 89, Fiesta 93 a Yaris 2002, víc jsem toho rodině nespravoval a je to něco úplně jinýho. Většinu věcí tedy bude dělat mechanik, já jen ty menší zásahy, ale vyměnit kabely, hrát si s elektrikou apod. zvládám a hlavně mě láká se o tom autě naučit co nejvíc.

Auto za posledních deset let, do kdy bylo servisováno podle knížky (ověřeno emailem v autoservisu) najelo 25000 km a je vidět, že dlouho stálo a to pravděpodobně venku. Byly na něm deset let starý, zpuchřelý, neojetý, ucházející pneumatiky se starýma ventilkama (ucházely všechny) – neumím si představit, že by na tom, třeba ještě vloni někdo jezdil. Musel by dofukovat každej den. Interiér je taky slušně zachovalý, takže snad to tak je.

Střecha neteče, ale je asi nevyčistitelná, (zkoušeli jsme 2x Renovo) ale neteče a není děravá, takže jsem ji naimpregnoval, zadní sklo jsem v dolní části přilepil silikonem, jinde drží a v duchu tak trochu šetřím na novou, byť to asi bude to poslední, pokud tedy samozřejmě nepoteče. Výhodou je, že když ho někde zaparkujeme, tak alespoň díky střeše nevypadá tak nóbl a je tak menší šance, že se na něm někdo vyřádí.

Jinak zatím proběhl základní servis – nová baterka, olej v motoru a v převodovce, filtry (palivo, olej, vzduch, převodovka) a svíčky. Za pár dní ještě proběhne výměna oleje v diferenciálu a výměna náplně a proplach posilovače řízení. (čekám na výplatu:-) Při jízdě do kopce auto občas trochu zacuká a palivový filtr byl měněný, takže ještě vyměním zapalovací kabely a cívky a snad to bude jen tím.
Po pár projížďkách se ještě začalo ozývat pravé zadní kolo (malá vertikální vůle, když tím člověk cloumá za horní okraj pneumatiky, takže doufám, že jen kulový čepy) a taky si škrtá pravá přední brzda, takže buď zbroušení zvlněnýho kotouče, nebo komplet nový brzdy aneb když už tak, už. (Slyšel jsem, že schopnost zastavit je u auta žádoucí)

Teď tak Shadow stojí v garáži. Nerad bych, aby ta vůle v kole ublížila dalším komponentům, ale čas využívám na drhnutí všeho a kosmetický úpravy.

První nádrž po koupi byla 100 benzín + jsem přidal aditivum na vyčistění motoru a budu i dál kupovat 100. Nevěřím v zázraky a nedělám to kvůli výkonu, ale podle všeho není ve stovkových benzínech ethanol a opět, dle dostupných zdrojů opravdu brání vzniku usazenin. Navíc nenajezdím tolik, abych musel na benzínu šetřit a kdyby přece, tak raději budu jezdit míň, než tam lít něco pochybnýho. Takže i strategie typu jedna 100 nádrž a pak dvě 95 vynechám.

Párkrát zazlobil VATS, hádám, že drátky u spínací skříňky, takže jsem udělal klasický bypass, jinak žádný kontrolky nesvítí, větrák se točí, všechno elektrický funguje, musím zaklepat.
K Ježíškovi si nadělím nový světla - jsou zašlý a hlavně jedno má zarezlý mechanismus horizontálního posunu, nebo jak to nazvat. Je to už komplet urvaný, takže se nedá pořádně seřídit a než nechávat světlomety rozlešťovat a řešit pak to hýbání nějakým kompromisem, dojedu sezónu s tím co je (neoslňuju, to jsem kontroloval) a nadělím si komplet nový světla. Zároveň ještě časem K&N vzduchovej filtr. Na něj jsem četl dobrý recenze, ale teď papírák stačí a investuju radši do těch akutních věcí.

Rád se ještě přidám k diskuzi, která tu párkrát proběhla, a to je design 4. generace v pozdějších letech. Je, pravda, takový neutrální (možná proto ho koupili ve Švýcarsku😊, ale je zajímavé, že to, že je vlastně usedlejší je důvod, proč jsem si ho pořídil. Nejsem nijak zvlášť extravagantní, nerad přitahuju pozornost, (takže i výfuk zůstane původní) ale líbí se mi „jiný“ design. Ať už to byly starý citroeny nebo třeba hranatý "obyčejný" ameriky z osmdesátých let, se kterými tam jezdí rodiny na nákupy, nebo vlastně i ten Saab 9-3 není až tak obvyklý a osobně se mi líbí. Takže se mi líbí, že to auto je jiný, svým způsobem extravagantní, ale elegantní a „učesaný“ a není na pohled nijak agresivní. A taky, že spousta lidí neví, co to ksakru je a popovídám si tak se spoustou lidí.

Plány do daleké budoucnosti: Jak jsem se teď zaháčkoval, tak až se mi povede udělat ze Shadowa pěkný a slušně vychovaný auto a pořádně si ho užiju a naučím se co a jak, určitě bych mu rád pořídil kamaráda s osmiválcem. Nevím, co to bude a už vůbec netuším kdy, ale jestli bude někdy šance, tak další cesta povede tímhle směrem.

Jinak díky všem za Vaše příběhy a zkušenosti, o kterých tu píšete. Strávil jsem tu na fóru už dost hodin a spoustu dalších jich trávit určitě budu. Rád se učím nový věci a kradu zkušenosti.

No a kdyby tu byl někdo v Praze nebo do 100 km od Prahy a chtěl by pokecat, nebo ideálně koho bych i svezl, aby mi řekl, že se automat nechová, jak má, nebo je naopak v pohodě (já toho moc nepoznám) a třeba by mě i svezl autem, které je fakt v dobrém stavu, byl bych rád.
Přečtu i zkouknu toho spoustu, ale vlastní pocit z jízdy je nepřenositelný a často si třeba při přeřazení říkám „Hmmm má to takhle být, nebo ne?“ a nemám s čím srovnávat. Tak napište.
Budu samozřejmě sledovat i srazy amerik a určitě se časem někde zastavím, tak se třeba potkáme tam.

Auto bude po všech opravách a leštění snad v půlce srpna, tak pak budu historii doplňovat.

Ondra aka Chase

Upraveno uživatelem středa 14. července 2021 17:56:41(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline OndraS  
#2 Odesláno : středa 14. července 2021 18:31:22(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Čus, jé hele on tu někdo něco napsal :)

Tak předně mi chybí ta zásadní informace: co si vlastně koupil ten brácha? :D

Jinak hezký kus na pohled.
První radu co bych měl - nech papírový filtry. Nebo pokud chceš ten látkovej nebo z čeho to je, tak ale rozhodně zachovej celý ten originalní sací tubus. Řešil jsem už u několika aut (ne mých), že někdo zahodí origoš sání a hned před váhu vzduchu instaluje ten sportovní kuželovej filtr, auto pak pořádnê ani nejede, ani nedrží volnoběh a ještě žere jak protrženej buldozer. Následně, tento stav se někdo ještě snaží spravit, např. v servisu typu JZD, takže pootočí rozdělovačem, přenastaví TPS a zaslepí několik hadiček, např k EGR. Auto nejede už vůbec a ještě svítí service engine. To je mimochodem příběh ze života.

Ta vůle v ZADNÍM kole, kde je tuhá náprava, určitě nebude žadnej kuláč. Lítá poloosa ven a dovnitř, asi jako na skoro všech amerikách. Obnáší to rozdělat difec, poloosy jsou zajištěný takovýma C podložkama utopenýma v kleci diferáku. Budou vymačkaný třeba o půl milimetru, nebo spíš to bude vymačkaný v poloose, ten zápich pro podložku. Taky bývá často vůle v kole jakoby ložisko, a ono skutečně to je ložisko. Jako vnitřní kroužek ložiska slouží přímo poloosa. Může to být vyježděný, a oprava je "jednoduchá". Poloosu málokdo mění, páč kde ji vzít a nekrást. Takže repasní ložiska (s integrovaným guferem). Jé to je sranda čeká mě to na jednom Camaru.

camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Chase  
#3 Odesláno : středa 14. července 2021 23:48:59(UTC)
Chase
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 12.06.2021(UTC)
Zpráv: 23

Napsal: OndraS Přejít na citovaný příspěvek
Čus, jé hele on tu někdo něco napsal :)

Tak předně mi chybí ta zásadní informace: co si vlastně koupil ten brácha? :D

Jinak hezký kus na pohled.
První radu co bych měl - nech papírový filtry. Nebo pokud chceš ten látkovej nebo z čeho to je, tak ale rozhodně zachovej celý ten originalní sací tubus. Řešil jsem už u několika aut (ne mých), že někdo zahodí origoš sání a hned před váhu vzduchu instaluje ten sportovní kuželovej filtr, auto pak pořádnê ani nejede, ani nedrží volnoběh a ještě žere jak protrženej buldozer. Následně, tento stav se někdo ještě snaží spravit, např. v servisu typu JZD, takže pootočí rozdělovačem, přenastaví TPS a zaslepí několik hadiček, např k EGR. Auto nejede už vůbec a ještě svítí service engine. To je mimochodem příběh ze života.

Ta vůle v ZADNÍM kole, kde je tuhá náprava, určitě nebude žadnej kuláč. Lítá poloosa ven a dovnitř, asi jako na skoro všech amerikách. Obnáší to rozdělat difec, poloosy jsou zajištěný takovýma C podložkama utopenýma v kleci diferáku. Budou vymačkaný třeba o půl milimetru, nebo spíš to bude vymačkaný v poloose, ten zápich pro podložku. Taky bývá často vůle v kole jakoby ložisko, a ono skutečně to je ložisko. Jako vnitřní kroužek ložiska slouží přímo poloosa. Může to být vyježděný, a oprava je "jednoduchá". Poloosu málokdo mění, páč kde ji vzít a nekrást. Takže repasní ložiska (s integrovaným guferem). Jé to je sranda čeká mě to na jednom Camaru.



Ahoj. Díky za informace. Sání i všechno ostatní nechávám původní. Na možnost bavlněnýho filtru do standardního sání jsem narazil na us foru a chválili si to. Má to zvládnout filtrovat líp, než papír a mít větší průchodnost. Nejde mi o zvyšování výkonu, spíš bych rád, aby mohl motor dýchat a nazanášel se. Cold air intake svedenej někam za kolo, nebo kam to vedou mě určitě mine.

Kulový čepy - tuhá zadní náprava, jasný... To bych dál nerozvíjel...Doprrr Drátky dobrý, ale jak je to pod autem a je v tom třeba ještě olej, jsem mimo. Takže už si to studuju:-) A s automechanikem to proberu. Ještě to neviděl, tak ho nasměruju. Nějaký ameriky už dělal, tak snad bude vědět.

No a to hlavní: brácha si koupil Kamiq. 1.0, 70 kW, pět kvaltů. Už mu to stihli na parkovišti obouchat, tak je rád, že bral něco "obyčejnýho", ale bezpečnýho, o co se nebude tolik bát a až odvozí synka pošle to dál.
Offline OndraS  
#4 Odesláno : pátek 16. července 2021 19:07:28(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Já mám bavlněný filtry na tom TPI Camaru. Současně je z toho jejich boxu vyřezanej kus té přepážky před filtry. Ale to vyříznutí asi vliv nemá - chci říct vliv na to, že žádným štelovaním jsem nebyl schopen se dostat na voloběh níž než asi 800/min. Ale pravda jinak to vliv na nic nemá.
Ale třeba u Tigry, co jsem měli, no je to blbá jedna-čtverka že jo, ale tam měl vliv už hned ten filtr, osazenej do original airboxu. Auto je hůř, žralo víc.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Cestovatel  
#5 Odesláno : sobota 17. července 2021 12:06:14(UTC)
Cestovatel

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 10.08.2009(UTC)
Zpráv: 794
Bydliště: Horovice

Blahořečen: 22-krát v 21 příspěvcích
Radu nepřidam, protože mám dvojkový Camaro. Ale vítej do klubu a ať ti Camaro dělá jen radost jak při práci tak ježdění 😄
Offline Chase  
#6 Odesláno : úterý 20. července 2021 15:37:41(UTC)
Chase
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 12.06.2021(UTC)
Zpráv: 23

Napsal: OndraS Přejít na citovaný příspěvek
Já mám bavlněný filtry na tom TPI Camaru. Současně je z toho jejich boxu vyřezanej kus té přepážky před filtry. Ale to vyříznutí asi vliv nemá - chci říct vliv na to, že žádným štelovaním jsem nebyl schopen se dostat na voloběh níž než asi 800/min. Ale pravda jinak to vliv na nic nemá.
Ale třeba u Tigry, co jsem měli, no je to blbá jedna-čtverka že jo, ale tam měl vliv už hned ten filtr, osazenej do original airboxu. Auto je hůř, žralo víc.


Ahoj. Díky.
Nuže, hlásím pokroky, alespoň, co se vzdělávání týče:-) Už jsem si nastudoval na youtube, jak se mění ložiska i co jsou ty "C" podložky a co se s tím dělá, takže zase něco nového. Mít dílnu a nářadí skoro bych si na to troufnul, vypadá to celkem jednoduše a logicky, ale nejdřív to teda nechám profíkovi a zkusím mu koukat přes rameno.

A s tím sáním.
Studoval jsem si všemožně o 3800 series II a i jak funguje "váha vzduchu" a myslel jsem, že řídící jednotka pozná, že jde, díky tomu lepšímu filtru, víc vzduchu a upraví podle toho všechno potřebný. Takže to jen vytvoří větší pole působnosti, ale nemělo by to nutně ovlivňovat chod motoru. Teda taková byla moje domněnka. Sám věřím konstruktérům (hlavně u pozdějších ročníků jednotlivých modelů) a kecat jim do toho nechci, ale čistě možnost mít víc vzduchu u motoru s řídící jednotkou, která řídí kolik čeho do válce pustí mi přijde v pohodě. Jen samozřejmě netuším, co přesně se stane. Holt asi nezbyde než to zkusit a kdyžtak si z drahýho filtru udělám luxusní odkladač na nářadí:-)
Ale s tou tigrou je to zajímavý. Sám bych řekl, že řídící jednotka by to měla uštelovat sama.


Offline Chase  
#7 Odesláno : úterý 20. července 2021 15:45:29(UTC)
Chase
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 12.06.2021(UTC)
Zpráv: 23

Napsal: Cestovatel Přejít na citovaný příspěvek
Radu nepřidam, protože mám dvojkový Camaro. Ale vítej do klubu a ať ti Camaro dělá jen radost jak při práci tak ježdění 😄


Ahoj, díky moc. Zatím radost dělá. Teď se třeba těším jak malej kluk, až zase pojede jak má a zatím čistím a skupuju kazety na aukru:-)


Dvojkový Camaro je první Amerika, kterou jsem kdy, jako malej, zaznamenal a bylo pro mě "to americký auto". Bylo červený ve filmu Číslo 5 žije... než jsem později zjistil, že to byl Pontiac Firebird Trans Am:-)

Ale jsou si hrozně podobný a bylo mi snad sedm, když jsem to viděl. Každopádně i tohle mohlo mít v podvědomí vliv, že teď jedno, byť úplně jiný mám.

Jen jestli se můžu zeptat - za mě obligátní otázka: Vejde se do Dvojkovýho Camara 192cm vysokej řidič?:-)
Offline Cestovatel  
#8 Odesláno : pátek 23. července 2021 22:06:43(UTC)
Cestovatel

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 10.08.2009(UTC)
Zpráv: 794
Bydliště: Horovice

Blahořečen: 22-krát v 21 příspěvcích
Nooo mam 187 cm. Vyrobil jsem nové nižší pojezdy pod sedačky. Vyndal stropnici a nalepil koženku přímo na strop. Teď tam mám nejmíň 7 cm mezeru. 😃
thanks 1 uživatel blahořečil Cestovatel za tento úžasný příspvěvek.
marek parek on 27.08.2021(UTC)
Offline Chase  
#9 Odesláno : pátek 30. července 2021 23:15:11(UTC)
Chase
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 12.06.2021(UTC)
Zpráv: 23

Napsal: Cestovatel Přejít na citovaný příspěvek
Nooo mam 187 cm. Vyrobil jsem nové nižší pojezdy pod sedačky. Vyndal stropnici a nalepil koženku přímo na strop. Teď tam mám nejmíň 7 cm mezeru. 😃


Paráda. Takže až do prvního přejezdu retardéru by mě to nebolelo:-) V jakých sporťácích tehdy jezdili v Americe třeba basketbalisti. Asi všichni Targu a koukat nad sklem:-) Ale je to krása, tak trochu nepohodlí člověk zvládne.
Offline Chase  
#10 Odesláno : pátek 30. července 2021 23:20:54(UTC)
Chase
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 12.06.2021(UTC)
Zpráv: 23

Nuže příběh pokračuje. Vyměnil jsem vlastnoručně kabely zapalování. Malý krůček pro kohokoliv,kdo vyrůstal s auty, obrovský skok pro mě. Ten pocit, když to nastartuje a pak to ještě projedete a ono to necuká a máte pocit, že to zabírá úplně jinak... Nádhera:-) A udělal jsem to vlastníma rukama!!! :-)
Jinak, teď je tedy auto u mechanika na výměnu ložisek v zadní nápravě a kontrolu diferenciálu a c podložek v něm. Taky na kontrolu brzd, který si škrtají. Zásoba audiokazet rozšířená o Matušku a Sinatru a normálně se mi po autu stýská. Fakt se těším, až se zase projedu a pojede jak má. Krásná droga!:-)
Offline Chase  
#11 Odesláno : čtvrtek 26. srpna 2021 17:49:03(UTC)
Chase
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 12.06.2021(UTC)
Zpráv: 23

V minulém díle jste viděli....

Koupen zvedák, špalky pod kola a podpěry/kozy. K tomu gola klíče. Už chyběj jen montérky, tranzistorák a plakát nějaký hanbatý holky na zeď.

V jiném tématu řeším startování. Sem jen tedy napíšu krátce, kdyby někdo hledal informace o něčem podobném. Po zahřátí auto nestartuje. Startér cvakne a ni se neděje. Zabírá na to čas, kdy vše vychladne a zabírá i
držet klíček v poloze start. Třeba deset vteřina pak to nastartuje jako nic.

Vyzkoušeny různé fígle na zjištění příčiny. Baterka je ok, imobilizér na 99% taky, čidlo neutrálu rovněž ok. Vypadá to na něco se startérem nebo dráty ke startéru.

Mám kamaráda s montážní jámou v garáži, kde ale auto nemůžu nechat, tak jsem si říkal, že rovnou koupím nový startér a vyměním to u něj a rovnou odjedu. Nakonec jsem se tady nechal namotivovat, nakoupil výše zmíněné a snad už teď o víkendu sundám startér a podívám se na něj. Zároveň mrknu multimetrem na kabely k němu.

Budu dále informovat.
Jinak už se začíná dříve šeřit, takže hned po startéru bude následovat rozleštění světlometů. To asi nechám na odbornících, třeba bych to i zvládnul, ale nebavilo by mě to:-)

Další novinky, aneb co Vás čeká, pokud koupíte Camaro:
na aukru už jsem známý vykupitel audiokazet. Zatím ke Camaru nejvíc sednou Kiss, Journey a Matuška:-)

Čím dál tím víc se mi líbí osmiválce a trojkový Camara a už bych začal bokem šetřit.

Koukám na spoustu videí na youtube. Studnice historie o US autech je pro mě třeba tenhle kanál, kde jsem narazil i na Berlinettu... Úžasný stroj:-)


To be continued...
Offline Chase  
#12 Odesláno : čtvrtek 2. září 2021 21:20:44(UTC)
Chase
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 12.06.2021(UTC)
Zpráv: 23

Příběh pokračuje. Nakonec pořadí startér-leštění světel prohozeno. Dnes jsem nechal rozleštit světlomety a jsem moc spokojenej. (Děláno u Filipa Taubnera v Modřanech) Fotky před a po přidám zítra.
Má to dva následky: první je, že teď lak vypadá vedle světlometů fakt mizerně, dřív to bylo naopak:-) Takže leštění laku bude určitě následovat.
Druhý je, že díky tomu, že jsou světla ostrá, jsem si všimnul, že lehce poblikávají. Americká fóra o tom píšou dost, že je to u Camar 4.generace častý. Alternátor dobíjí podle budíku cca 14 voltů, jen zřejmě nepravidelně. V sobotu tak krom startéru zkontroluju ještě alternátor a uzemňovací kabely. Dočetl jsem se o třech, které jsem ještě nevyčistil, takže ty budu hledat. No a taky ještě zkusím pořádně utáhnout mínusovej kabel u baterky. Je to systém se šroubovacími konektory a matka u mínusu je trochu "vožužlaná", tak nejde dotáhnout trochu větší silou. Rukou s ní nehnu, ale holt to teď vezmu hasákem a uvidím, jestli to pomůže a časem ten kabel vyměním.
Jo a taky dorazily nový dorazy (jak jen je ta čeština libozvučná:-). Takže v sobotu snad stihnu namontovat i je.
Takhle jsem se na víkend už dlouho netěšil:-)
IMG_20210902_164117.jpg (137kb) staženo 122krát.
IMG_20210902_193459.jpg (166kb) staženo 122krát.

To be continued...

Upraveno uživatelem pondělí 6. září 2021 16:47:21(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline Chase  
#13 Odesláno : pondělí 6. září 2021 16:45:33(UTC)
Chase
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 12.06.2021(UTC)
Zpráv: 23

Příběh pokračuje. První zvedání auta na stojany a dopadlo to tak napůl:-)
Prvním krokem byla snaha o výměnu, resp. montáž dorazů. Z těch původních moc nezbývalo. Největší radost byla, když po hodině povolila i poslední ze čtyř pěkně zarezlých matek. To je pocit, jako dát gól v poslední minutě čehokoliv:-)
Původně jsem byl trochu rozpačitý, že jsem sehnal jen žluté dorazy, jaké bylo mé překvapení, když jsem na zbytcích původních zjistil, že byly taky žluté. Takže nechtěně zachovávám původní barevné kombinace.
Nový doraz nesedí úplně přesně, byť jsem kontroloval co šlo a kupoval od Dorman, o kterých jsem četl pozitivní informace. Je to naštěstí jen kousek, cca dva milimetry u jednoho otvoru na šroub, takže uvrtám kus plíšku a bude to sedět. Teď tak provizorně na jeden šroub a jeden stahovací pásek:-) Ale dneska už snad dorazím. (kulatý pilník je potřeba dokoupit)

Druhá část byla snaha dostat se ke startéru a tam jsem bohužel zařval na....tradá, dalším zarezlém šroubu. Tentokrát na tom horním na tepelného štítu. Šrouby dole jakž takž šly a podařily se, ale ten špatně dosažitelný horní (je jakoby z boku startéru) kousek od svíčky č. 5 tam jsem prostě nebyl schopnej s tím nic udělat. Resp. se svým vybavením. Je tam fakt málo místa.
Takže odvezu k mechanikovi a mrkneme na to spolu. Snad nebude potřeba nic rozdělávat.

Úspěchem je teda hlavně to, že jak já, tak auto jsme přežili ve zdraví.

Každopádně to byla prima sobota. V neděli jsem se byl projet a v tomhle počasí to byla fakt nádhera.

Fotodokumentace úspěchů zde:

1630934546575.jpg (1,776kb) staženo 116krát. 1630934546569.jpg (1,784kb) staženo 116krát. 1630934546555.jpg (1,762kb) staženo 116krát.

Chybějící kousek kovové části dorazu vlevo u poslední fotky je hádám dílem rány, která šla bez dorazu rovnou kov na kov a kousek odštípla. Tak snad se Calamáru teď trochu uleví.

Upraveno uživatelem pondělí 6. září 2021 16:49:24(UTC)  | Důvod úpravy: -

Offline Chase  
#14 Odesláno : úterý 2. listopadu 2021 15:07:08(UTC)
Chase
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 12.06.2021(UTC)
Zpráv: 23

Sezóna pro kabria končí, takže auto do garáže a stav je jaký? Uspokojivý:-)
Zjistil jsem, co všechno funguje, nefunguje. To nejnutnější jsem opravil a nechal opravit no a zjistil jsem, že je to naprosto typický Camaro, kde zlobí přesně to, co zlobit má.
Jakmile jsem nový objev hodil na google, hned vždycky vyjelo spousta různých reakcí na různých fórech, takže po Vánocích si udělám radost a konečně koupím nový startér, alternátor a když už budu v tom, tak vodní pumpu, řemen a legrace k němu + přední i zadní/opravný ložiska.

Bedna to bude slušná, ale fakt se normálně těším, že ty peníze utratím za něco, co mi dělá radost a hlavně si říkám, že dokud je mám, můžu do auta investovat a preventivně vyměnit co má smysl vyměnit, abych věděl, že když už někde zůstanu třeba viset, tak jsem udělal maximum, aby tomu tak nebylo. No a starý díly budu repasovat a učit se, jak se to dělá.

Jinak na začátku tohohle vlákna je koupený auto po jednom mytí a takhle vypadá teď po detailingu u Filipa Taubnera v Modřanech

1635861698288.jpg (262kb) staženo 94krát.

Ameriky mě fakt chytly a už teď jsem vlastně rád, že nemám moc peněz, jinak už bych měl plnou garáž aut a neměl na ně čas:-)

Tak teď ty díly. Přes zimu všechno vyměnit a příští rok snad už i nějakej ten sraz.

Offline xjohny  
#15 Odesláno : středa 3. listopadu 2021 15:55:32(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,302
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Moc pěkné... 4ku v kabriu (i když spíš radši TransAm) bych si taky nechal líbit. Ale jen na ježdění, hrabat se v tom nechci 😄
Camaro se rozskočilo...
Offline Chase  
#16 Odesláno : pondělí 8. listopadu 2021 16:38:22(UTC)
Chase
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 12.06.2021(UTC)
Zpráv: 23

Napsal: xjohny Přejít na citovaný příspěvek
Moc pěkné... 4ku v kabriu (i když spíš radši TransAm) bych si taky nechal líbit. Ale jen na ježdění, hrabat se v tom nechci 😄


Díky. Hrabat by se ti nechtělo kvůli "schovanýmu" motoru? Naprosto rozumím.

Doufám, že motor vydrží, protože dělat něco přímo s ním, to si moc neumím představit, musel by prostě ven. Ale jak jsem se dočetl a doslechl, 3800 series II je fakt spolehlivej, tak snad tenhle nebude výjimka, kór teď, když se mu budu věnovat, jak si zaslouží.

S osmiválcem a teda hlavně s LS1 to určitě musí být super svezení, ale mě by snad i bylo líto, že po otevření kapoty bych ten motor vlastně neviděl. Byl jsem se podívat na IROC OndryS a když otevřel kapotu, to zahřálo u srdce, když to člověk viděl v plný parádě a ne "v šuplíku pod přístrojovkou". Když už mít a živit osmiválec, tak ať si ho užiju i v garáži.




Offline xjohny  
#17 Odesláno : úterý 9. listopadu 2021 18:14:59(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,302
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
No měli jsme v rodině chvilku taky jednu 3800, viz http://forum.chevroletca...sts/t932-Camarus-2001-V6 (bohužel obrázky už jsou mrtvý)

Co jsem se u toho vynadával, ale nakonec to bylo pěkný a funkční auto (kromě klimatizace 😊)
Camaro se rozskočilo...
Offline Chase  
#18 Odesláno : čtvrtek 11. listopadu 2021 12:43:31(UTC)
Chase
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 12.06.2021(UTC)
Zpráv: 23

Napsal: xjohny Přejít na citovaný příspěvek
No měli jsme v rodině chvilku taky jednu 3800, viz http://forum.chevroletca...sts/t932-Camarus-2001-V6 (bohužel obrázky už jsou mrtvý)

Co jsem se u toho vynadával, ale nakonec to bylo pěkný a funkční auto (kromě klimatizace 😊)


Jooo, už se chytám. Tohle všechno jsem před koupí četl a klobouk dolů. Takovýhle operace, k tomu nevím jestli se někdy dostanu. Ale k vánocům už mám objednaný další nářadí a až bude vybavení, tak se třeba pustím i do něčeho většího a pak si můžeme vyprávět o tom, kdo má z práce na motoru u 4. generace odřenější ruce.
Ale to bude ještě pár let, jak se znám. Teď jsem hotovej z toho, že vyměním kabel zapalování nebo ty dorazy na zadní nápravě a plácám se po zádech, jakej jsem borec:-)

Můžu se jen zeptat. Ty s autama pracuješ nebo ses to všechno naučil jako hobby?
Někdy si říkám, že bych sakra měl zvládnout víc, ale mám z toho prostě velkej respekt, že to pak nedám dohromady a v technický rodině jsem teda nevyrostl, takže jsem neměl moc co okoukat.
Pak si vždycky povzdechnu, že kurzů na vaření jsou stovky, ale kurz opravárenství aut, kde by si to člověk mohl osahat žádnej:-)

Offline xjohny  
#19 Odesláno : čtvrtek 11. listopadu 2021 15:34:38(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,302
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Napsal: Chase Přejít na citovaný příspěvek
Můžu se jen zeptat. Ty s autama pracuješ nebo ses to všechno naučil jako hobby?
Někdy si říkám, že bych sakra měl zvládnout víc, ale mám z toho prostě velkej respekt, že to pak nedám dohromady a v technický rodině jsem teda nevyrostl, takže jsem neměl moc co okoukat.
Pak si vždycky povzdechnu, že kurzů na vaření jsou stovky, ale kurz opravárenství aut, kde by si to člověk mohl osahat žádnej:-)


Všechno jsem se naučil nebo odkoukal. Ať už od lidí z oboru, nebo jiných samouků, a taky YouTube - moderní studna vědění 😀

Pro novější auta jsem si před nějakou dobou navíc pořídil klon originální GM diagnostiky (Tech2) a dají se s tím vytáhnout i data který ti auto dát nechce 😁
Camaro se rozskočilo...
Offline Chase  
#20 Odesláno : úterý 30. listopadu 2021 15:11:39(UTC)
Chase
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 12.06.2021(UTC)
Zpráv: 23

Napsal: xjohny Přejít na citovaný příspěvek
Všechno jsem se naučil nebo odkoukal. Ať už od lidí z oboru, nebo jiných samouků, a taky YouTube - moderní studna vědění 😀

Pro novější auta jsem si před nějakou dobou navíc pořídil klon originální GM diagnostiky (Tech2) a dají se s tím vytáhnout i data který ti auto dát nechce 😁


Paráda, fakt...na co se teď mám vymlouvat? Já si věřím, že bych to všechno rozebral, ale dát to pak dohromady. Ale co. Jednou do toho budu muset jít:-)


Pokračování příběhu: poslední zapalovací kabel vyměněn. Koupil jsem blbou sadu a jeden byl moc krátký, nechal jsem tak dlouho původní a teď konečně nahradil. Na zakázku mi ho vyrobili v Tesla Blatná. Samozřejmě mi moje drahá hned hlásila, že to jede líp:-)

Taky mám první škrábanec. Přítelkyni to jelo tak pěkně, že při couvání do garáže najela pravým zadním rohem nad a následně na nízkou zídku u vjezdu. Škrábla tak poctivě plastový nárazník, ale z boku to není vidět a plánuju si na tom v zimě vyzkoušet práci s korekční tužkou a nějaký leštění. Takže místo zvolila ideální:-)
Trochu vzala i plechový kryt rezervy, takže jsem to vyčistil, nastříkal základovkou a pak bitumenem. Reznout by to tak nemělo. Kór když to teď bude v garáži.

K tomu mám DOTAZ DO PLÉNA: Jak to děláte s garážováním přes zimu?

Necháváte auto stát a třeba jen občas na chvíli nastartujete s otevřenými vraty, by se promazalo, nebo ho projedete na pár kilometrů, když je venku sucho byť třeba mrzne?
Mám samozřejmě letňáky. Načetl jsem všechna pravidla: nabíječku na baterku mám, víc nafoukat gumy, ošetřit gumová těsnění, v nádrži benzín bez ethanolu apod.

Říkám si, že je pro auto lepší ho alespoň jednou za měsíc na třeba na dvacet minut projet (a pro mě taky, budu mít absťák). Když je sucho samozřejmě. Je v částečně vyhřívaný garáži (je tam nějakých 15 stupňů), takže startování a zahřátí bude v pohodě.

Jak to děláte vy?

Díky

BTW. moc se mi líbí 3800 motor. Na zimu bych si tak teď nejradši koupil Park Avenue na daily.. není mi pomoci:-)



Offline xjohny  
#21 Odesláno : středa 1. prosince 2021 13:04:41(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,302
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Podle mě je startování v zimě zbytečné, hlavně kvůli tomu, že se ve výfuku vysráží voda a pokud se komplet pořádně neprohřeje, tak tam zůstane a pomůže to hnilobě. Takže asi jedině, když bude hezky a ideálně neslano, tak se projeď. Jinak bych to nechal ležet.
Camaro se rozskočilo...
Offline Chase  
#22 Odesláno : pátek 10. prosince 2021 15:35:49(UTC)
Chase
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 12.06.2021(UTC)
Zpráv: 23

Napsal: xjohny Přejít na citovaný příspěvek
Podle mě je startování v zimě zbytečné, hlavně kvůli tomu, že se ve výfuku vysráží voda a pokud se komplet pořádně neprohřeje, tak tam zůstane a pomůže to hnilobě. Takže asi jedině, když bude hezky a ideálně neslano, tak se projeď. Jinak bych to nechal ležet.


Díky. Taky se mi to víc zamlouvá a s tím vlhkým výfukem je to dobrý postřeh. Tak teď už jen počkat až bude fakt sucho a pěkně. Začínám mít trochu absťák.

Přeju manuálně úspěšnou zimu všem!:-)
Offline Chase  
#23 Odesláno : čtvrtek 5. května 2022 16:22:49(UTC)
Chase
Kategorie: Prodal Forda

Registrován: 12.06.2021(UTC)
Zpráv: 23

Příběh pokračuje. Přes zimu jsem se třikrát projel na cca 20 km, když bylo sucho a nenasoleno. Krásný chvilky pokaždý.
Pak začaly i nějaký práce. První byla vcelku jednoduchá - nový repráky ve dveřích. Žádnej audiotuning, starý prostě nezněly pěkně.
Po odmontování výplně dveří jsem objevil, že už jsou to někým dodělávaný. Bohužel, jako klasicky, se s tím dotyčný nemazal a původní konektor tam nenechal. Taky, byť je v autě dvoukanálovej zvuk, tak tyhle repráky byly připojený jen drátkama na nízký tóny. Drátky od výšek od rádia tam jen tak volně plandaly. Takže žádnej div, že to znělo, jak to znělo.

Já musel upravit nový repráky, to znamená ustřihnout drátky od výšek a napájet je přímo na kabely od výšek z rádia. na youtube je dost videí jak na to. Trochu chirurgická práce, ale vyplatila se. Zní to teď mnooohem líp a vyváženě. Nahlas moc neposlouchám, v autě "odpočívám" a užívám klid, takže teď oceňuju, jak pěkně vyvážený to je jako kulisa. Což je klika, protože ty repráky nebyly nejdražší a při hlasitý hudbě levý trochu chrčí.

Kdyby chtěl někdo repráky do auta napište. Nic jim není, jen to asi není žádná vysoká kvalita. Sedí do dveří 4th gen Camara.


repro.jpg (2,407kb) staženo 14krát.

Průběh operace.



Jediná oběť celé operace je vnitřní plastový posuvný "čudlík" zamykání dveří. Byl zpuchřelý a při vyndavání se zlomil. Pokus o zalepení nepomáhá, tak je tam prostě nasazený zlomený, ale moc to nevadí. Jen zámek už tak pěkně necvaká:-)

Co je nejpodstatnější a z čeho mám největší radost: Problém se startováním za tepla vyřešen.
Problémem byl...startér. Zkoumal jsem dlouho a vyplatilo se. Všechno ukazovalo na startér, takže jsem pořídil novej (AC Delco) a jal se měnit. Největší překážkou byl jeden zatuhlý šroub držící startér. Musel jsem na něj koupit kovaný ořech, nástavec a trhací ráčnu, ale povolil a vydržel, takže výměna proběhla. Horko mě polilo jednou a to, když se mi podařilo strhnout kousek závitu na šroubu na kterém drží menší drát. Na fotce startérů je to ten úplně nahoře.
Pravděpodobně jsem spolu s matkou točil i podložkou, která nebyla rovná a měla ostrou hranu a ta mi seřízla pár milimetrů závitu. Naštěstí zůstalo dost zdravýho, takže jsem přichytil hned u startéru a té matky vpravo a zbytek zajistil dvěma matkama, kdy jedna je přes to hluché místo a tu jistí ta třetí přes začátek závitu.
No bylo by to fakt vtipný tímhle to zabít:-)
Každopádně otestováno, teď i návštěvou Jizbic a nastartuje na první ťuknutí ať je kdekoliv a jelo fakt dlouho.
Asi i dost pomáhá, že nový startér je menší a má větší vzdálenost od tepelného štítu a asi tím může i líp proudit vzduch.
Každopádně teď preventivně před dojezdem kamkoliv jedu lehce a otevírám topení, což v kabriu není problém, abych tomu ulevil, co to dá.

Starter.jpg (1,616kb) staženo 14krát.

Jo taky jsem nechal vyměnit olej v diferenciálu a komplet náplň v servu. (U APP Praha, kde mi vloni měnili olej a filtr v převodovce.)

Takže na sezónu jsem připravený. Dá-li příroda, na pár měsíců bude moje nejnáročnější práce na autě asi taková:

Jizbice.jpg (3,307kb) staženo 14krát.


Jediný těžký teď tak je přemlouvat se, abych tím nejezdil všude. Jako třeba 300 metrů na nákup, nebo těch 10 km do práce, který jezdím na kole, abych taky měl nějakej pohyb, že jo.
To auto mě taaak baví a je v něm taaaková pohoda, že hrozí, že bych za chvíli díky nedostatku pohybu vypadal jako Američan.

Tak ať vás vaše Camára a Fajráci nezlobí a potkáváme se na silnicích co nejhojněji.



Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.