Kategorie: Anonymní
Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 1,960
Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
|
|
|
|
|
Kategorie: Anonymní
Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 1,960
Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
|
Proč vlastně ty vačky mají rozdílné hodnoty na sání a výfuku? A některý zase stejný?
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 01.04.2009(UTC) Zpráv: 531 Bydliště: Bratislava, Sk
Blahořečen: 5-krát v 5 příspěvcích
|
Napsal: Jí Proč vlastně ty vačky mají rozdílné hodnoty na sání a výfuku? A některý zase stejný?
Ja neviem to je cela veda okolo toho. Dolezity udaj je aj lobe separation. Od toho zavisi podtlak. Co sa tyka toho volnobehu je taky drsnejsi ale je to este ok. Ma to trochu nizsi podtlak, citit to na brzdach. Aj do karburatora treba dat makku pruzinu. A citit ze do 3000 to nema ten spravny tah. Vyskusam este dat vacsie trysky do karburatora. Lebo aj ten je kalibrovany na viacmenej stock vacku...
|
|
|
|
Kategorie: Anonymní
Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 1,960
Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
|
tomcat1 napsal:Ja neviem to je cela veda okolo toho. Dolezity udaj je aj lobe separation. Od toho zavisi podtlak. Co sa tyka toho volnobehu je taky drsnejsi ale je to este ok. Ma to trochu nizsi podtlak, citit to na brzdach. Aj do karburatora treba dat makku pruzinu. A citit ze do 3000 to nema ten spravny tah. Vyskusam este dat vacsie trysky do karburatora. Lebo aj ten je kalibrovany na viacmenej stock vacku... Já tedy vezmu tu 280/280. Snad jsme to tu dali dohromady dobře [-o<. Jak jsem psal. Pokud to ve výsledku bude s lepšíma hlavama něco kolem 370 - 390 koní, tak budu spokojen. A zas takovej extrém to nebude aby něco nadměrně trpělo. S podtlakem jsem měl taky problém. Přesně jak píšeš. V jednu chvíli jsem už chtě koupit vakuovou pumpu na brzdy. Ale pak jsem ni na to nějak zvykl.
|
|
|
|
Kategorie: Competition Allies Registrován: 01.05.2009(UTC) Zpráv: 333 Bydliště: Police n. Met / Pardubice
Blahořečil: 1-krát Blahořečen: 6-krát v 6 příspěvcích
|
Tak jeste k tem vackam.
Rozdilne hodnoty sani a vyfuku jsou podle zpusobu urceni. Napriklad motory s vysokym vykonem nebo nitrem potrebuji vesti dobu otevreni vyfukovych kanalu, aby se dostali zplodiny ven. Dalsi vec. Duration tj. doba otevreni. Pokud je mensi tak ma motor vice krouaku v nizsich otackach. Pokud je vetsi tak ma naopak narust kroutaku ve vyssich otackach ale ztraci pri nizsich.
Tzv piston to valve clearance by snad nemela byt u tohoto zdvihu problem, ale clovek nikdy nevi. Ja sme ji meril u vacky 268h a byl jsem v pohode myslim ze to bylo neco kolem 2x nasobku povolene hodnoty.(akorat jsem si nepoznamenal hodnoty :() Minimalni hodnota je 0,1" u sacich ventilu a 0,125" u vyfukovych. Dale upozornuju na to, ze pri vymene vacky by mela byt spravene overena delka zdvihacich tycek. Ja jsme musel pri vymene dokupovat specialne asi o pul cm kratsi nez je standartni hodnota pro muj motor. Rovnou jse vzal tvrzene z jednoho kusu oceli a ne ty s tema navarenejma kulickama na koncich. Pokud se to neudela dochazi k nerovnomernemu namahani ventilu a vodiciho pozudra v hlave, coz znamena vetsi opotrebeni. Dale z obrazku tveho motoru jestli mas lisovane stefty pro vahadla nebo sroubovane. Ty lisovane se radi vytahuji nahoru . Vetsi vacka tomu vytahovaeni jen pomuze. Staci si na ne polozit pravitko a uvidis.
Comp Cams asi vi co dela a proto ma kazda vacka svoje doporuceni je vhodna prokonretni nastaveni i ucel k cemu je motor pouzivan. Osobne bych se tedy tohoto co nejvice drzel a sel do vacky 268 H pro otacky 1500-5500 tahle vacka ma maximum kroutaku pri 2000 otackach kdezto 280h az pri 4500. Neco mezi je jeste typ 270h Upozornbuje ze u vsch tehle typu Comp cams doporucuje vymenu ventilovejch pruzin.
|
|
|
|
Kategorie: Anonymní
Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 1,960
Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
|
V té vačce ještě 100% jasno nemám. Ta 280/280 mi zatím příjde jako rozumná volba která má i z mého hlediska docela slušnej RPM rozsah. Tuším že 2000 - 6000. A měla by i mít ještě klasickej volnoběh. Jinak pružiny a vahadla bych rád použil ty co tam mám teď. Ale uvidím co seženu za hlavy. Jinak ty pružiny stačí vracet 6500. A jestli to Camaro jednou dostane spojku, tak si myslím že to bude úplně ideál což? Jinak to tu ještě neproběhlo. Mám měnič s o něco vyšším stall. Ale přesně už nevím o kolik. http://resize.like.cz/im...s/1262809052P7190093.JPGhttp://resize.like.cz/im...s/1262809106P7190095.JPGUpraveno uživatelem středa 6. ledna 2010 22:25:36(UTC)
| Důvod úpravy: -
|
|
|
|
Kategorie: Competition Allies Registrován: 01.05.2009(UTC) Zpráv: 333 Bydliště: Police n. Met / Pardubice
Blahořečil: 1-krát Blahořečen: 6-krát v 6 příspěvcích
|
Jo tyhle pruziny jsou OK.
Pro porovnani vykonove parametry vsech tri typu vacek . Nastavni, je na standarni 350ku, (nevim jaky mas parametry pro 383. Pro presnejsi data do programu bych potreboval prumer vybrusu a zdvih., dal komprese 9:1 , coz je odhad na ty pisty co tam mas.Sani Edelbrock Performer, Headery a vejfuky bez restrikce, stock neportovany halvy i velikosti ventilu 1,94 a 1,5 " Vysledky:
268H High energy Max vykon 317 HP/5000 ot. Prumerny HP 83,2 HP. Max kroutak 378,8 Ftlbs /2000 ot, Prumerny kroutak 132 Ftlbs doporucene otacky 1500-5500 270H Magnum Max vykon 321 HP/5000 ot. Prumerny HP 83,9 HP. Max kroutak 375,4 Ftlbs /2000 ot, Prumerny kroutak 130 Ftlbs doporucene otacky 1800-5800 280H Magnum Max vykon 341 HP/5000 ot. Prumerny HP 85 HP. Max kroutak 365,2 Ftlbs /4500 ot, Prumerny kroutak 128 Ftlbs, doporucene otacky 2000-6000
Vyber co uznas za vhodne a v jakem rozsahu otacek hodlas vyuzivat motor. No jeslti tam das manual tak menic resit nemusis jedno. Hlaven az to namontujes tak poreferuj jak to jezdi a ja se muzu inspirovat, vytunime nasi 350ku v Corvette :-)
|
|
|
|
Kategorie: Anonymní
Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 1,960
Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
|
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 01.03.2009(UTC) Zpráv: 1,480 Bydliště: Černilov, Hradec Králové
Blahořečil: 1-krát Blahořečen: 5-krát v 4 příspěvcích
|
Napsal: Jí Tlaky jsou naměřeny takto Baronetem:
kg-cm2/PSI první válec 158/11 druhý válec 155/10,8 třetí válec 160/11,2 čtvrtý válec 148/10,4 pátý válec 153/10,7 šestý válec 145/10,2 sedmý válec 155/10,8 osmý válec 150/10,5
neni to nejak malo???? ja mam na tom starickem motoru vsechny valce mezi 11 a 12
|
|
|
|
Kategorie: Anonymní
Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 1,960
Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
|
tafna napsal:neni to nejak malo???? ja mam na tom starickem motoru vsechny valce mezi 11 a 12 Já si myslím že celý problém je v těch hlavách. Jinak seriová 5.7 než mi odešla měla 11 na všech.
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 01.03.2009(UTC) Zpráv: 1,480 Bydliště: Černilov, Hradec Králové
Blahořečil: 1-krát Blahořečen: 5-krát v 4 příspěvcích
|
Napsal: Jí Já si myslím že celý problém je v těch hlavách. Jinak seriová 5.7 než mi odešla měla 11 na všech. a ty vis co s tema hlavama je??
|
|
|
|
Kategorie: Anonymní
Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 1,960
Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
|
tafna napsal:a ty vis co s tema hlavama je?? Jsou nevhodný. Pocházejí ze stříkačky motoru. Potřebovalo by to karburátorový hlavy. To je asi celej problém.
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 01.03.2009(UTC) Zpráv: 1,480 Bydliště: Černilov, Hradec Králové
Blahořečil: 1-krát Blahořečen: 5-krát v 4 příspěvcích
|
Napsal: Jí Jsou nevhodný. Pocházejí ze stříkačky motoru. Potřebovalo by to karburátorový hlavy. To je asi celej problém. takze jiny spalovaky!?
|
|
|
|
Kategorie: Anonymní
Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 1,960
Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
|
tafna napsal:takze jiny spalovaky!? Zřejmě.
|
|
|
|
Kategorie: Člen smečky Registrován: 22.11.2009(UTC) Zpráv: 1,135 Bydliště: Ústí nad Orlicí
Blahořečil: 5-krát Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
|
tafna napsal:neni to nejak malo???? ja mam na tom starickem motoru vsechny valce mezi 11 a 12 ja meril v cera na favoritu 14 baru :-D |
Chevrolet Camaro '79 Buick Century Estate Wagon '89
|
|
|
|
Kategorie: Competition Allies Registrován: 01.05.2009(UTC) Zpráv: 333 Bydliště: Police n. Met / Pardubice
Blahořečil: 1-krát Blahořečen: 6-krát v 6 příspěvcích
|
Sejki, novejsi Fava maj vetsi kompresni pomer nez Camaro...:) Jeste k tomu programu a prametrum. Nemuzu tam zadat presny hodnoty nebot databaze obsahuje jen nekolik vyrobcu a modelu prislusenstvi (Edelbrock) Jinak se to definuje obece napr. Intake manifold - dulaplane/singleplane a dal standart/high/max flow. Podobne u vyfuku a svodu atd. Kompresni pomer z tlaku nezjistim neni to soumeritelny. Musel by se spocitat z objemu spalovacich komor, hlav, reliafu pistu a sily tesneni. To asi dokupy nedame. Proto sem to odhad ze standartniho 8,5:1 na 9:1 s lepsima pistama. Jiro, jeste by me zajimalo co to teda mas za hlavy, si rikal ze strikacky ? To sou Vortecy taky a jak vali. Nemas nahodou je ani o tom nevis :)
|
|
|
|
Kategorie: Competition Allies Registrován: 02.05.2009(UTC) Zpráv: 348
|
Honza T napsal:Porovnavat roller a flat tapet vacku podle zdvihu nejde. Technickej rozdil je ve zpusobu provedeni ovalne vejcite plochy vacky a i pouzitem zdvihatku. Flat tapet ma zdvihatko ktere v podstate klouze po povrchu vacky. roller zdvihatka maji dole kolecko a to se otaci po plose vacky. Samo sebou je to novejsi a lepsi reseni jak z pohledu minimlizace trecich sil , lepsich vykonovych parametru i opotrebeni. Jinak pokud se tady resi ty vykonovy upravy prectete si nejprve tyhle zajimave clanky na chevyhiperformance.com casti I - VII na Je tam krasne popsano jak dostvaji ze stock 350ky vykon postupnymi uprvami a kolik ktera uprava prinese vykonu. http://www.chevyhiperfor...ngine_build_v/index.html pozor jirka tam má roler zdvihátka na ventilech jak vypadají hydrošteli jestli jsou mikdo neví podle fotek z montáže jsou standartní Upraveno uživatelem pátek 8. ledna 2010 2:01:39(UTC)
| Důvod úpravy: - |
kočka už mňouká teď opravíme nějaky camara nebo majitele |
|
|
|
Kategorie: Competition Allies Registrován: 02.05.2009(UTC) Zpráv: 348
|
Honza T napsal:Jo tyhle pruziny jsou OK.
Pro porovnani vykonove parametry vsech tri typu vacek . Nastavni, je na standarni 350ku, (nevim jaky mas parametry pro 383. Pro presnejsi data do programu bych potreboval prumer vybrusu a zdvih., dal komprese 9:1 , coz je odhad na ty pisty co tam mas.Sani Edelbrock Performer, Headery a vejfuky bez restrikce, stock neportovany halvy i velikosti ventilu 1,94 a 1,5 " Vysledky:
268H High energy Max vykon 317 HP/5000 ot. Prumerny HP 83,2 HP. Max kroutak 378,8 Ftlbs /2000 ot, Prumerny kroutak 132 Ftlbs doporucene otacky 1500-5500 270H Magnum Max vykon 321 HP/5000 ot. Prumerny HP 83,9 HP. Max kroutak 375,4 Ftlbs /2000 ot, Prumerny kroutak 130 Ftlbs doporucene otacky 1800-5800 280H Magnum Max vykon 341 HP/5000 ot. Prumerny HP 85 HP. Max kroutak 365,2 Ftlbs /4500 ot, Prumerny kroutak 128 Ftlbs, doporucene otacky 2000-6000
Vyber co uznas za vhodne a v jakem rozsahu otacek hodlas vyuzivat motor. No jeslti tam das manual tak menic resit nemusis jedno. Hlaven az to namontujes tak poreferuj jak to jezdi a ja se muzu inspirovat, vytunime nasi 350ku v Corvette :-)
vzhledem k předpokládánému spůsobu ježdění a finanční náročnosti bych se s tohoto výběru přiklonil k 268H,zejména kvůli kroutáku v nizkých otáčkách těch pár koní navíc co ti dá 280H ti stejně zmizí v měniči:d/ |
kočka už mňouká teď opravíme nějaky camara nebo majitele |
|
|
|
Kategorie: Anonymní
Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 1,960
Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
|
Baronet74 napsal:vzhledem k předpokládánému spůsobu ježdění a finanční náročnosti bych se s tohoto výběru přiklonil k 268H,zejména kvůli kroutáku v nizkých otáčkách těch pár koní navíc co ti dá 280H ti stejně zmizí v měniči:d/ No jelikož v budoucni s automatem nepočítám, tak by se mi víc líbila ta 280ka. A co se týče finanční náročnosti, tak už je konec konců jedno jestli tam půjde 268 a nebo 280ka. Ty vačky jsou zhruba stejně drahé. Nebo je tam ještě nějaká jiná záludnost? Upraveno uživatelem pátek 8. ledna 2010 9:12:02(UTC)
| Důvod úpravy: -
|
|
|
|
Kategorie: Competition Allies Registrován: 01.05.2009(UTC) Zpráv: 333 Bydliště: Police n. Met / Pardubice
Blahořečil: 1-krát Blahořečen: 6-krát v 6 příspěvcích
|
No tak snad ne. Jeste me napadlo, ze nektery hlavy by teoreticky mohli mit omezen maximalni zdvih ventilu. A jest tedy jaky tam mas ty mlastne ty hydrostely ? Doufam ze mas standartni flat tapet a ne roller. Vhadla mas roller to je videt z obrazku. Rozdil oproti klasicce je jen ve zpusobu nastaveni predpeti pruziny, to je v pohode.
|
|
|
|
Kategorie: Anonymní
Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 1,960
Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
|
Honza T napsal:No tak snad ne. Jeste me napadlo, ze nektery hlavy by teoreticky mohli mit omezen maximalni zdvih ventilu. A jest tedy jaky tam mas ty mlastne ty hydrostely ? Doufam ze mas standartni flat tapet a ne roller. Vhadla mas roller to je videt z obrazku. Rozdil oproti klasicce je jen ve zpusobu nastaveni predpeti pruziny, to je v pohode. Hydra mám klasické flat tappet. Sám jsem je v tom motoru viděl.
|
|
|
|
Kategorie: Anonymní
Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 1,960
Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
|
|
|
|
|
Kategorie: Kandidát smečky Registrován: 20.04.2009(UTC) Zpráv: 299 Bydliště: Kladruby nad Labem
|
Zdravim vsechny, tak jsem si procetl predeslou diskusi a celkem me prekvapuje, ze nikdo nereagoval na Johnyho poznamku o Edebrock Power Packages, kde je vse skutecne vyladeno a da se pak podle parametru jednotlivych dilu hledat levnejsi alternativa. Pro info pridavam link - Edelbrock - Power PackageJa osobne jsem se rozhodl pro toto 305-400 V8 1987-95 non-EGR (A) - uz tam mam vse mimo hlav. Dle dokumentace od vyrobce by tato sestava mela davat 350 hp. Jeste zvazuji tam dat nejake jine hlavy, aby se to dostalo na 375 nebo tak nejek. Mam nabidku na to, ze pri vymene hlav by se z motoru udelal 383 stroker, ale to jeste zvazuji.
|
|
|
|
Kategorie: Competition Allies Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 778 Bydliště: Střelice u Brna
Blahořečil: 1-krát Blahořečen: 3-krát v 3 příspěvcích
|
Zlumik napsal:Zdravim vsechny, tak jsem si procetl predeslou diskusi a celkem me prekvapuje, ze nikdo nereagoval na Johnyho poznamku o Edebrock Power Packages, kde je vse skutecne vyladeno a da se pak podle parametru jednotlivych dilu hledat levnejsi alternativa. Pro info pridavam link - Edelbrock - Power PackageJa osobne jsem se rozhodl pro toto 305-400 V8 1987-95 non-EGR (A) - uz tam mam vse mimo hlav. Dle dokumentace od vyrobce by tato sestava mela davat 350 hp. Jeste zvazuji tam dat nejake jine hlavy, aby se to dostalo na 375 nebo tak nejek. Mam nabidku na to, ze pri vymene hlav by se z motoru udelal 383 stroker, ale to jeste zvazuji. No, jen věz, že jen při výměně hlav se stroker dělá blbě:-) tedy chci říct, že to není tak levné a tak lehce proveditelné...byl bych rád, že mám klasiku 350 motůrek, když bude potřeba udělá se výbrus na 355...podívej se jak dopadlo choudě Jířa, bohužel je tu vícero ovlivňujících faktorů, tedy že to dostal člověk, který moc nevěděl co to je stroker a také to tak dopadlo Upraveno uživatelem neděle 17. ledna 2010 13:36:02(UTC)
| Důvod úpravy: - |
HD's coming |
|
|
|
Kategorie: Anonymní
Registrován: 28.02.2009(UTC) Zpráv: 1,960
Blahořečen: 1-krát v 1 příspěvcích
|
Napsal: Cá No, jen věz, že jen při výměně hlav se stroker dělá blbě:-) tedy chci říct, že to není tak levné a tak lehce proveditelné...byl bych rád, že mám klasiku 350 motůrek, když bude potřeba udělá se výbrus na 355...podívej se jak dopadlo choudě Jířa, bohužel je tu vícero ovlivňujících faktorů, tedy že to dostal člověk, který moc nevěděl co to je stroker a také to tak dopadlo Jest pravdou že teď už bych rozhodně nic nepřestavoval, ale koupil bych rovnou celý 383 motor odladěný na těch +- 400 koní. Ale holt jsem okolo amerik vůbec nic nevěděl a hlavně jsem ještě v tu dobu kdy mi to odešlo neměl internet. Takže jsem si holt těžce natloukl. Neříkám že je tam špatně úplně všechno. "Jen" je tam použita sorta dílů která není schopna spolu pořádně spolupracovat. Takže je to potřeba dodělat, něco přikoupit a sladit. Ale už se to docela rýsuje. Něco už jsem nakoupil, další se nakupuje a další vesměs drobotina už je taky sepsaná a čeká na nakoupení. Žádná extra pálka to nebude. Největší položkou budou hlavy, které už mám asi vybrány. Brouzdal jsem na doporučení USm po netu a našel pár článků o úpravách small bloků. Tak jsem si na jejich základě udělal nějakou představu kudy se s těma hlavama pustit. A pokud mi to vyjde s penězma, tak už bych mohl na další F-body mít ten motor def. hotovej. Ale stále ohnilé zadní blatníky
|
|
|
|
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.
Soubory cookie:
chevroletcamaro.cz - fórum používá soubory cookie. Pokračováním prohlížení těchto stránek vyjadřujete souhlas s jejich použitím.
Více informací
OK