Zdravím.
Jsem trochu ukecanej, i na klávesnici, tak to bude asi trochu delší příspěvek. Ale rád bych se přidal se svým F body. Je to delší, ale jinak to neumím😊
Moje F-body je Camaro 3.8 V6 2000 Convertible a jmenuje se „Shadow“. Mám ho něco přes měsíc.
Je to evropská verze dovezená ze Švýcarska. Dvanáct let patřilo paní Werner ze Stein am Rhein, pak je historie neznámá.
No a jak jsem se stal jeho majitelem?
Majitelem Camara jsem se stal tak, že si brácha kupoval rodinné auto a řešil, jestli se mu tam vejde kočárek.
Jelikož jsem měl auta vždycky rád a i v rodině jsem „car guy“, jak říkávali staří Římané, skočil jsem na net a začal prohlížet všemožná auta, motorizace, výbavy, aby měl alternativy a měl z čeho vybírat.
Stalo se tak, že jsem náhodou narazil na inzerát na Ford Cougar 2.5 V6. Byl za pár šupů a já jsem si uvědomil, že jsem vlastně vždycky chtěl mít auto na léto a že se mi líbily větší atmosférické motory.
Řekl jsem si tak, že bych si vážně mohl pořídit něco pro radost na léto, nebo na dvě a pak to třeba zase prodat. Nadhodil jsem téma přítelkyni a došli jsme k tomu, že když už to má být na léto, mělo by to být bez střechy. Navíc máme k dispozici garáž, což je dost rozhodující.
MX-5, Fiaty i Alfy se mi sice celkem líbí, ale padly hned, protože mám 192 cm a nechci při jízdě řešit nějaký kompromisy a navíc mě spíš láká klidná jízda a ne řezání zatáček. Nakonec jsem tak přeci jen vybral něco s menším motorem Saab 9-3 kolem roku 2000 (ty se mi líbily od doby, kdy jsem v jednom seděl na autosalonu v Lipsku mnoho let zpátky a navíc mám hodně blízko k letectví) a Volvo C70. Hledal jsem benzín, manuál. Na Volvu se mi mimo jiné líbilo, že je to kus auta a připomínal mi tak ameriky, který už tak pět let beru jako fakt zajímavý auta. Velký motory, houpavá jízda, žádnej stres...
Proběhlo pár návštěv bazarů, ale bez úspěchu a pak se stalo, že jsem při prohlížení inzerátů narazil na Shadow. Stál očividně v bazaru už nějaký čas, ale první dojem byl „pěkná stíhačka“. Byl tedy nad plánovaný rozpočet a navíc mi to přišlo doost exotický, ale už jsem si ho začal prohlížet. Byla to naprosto nerozumná věc a já pořád ještě bral trochu na racionálno, protože jsem si říkal, že s tím bude hrozně práce😊 Každopádně už jsem si našel i tohle fórum a začal studovat a pročítat a koukat na youtube na videa a říkat si, že ta práce na autě by mě vlastně bavila a červík byl zabydlen.
První Saab, který se mi jo líbil, jsme si měli prohlédnout jeden víkend, ale nakonec to neklaplo časově a domluvili jsme se na další týden a mezi tím jsme jeli do bazaru mrknout na starší C70. Ta návštěva nedopadla vůbec dobře, střecha zaseklá v půlce otevírání a dotaz prodejce „nevíte, jak se to sundavá ručně?“ jsou výmluvné, ale byli jsme kousek od bazaru, kde stál Shadow. Tak jsem si řekl, že když už jsme tam, alespoň se na něj mrkneme, ať ho vidím na vlastní oči. Dorazili jsme tak bez ohlášení a první pohled byl nic moc.
Shadow ve třetí řadě, zaprášenej, na zpuchřelých pneumatikách, odsazenej blatník, protože někdo auto posadil na zvedák držákem blatníku, ale naskočil napoprvé, žádnou rez jsem neobjevil (jaký to div, když je to z velký části plastový😊, výfuk novej, diferák a spol mokrý, ale pod autem nic nebylo (nevěděli, že se na něj někdo přijede podívat, takže pod ním určitě neuklízeli), k tomu kouzelnej originál manuál v němčině....tak jsme se domluvili na jízdě za pár dní. No a pak už to bylo. Láska na první projetí. Interiér v dobrém stavu. Střecha, elektrika, klima, všechno fungovalo na první cvaknutí. Uhranul mě původní kazetový přehrávač se super zvukem. V autě žádná vlhkost nebo stopy po ní. Auto celkově bez úprav a tuningu, což se mi líbí. Motorově se zdál v pohodě. Za plynem šel celkem ochotně. Automat řadil při plynulý jízdě plynule. (s automatem nemám zkušenosti, ale nijak zvlášť nekopal) Najednou jsem si říkal, že ho tam prostě nemůžu nechat, aby si ho třeba koupil nějakej barbar jen tak na parádu a zlikvidoval ho.
Řekl jsem si tak, že to bude vlastně pěkný koniček a kdyby něco, tak odtahovkou jsem ještě nikdy v životě nejel a člověk má zažít všechno, takže vzhůru za dobrodružstvím! No a to, že jsem udělal dobře jsem poznal, když jsem za pár dní vybíral z bankomatu peníze na servis a usmíval se u toho. O tom, že se někdy zajdu jen tak podívat do garáže a sednout si do auta a říkám si, jak je neuvěřitelný, že něco takovýho mám nemluvě. Věřím, že tak to tu má většina lidí, byť samozřejmě u mnohem raritnějších a historičtějších kousků.
Takže tady je moje Camaro (ty další kusy nejsou moje:-):
Shadow.jpg
(2,764kb) staženo 232krát.Technický stav a opravy:Tady pokud by Vás něco napadlo, co dělat, nedělat, co ještě zkontrolovat určitě napište. Sám mám zkušenosti s rodinným triem Favorit 89, Fiesta 93 a Yaris 2002, víc jsem toho rodině nespravoval a je to něco úplně jinýho. Většinu věcí tedy bude dělat mechanik, já jen ty menší zásahy, ale vyměnit kabely, hrát si s elektrikou apod. zvládám a hlavně mě láká se o tom autě naučit co nejvíc.
Auto za posledních deset let, do kdy bylo servisováno podle knížky (ověřeno emailem v autoservisu) najelo 25000 km a je vidět, že dlouho stálo a to pravděpodobně venku. Byly na něm deset let starý, zpuchřelý, neojetý, ucházející pneumatiky se starýma ventilkama (ucházely všechny) – neumím si představit, že by na tom, třeba ještě vloni někdo jezdil. Musel by dofukovat každej den. Interiér je taky slušně zachovalý, takže snad to tak je.
Střecha neteče, ale je asi nevyčistitelná, (zkoušeli jsme 2x Renovo) ale neteče a není děravá, takže jsem ji naimpregnoval, zadní sklo jsem v dolní části přilepil silikonem, jinde drží a v duchu tak trochu šetřím na novou, byť to asi bude to poslední, pokud tedy samozřejmě nepoteče. Výhodou je, že když ho někde zaparkujeme, tak alespoň díky střeše nevypadá tak nóbl a je tak menší šance, že se na něm někdo vyřádí.
Jinak zatím proběhl základní servis – nová baterka, olej v motoru a v převodovce, filtry (palivo, olej, vzduch, převodovka) a svíčky. Za pár dní ještě proběhne výměna oleje v diferenciálu a výměna náplně a proplach posilovače řízení. (čekám na výplatu:-) Při jízdě do kopce auto občas trochu zacuká a palivový filtr byl měněný, takže ještě vyměním zapalovací kabely a cívky a snad to bude jen tím.
Po pár projížďkách se ještě začalo ozývat pravé zadní kolo (malá vertikální vůle, když tím člověk cloumá za horní okraj pneumatiky, takže doufám, že jen kulový čepy) a taky si škrtá pravá přední brzda, takže buď zbroušení zvlněnýho kotouče, nebo komplet nový brzdy aneb když už tak, už. (Slyšel jsem, že schopnost zastavit je u auta žádoucí)
Teď tak Shadow stojí v garáži. Nerad bych, aby ta vůle v kole ublížila dalším komponentům, ale čas využívám na drhnutí všeho a kosmetický úpravy.
První nádrž po koupi byla 100 benzín + jsem přidal aditivum na vyčistění motoru a budu i dál kupovat 100. Nevěřím v zázraky a nedělám to kvůli výkonu, ale podle všeho není ve stovkových benzínech ethanol a opět, dle dostupných zdrojů opravdu brání vzniku usazenin. Navíc nenajezdím tolik, abych musel na benzínu šetřit a kdyby přece, tak raději budu jezdit míň, než tam lít něco pochybnýho. Takže i strategie typu jedna 100 nádrž a pak dvě 95 vynechám.
Párkrát zazlobil VATS, hádám, že drátky u spínací skříňky, takže jsem udělal klasický bypass, jinak žádný kontrolky nesvítí, větrák se točí, všechno elektrický funguje, musím zaklepat.
K Ježíškovi si nadělím nový světla - jsou zašlý a hlavně jedno má zarezlý mechanismus horizontálního posunu, nebo jak to nazvat. Je to už komplet urvaný, takže se nedá pořádně seřídit a než nechávat světlomety rozlešťovat a řešit pak to hýbání nějakým kompromisem, dojedu sezónu s tím co je (neoslňuju, to jsem kontroloval) a nadělím si komplet nový světla. Zároveň ještě časem K&N vzduchovej filtr. Na něj jsem četl dobrý recenze, ale teď papírák stačí a investuju radši do těch akutních věcí.
Rád se ještě přidám k diskuzi, která tu párkrát proběhla, a to je design 4. generace v pozdějších letech. Je, pravda, takový neutrální (možná proto ho koupili ve Švýcarsku😊, ale je zajímavé, že to, že je vlastně usedlejší je důvod, proč jsem si ho pořídil. Nejsem nijak zvlášť extravagantní, nerad přitahuju pozornost, (takže i výfuk zůstane původní) ale líbí se mi „jiný“ design. Ať už to byly starý citroeny nebo třeba hranatý "obyčejný" ameriky z osmdesátých let, se kterými tam jezdí rodiny na nákupy, nebo vlastně i ten Saab 9-3 není až tak obvyklý a osobně se mi líbí. Takže se mi líbí, že to auto je jiný, svým způsobem extravagantní, ale elegantní a „učesaný“ a není na pohled nijak agresivní. A taky, že spousta lidí neví, co to ksakru je a popovídám si tak se spoustou lidí.
Plány do daleké budoucnosti: Jak jsem se teď zaháčkoval, tak až se mi povede udělat ze Shadowa pěkný a slušně vychovaný auto a pořádně si ho užiju a naučím se co a jak, určitě bych mu rád pořídil kamaráda s osmiválcem. Nevím, co to bude a už vůbec netuším kdy, ale jestli bude někdy šance, tak další cesta povede tímhle směrem.
Jinak díky všem za Vaše příběhy a zkušenosti, o kterých tu píšete. Strávil jsem tu na fóru už dost hodin a spoustu dalších jich trávit určitě budu. Rád se učím nový věci a kradu zkušenosti.
No a kdyby tu byl někdo v Praze nebo do 100 km od Prahy a chtěl by pokecat, nebo ideálně koho bych i svezl, aby mi řekl, že se automat nechová, jak má, nebo je naopak v pohodě (já toho moc nepoznám) a třeba by mě i svezl autem, které je fakt v dobrém stavu, byl bych rád.
Přečtu i zkouknu toho spoustu, ale vlastní pocit z jízdy je nepřenositelný a často si třeba při přeřazení říkám „Hmmm má to takhle být, nebo ne?“ a nemám s čím srovnávat. Tak napište.
Budu samozřejmě sledovat i srazy amerik a určitě se časem někde zastavím, tak se třeba potkáme tam.
Auto bude po všech opravách a leštění snad v půlce srpna, tak pak budu historii doplňovat.
Ondra aka Chase
Upraveno uživatelem středa 14. července 2021 17:56:41(UTC)
| Důvod úpravy: -