Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

4 stránek«<234
Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline Robert  
#76 Odesláno : sobota 18. dubna 2015 20:20:58(UTC)
Robert

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 03.11.2013(UTC)
Zpráv: 817
Bydliště: Praha

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 23-krát v 21 příspěvcích
Napsal: xjohny Přejít na citovaný příspěvek
Tipuju že podle budíku v palubce.


Hurraa jsi dobreeeej Doprrr myslel jsem neco jineho nez ty budiky co ukazujou kraviny
Offline Bouri  
#77 Odesláno : sobota 18. dubna 2015 20:22:26(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Ještě může bejt problém v termostatu...
Co vím, tak teplota spínání sahary je řízena ze řídící jednotky (už jsem dělal zkusmo pár úprav a je to opravdu z ECM) a řídí se podle teploty chladící kapaliny (běžně je tam teplota zapnutí 106,25 °C, má hysterezi 4,5 °C, minimální čas běhu je 30s a spíná se pouze do rychlosti 40 MPH). Sahara se ještě spíná zkratováním pinů A a B v diagnostickém konektoru (spíná se i před nastartováním motoru); zkratováním těch pinů se aktivuje vyblikávací mód diagnostiky pomocí SES kontrolky a při nastartovaném motoru to ukazuje aktuální spotřebu paliva (taky pomocí SES kontrolky). Termostat se otvírá sám podle vlastního nastavení teploty (neovlivňuje ho ECM, ani nic jinýho).
Co se týče pozorování podle budíku, tak u mě se sahara spíná lehoučce za půlkou (tedy lehce za 220 °F) a vypíná se někde pod půlkou. Jestli to koresponduje s Camarem, netuším (ale mohlo by).
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Robert  
#78 Odesláno : sobota 18. dubna 2015 20:22:28(UTC)
Robert

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 03.11.2013(UTC)
Zpráv: 817
Bydliště: Praha

Blahořečil: 3-krát
Blahořečen: 23-krát v 21 příspěvcích
no muzou kecat nebo praskla hlava nebo cidla nebo zavzdusneni atd
Offline vajcner  
#79 Odesláno : sobota 18. dubna 2015 21:45:25(UTC)
vajcner

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 08.02.2015(UTC)
Zpráv: 145
Bydliště: Olomouc

Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
budik ukazuje po zahrati motoru max a nespina ventilator, nekdy sepne hned po otoceni klicku zapalovani na studenym motoru.
jinaK TEPLOTU SEM NEMERIL TEPLOMEREM ALE CIDLO JE NOVE I TERMOSTAT-
co ridi sepinani ventilatoru, myslim cela cesta od jeho motorku az po ridici jednotku
nebo co by to mohlo byt?
Offline vajcner  
#80 Odesláno : sobota 18. dubna 2015 21:48:23(UTC)
vajcner

Kategorie: Na dobré cestě

Registrován: 08.02.2015(UTC)
Zpráv: 145
Bydliště: Olomouc

Blahořečen: 2-krát v 2 příspěvcích
jak to odvzdusnim?
a proc spina nekdy na studenym motoru ventilator hned po otoceni klicku a nespina pri max teplote?????
Offline OndraS  
#81 Odesláno : sobota 18. dubna 2015 22:14:25(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Někde už jsem to tu psal. Do spínání ventilátoru mluví ještě teplotní spínač umístěný na pravé hlavě vzadu. Při pohledu pod haubnu ho najdeš nalevo od rozdělovače. Vede do něj jeden drát (zelený). Spínač ukostřuje při cca 116°C, je to havarijní spínač, který sepne pro případ, že by kostřící signál nevyšel z ECM při těch 106°C jak psal Bouri.
Z ECM i z tohoto havarijního spínače se dráty spojují v jeden a míří na relátko, které spíná ventilátor, +12V si toto relátko bere z pojistky FAN fuse, která je pod proudem při zapnutém zapalování. Relátko je umístěný na konzoli nad posilovačem brzd.

Tzn, pokud máš auto prokazatelně studený a ventilátor přesto běží jako zběsilej, udělal bych toto. Odpojit ten havarijní spínač. Pokud ventilátor přestane běžet, tak je ten spínač v perdeli. To by ovšem nevysvětlovalo, proč ventilátor nezačne běžet při zahřátým motoru - relátko by mělo být totiž sepnuto signálem z ECM při 106°C. Tzn tím to asi nebude, zaměřil bych se na to relátko. Sundat, rozdělat, kouknout na kontakty, zkontrolovat jestli to relé opravdu funguje. Jestli spíná a taky jestli nezůstává slepený.

Mezitím změřit, jestli při stavu "studený auto - ventilátor běží" na to relátoko jde kostra. Pokud jo, a pokud je odpojený to havarijní čidlo, tak jediná možnost kde by se tam ta kostra vzala, je z ECM.

Dej vědět cos zjistil.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
Guest (3)
4 stránek«<234
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.