Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

24 stránek«<7891011>»
Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline Bouri  
#201 Odesláno : pondělí 14. května 2012 14:51:44(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Jirka_z28: Pardon, obráceně, prostě že při určitým kvaltu a poloze plynu už to nemá snahu zrychlovat...

Standa: Pokud mi to nebude fungovat, tak to asi tak udělám, ale tohle je ještě nějaká ta budoucnost...
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Jirka_z28  
#202 Odesláno : pondělí 14. května 2012 15:00:41(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Ale ona se ta kontrolka rozsvítí i v případě, že to auto zrychluje. Jen by prostě dokázalo stejně dobře zrychlovat i na vyšší kvalt. Kdyžtak Ti to někde na srazu ukážu...
Offline Bouri  
#203 Odesláno : pondělí 14. května 2012 15:17:49(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Aha... Na LCW budeš, že? Já sice taky, ale ne svým autem (z finančních důvodů "chudého studenta"). Jestli tam bude třeba Standa, tak má stejnej motor i převodovku jako já, tak bych to porovnal jak s tebou, tak se Standou a pak doma i se svým autem...
Přinejhorším se pokusím dojet na 4th Czech F-Body Session.
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Jirka_z28  
#204 Odesláno : pondělí 14. května 2012 16:02:41(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Jo, na LCW jedu vyhrát Camaro ;) Standovi ta kontrolka taky neukazuje, tak nevím, jak to porovnáš. Ale klidně Tě svezu a předvedu to :)
Offline Bouri  
#205 Odesláno : pondělí 14. května 2012 16:22:45(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Vidím, že všichni jedou vyhrát Camaro... Já s tou mojí smůlou jdu jen hodit lístek... Doprrr
Kdyžtak se s tebou chvilu svezu (spanilka asi ne, to je couračka) a podívám se, jak to vlastne funguje...

Krom toho, že mi jaksi málo dobíjel alternátor (viz. téma sraz v Třebíči), tak krom špatný elektriky otvírání světel mi ještě prapodivně praskalo v motoru (dřív to nedělalo), může to dělat jen špatnej benál (Unicorn ve Žďáru n. Sázavou, 36.90Kč/l) nebo třeba postarší olej?
Video:


PS: Že mi tam chybí levý světlo, toho si nevšímejte, mám ho doma na výměně převodovky za původní. Ja nic

Upraveno uživatelem pondělí 14. května 2012 16:28:38(UTC)  | Důvod úpravy: -

Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline xjohny  
#206 Odesláno : pondělí 14. května 2012 16:43:26(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
To praskání je fakt zvláštní, takhle těžko říct, ale přijde mi to spíš jako něco vnějšího. Jde to opravdu zevnitř motoru? Jestli to nemůže být něco na rozvodech třeba, jako uvolněný řetěz Hmmm
Camaro se rozskočilo...
Offline Bouri  
#207 Odesláno : pondělí 14. května 2012 16:50:08(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Těžko říct, jakoby to bylo ze svodů. Nedělalo to ani na sraze, ani u kamoša a mám pocit, že až někdy mezi benzinkou a domovem. nevím, jak se chová špatnej benál, jestli to jen nejede nebo v extrému podobný praskání...

A s tím řetězem vůbec netuším, rozdělaný sem to neměl. To praskání je opravdu náhodný, někdy to praskne jednou, pak je chvilu klid, někdy si to praskne víckrát, ale ne víc, než sou výbuchy ve válcích. A žeby to byly nárazy pístů o něco, nevím. Hmmm
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Standa  
#208 Odesláno : pondělí 14. května 2012 21:24:15(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Třeba je to nějaký malý šlehnutí do sání, ale na to mi přijde, že jde motor dost plynule. Může to být benzínem, ale je zvláštní že nekucká nebo nestřílí do výfuku. Ten zvuk je takovej dost divnej. Nárazy pístů by byly leda o ventily a to by byl jinej mazec. Třeba je to nějaký ložisko u příslušenství, spojka klimy...
Na LCW snad budu, takže kdybys potřeboval něco zkouknout...
Edit: vzpomněl jsem si, co mi dělá hodně podobnej zvuk - odstředivá spojka u motorovky.

Upraveno uživatelem pondělí 14. května 2012 21:29:11(UTC)  | Důvod úpravy: -

Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Sentinel  
#209 Odesláno : pondělí 14. května 2012 21:37:26(UTC)
Sentinel

Kategorie: Člen smečky

Metály: Přispěvatel: Tento uživatel přispěl finančním obnosem na chod tohoto úžasného fóra!
Registrován: 25.02.2010(UTC)
Zpráv: 1,118
Bydliště: Smečno

Blahořečil: 26-krát
Blahořečen: 8-krát v 8 příspěvcích
já jednou něco dělal na autě a šel jsem od toho a druhej den už na ferovku že vyjedu....v zatáčce mi u skla vyjely kleště a v garáži z pod motoru vypadyl 2 nástavce na golu :) nenechal si tam taky něco? :)
Offline Bouri  
#210 Odesláno : pondělí 14. května 2012 21:47:20(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Co se týče příslušenství, tak vím jen tohle...
- kompresor A/C se nedávno plnil a zase vypouštěl - netěsní
- ložisko napínáku nejspíš dělalo nějakej drobnej rachot (na videiích neslyšitelný), možná písek či jinej bordel se tam moh dostat
- spojka má silně použitý ložisko, takže při vyšlápnutý spojce v neutrálu je slyšet takovej výraznej hluk, ale ten je pravidelnej
- za alternátorem u rotoru sem našel několik špón (viz. video na konci), tak jestli se něco nedostalo dovnitř alternátoru (u mě se špony nemohly vyskytovat, možná v servisu, ale i tak); alternátor je údajně novej (za minulýho majitele), stejně tak startér, kerej odvařil při předváděčce potenciálnímu majiteli (asi byl šikovnej Uz mlcim)

Je to fakt zajímavý, že motor jede klidně, necuká, nic; ani z vejfuku není slyšet žádnej rachot. I když teda smrádek z vejfuku se mi nezdál takovej, jako dřív. Eh?

Sentinel: Bohužel žádný nářadí nepostrádám. Zvířátka typu kuny nevedu Hmmm ; jednou jsem teda v garáži zhulil ježka proti jeho (i mý) vůli výfukovejma splodinama, chvíli se motal, ale přežil. Ja nic
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Standa  
#211 Odesláno : pondělí 14. května 2012 22:04:40(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Ještě k tomu dobíjení - kolik je na baterce? Pokud to v autě ukazuje dobře, tak je napětí OK tzn. dobíjení funkční, ale ta baterka je hotová a nepobere to. Z altíku 40A v tomhle režimu mi přijde hodně, ale to může být zkreslená hodnota kvůli nevyhlazenýmu průběhu a použití klešťáku.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Bouri  
#212 Odesláno : úterý 15. května 2012 0:12:04(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Abych se přiznal, tak napětí jsem teď nikde neměřil, ale někdy před půl rokem nebo kdy, tak 13.20V, palubní voltmetr ukazuje +- dobře (1 čárka = 0.5V), takže ten údaj vypadá pravdivě. Těch 40A je možná reálnejch a když to sečtem, tak byly zapnutý světla, ventilátor i rádio, což mohlo něco sebrat, kolik si veme samotnej motor, nevím.
Proud není vyhlazenej, to máš pravdu, ale z 3F motoru je vyhlazenější než z dynama, takže nevypadá zas tak hrozně, klidně to projedu osciloskopem...

Že je baterka napůl mrtvá vím, ale nejde mi do hlavy, proč jsem teď naměřil asi 0.5A směrem DO baterky, přičemž v sobotu v noci za jízdy (75km) mi napětí spadlo o 1V, takže proud šel Z baterky. Měřil jsem to při cca stejným zatížení spotřebičů (světla, ventilátor, rádio...). Doprrr
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Standa  
#213 Odesláno : úterý 15. května 2012 13:49:44(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
To, je divný. Při jízdě by to mělo dobíjet spolehlivěj. Kudy jde elektrika při dobíjení? Já mám dojem, že u mýho je přímá propojka od altíku na baterku. Pokud ji nemáš, tak jestli není někde špatnej konektor, co třeba chvíli funguje a chvíli ne. Pokud na těch 75km šel proud jen z baterky, tak je v perfektní kondici. Jinak musel jít částečně, nebo prostě chvíli jo a chvíli ne.

Ještě mám nesouvisející dotaz: co vyblikává jednotka při propojení kontaktů konektoru za chodu motoru? Já jsem v manuálu našel jen, že by měla signalizovat bohatost směsi podle šířky pulzu. To ale dělá jen chvilku a pak cosi vyblikává. Jsou tam ještě nějaký informace, nebo jen vybliká chyby jako bez spuštěnýho motoru? Za jízdy jsem to nedokázal vysledovat.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Bouri  
#214 Odesláno : úterý 15. května 2012 13:56:08(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Co jsem se díval, tak to jde přes nějakou malou svorkovnici (asi ji ještě pročistím) a pak rovnou tím tlustým kabelem (kerým teklo 40A) do baterky. A žeby baterka byla v perfekt kondici? Tomu nevěřím, stačilo pár minut startování a baterka byla mrtvá.

Za jízdy jsem vyblikávání nezkoušel, ale šířka pulzu pro vstřikování jde zjistit přes datový pin (E nebo M, je to jedno) a sou to 2 bajty z 25. Opět musí bejt minimálně vyblikávací mód nebo s připojeným odporem (3,9k nebo 10k), bez odporu nebo zkratovací propojny jsem nezjistil, co to píše za data...
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Standa  
#215 Odesláno : úterý 15. května 2012 14:09:24(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Špatně jsem se vyjádřil, vyblikává to kontrolkou a pokud je kontrolka stejně dlouho rozsvícená jako zhasnutá, je opt. směs. Delší rozsvícení než zhasnutí znamená bohatou směs a naopak. A potom cosi dál vyblikává. No, kašlu na to protože motor maká dobře a směs to blikalo správnou.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Bouri  
#216 Odesláno : úterý 15. května 2012 14:17:21(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Aha, nad tím jsem nějak neuvažoval kolem optimální směsi Z šířky pulzu budu brát jen aktuální a průměrnou spotřebu. Optimální směs se zjišťuje přes lambda sondu, ne?
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Standa  
#217 Odesláno : úterý 15. května 2012 14:24:33(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Měla by (to je taky jediný, co mám ve výfuku - dál jen trubka). Ale pro řízení motoru to počítá podle váhy vzduchu a otáček. Ale třeba tam je ještě korekce podle lambda sondy, netuším.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Bouri  
#218 Odesláno : úterý 15. května 2012 14:26:28(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Já sem na motor taky trochu laik, takže nevím, co mi motor chce. Juj
Naopak s elektrikou sem až moc velkej kamarád. Piisk
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline holanuvstatek  
#219 Odesláno : úterý 15. května 2012 14:27:43(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.05.2011(UTC)
Zpráv: 1,564

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
A ja delal ventily a nechal racnu na klice ta letela.
Offline Adam66  
#220 Odesláno : úterý 15. května 2012 15:31:06(UTC)
Adam66

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 04.11.2009(UTC)
Zpráv: 1,016
Bydliště: Leopoldov

Blahořečil: 1-krát
Blahořečen: 13-krát v 10 příspěvcích
Skus zhodit remene od klimy, alternatora ,vody. 2-3 min bez chladenia sa nic nestane. Ked to bude robit dalej tak je to v motore ak nie tak len v tychto odpojenych srackach.
Offline Bouri  
#221 Odesláno : úterý 15. května 2012 15:34:48(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Dobrej nápad, ale tohle asi udělám až po zkouškách, co shodím alternátor na pročištění. Ono se prej dost blbě tenhle dlouhej řemen nasazuje na ten napínák Doprrr, takže ať to dělám najednou.
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Bouri  
#222 Odesláno : pátek 18. května 2012 21:51:18(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Tak jsem se dnes zabýval tou svorkovnící vedoucí z alternátoru (vyčistit kontakty) a postupně jsem se dostal až k bordelu u alternátoru (hromada špón), kerý sem šroubovákem shodil a z pod motoru jsem vybral pěknou podložku, ale až po chvíli mi došlo, že to není podložka, ale krytka ložiska v alternátoru. Tu jsem tam vrátil a na chvíli nastartoval motor a pak jsem tu podložku lovil znovu (takže nedrží).
UserPostedImage UserPostedImage

Když jsem zjistil, jak lehce hejbat s napínákem, tak jsem zkusmo shodil řemen a ejhle, mám pěknej výsledek (v čase 5:10 je to nejvíc vidět, co chrastilo):
Tralalaa
PS: Nezapomeňte si zesílit repráky... Psssst
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Adam66  
#223 Odesláno : sobota 19. května 2012 6:46:38(UTC)
Adam66

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 04.11.2009(UTC)
Zpráv: 1,016
Bydliště: Leopoldov

Blahořečil: 1-krát
Blahořečen: 13-krát v 10 příspěvcích
No vidis a mas to vyriesene.
Offline Bouri  
#224 Odesláno : sobota 19. května 2012 11:29:38(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Zjistit, proč mi to chrastí budu řešit nejdřív v pondělí, kdy budu mít snad po zkouškách. Pak až zjistím, zda bude potřeba jen nový ložisko nebo celej altík.
Takže chrastění mám zjištěný, co to dělalo; ale proč to chrastí, to mě eště čeká. Hmmm
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline OndraS  
#225 Odesláno : pondělí 21. května 2012 0:22:12(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Jéééé to je pěkný ložisko :D Dokonce má i dvě kuličky :D No, tím se vysvětlují ty špony, pravděpodobně to nebudou špony, ale zbytky klece, co držela ty kuličky tak nějak v tom ložisku :D Tak a teď se modli, aby v tom altíku nebyl třeba poškozenej rotor nebo naopak vinutí statoru.
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
Guest
24 stránek«<7891011>»
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.