Vítej poutníče! Pro využití všech možností fóra použij Přihlášení či Registrace.

Notification

Icon
Error

24 stránek«<678910>»
Sdílet
Možnosti
K poslední zprávě K první nepřečtené
Offline Bouri  
#176 Odesláno : pátek 11. května 2012 10:24:42(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Trochu porna si neodpustím... Juj
UserPostedImage

Pracovní verze s dalšími možnostmi zobrazení
UserPostedImage

PS: Ta "šílenost" napravo je LCD obrazovka.
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Jirka_z28  
#177 Odesláno : pátek 11. května 2012 11:23:53(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Hezky sis vyhrál :)
Oceňuju ty přesný údaje, akorát teda nevim, jak to budeš zjišťovat/kalibrovat. Teplotu asi vytáhneš z ECU, ale objem paliva na 0,1 litru?
Budeš to mít aspoň pěkně originální.
Nicméně já upřednostňuju analogový budíky, protože se mi taknějak líběj víc a přijdou mi přehlednější, aspoň když na ně jentak mrknu. I rádio jsem vybíral tak, aby nebylo moc tvarově překombinovaný a aby nesvítilo moc a ne barevně. V tomhle máme jinej vkus ;)
Offline xjohny  
#178 Odesláno : pátek 11. května 2012 12:10:09(UTC)
xjohny

Kategorie: Vůdce smečky

Registrován: 28.02.2009(UTC)
Zpráv: 8,306
Bydliště: Třebenice (LT)

Blahořečil: 86-krát
Blahořečen: 166-krát v 144 příspěvcích
Coool, do 3rd Firebirda se tohle hodně hodí. Bouri je dobrej geek, takže si jistě v pohodě odladí palivoměr na desetinou čárku nějakým empirickým odhadem :-)
Camaro se rozskočilo...
Offline Bouri  
#179 Odesláno : pátek 11. května 2012 12:22:19(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Palivoměr bude víceméně odhad, ale záleží na přesnotsti AD převodníku a jak to budu počítat. Ono palivoměr je obyčejnej poťák s odporem 0-90ohm, nádrž je 60litrová (cca) a převodník dokáže spočítat až 1024tinu, takže problém v tom snad nebude. A stejně budu počítat nějakej ten průměr z X hodnot, ono když se naklání auto, tak to v nádrži taky cestuje a nemuselo by mi to lítat sem tam. Teplotu jde vytáhnout z ECM, ale dostane se do režimu ALDL a chová se trošičku jinak, takze do ALDL bude chodit před nastartováním a pak asi jen občas za jízdy pro překalibrování dat a kontroly zjištěných chyb atd.
Rychlost nebude problém zjistit (mám Vehicle Speed Sensor), ten jen posílá impulzy, u kerejch budu číst frekvenci, u otáčkoměru to samý, podobně u měření spotřeby, ale tam budu měřit délku vstřiku (v závislosti na aktuální rychlosti), teplota, tlak a baterku budu měřit podobně jako palivoměr. Odometer bude jen jednoduchý sčítání "jednotek" z Vehicle Speed Sensor (tlačítkem ODO se přepne na denní počitadlo a dlouhým stiskem se resetuje). "Kvalt-indikátor" budou jednoduchý optický brány, kerý se budou pozicí přerušovat.
Na displejích budou zobrazeny další různý hodnoty, ale to vymyslím časem, co tam bude.

Jirka_z28: Jóó, budíky maj svý kouzlo, sou krásně plynulý a neskáčou jak bargrafy a číslička.
Je to napůl analog, napůl číslicově, proto je to kombinace čísliček a bargrafů z 3mm LEDek. Pokud bych chtěl, tak buď mi pojede oboje, nebo vypnu číslička a pojede jen bargraf (analog) anebo obráceně, záleží na chuti. Ja nic
A pokusím se, aby aj ty bargrafy měly co nejlepší efekt i mezi hodnotami (postupný rozsvěcování).

Upraveno uživatelem pátek 11. května 2012 12:25:30(UTC)  | Důvod úpravy: -

Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Jirka_z28  
#180 Odesláno : pátek 11. května 2012 12:57:09(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
No každopádně to bude kupa práce, tohle rozjet do pohodlně používatelnýho stavu. Držím palce!
U toho palivoměru to bude asi celkem sranda, aspoň u mě neukazuje budík lineárně a i po sjetí na doraz tam 5-10 litrů zůstává. Jde o to, jestli je to jen budíkem nebo i snímačem. Jestli snímání "občas" znamená třeba 1x za 30s, tak to je v pohodě. Teď mě napadlo - šlo by klidně i rozblikat indikátor teploty při neobvykle rychlým zvyšování - upozornilo by to rychleji.

Co se týká VSS (Vehicle Speed Sensor), zkoumal jsi ho? Mně totiž jako jedinej rozsvěcí SES kontrolku (nepravidelně, jen občas), ale přitom ho auto nepoužívá (mám k tacháku bovden). Nijak jsem to zatím neřešil, ale bylo by fajn se toho zbavit :)
Offline Bouri  
#181 Odesláno : pátek 11. května 2012 14:43:23(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
VSS sem nějak moc nezkoumal, ale v PROM čipu (paměť ECM) je možnost "VSS Diagnostic", tedy teoreticky deaktivace zobrazovani chyby. Tohle je pro VIN "S" (LB8), ale jak je to u jinejch motorů, nevim.

Mně osobně se taky nějakou dobu rozsvěcovala chyba VSS (jak náhodně, tak někdy při rozjezdu), ale posledních 150km (?) se nerozsvítila.
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline holanuvstatek  
#182 Odesláno : pátek 11. května 2012 18:17:14(UTC)
holanuvstatek

Kategorie: Kandidát rady starších

Registrován: 14.05.2011(UTC)
Zpráv: 1,564

Blahořečil: 6-krát
Blahořečen: 24-krát v 21 příspěvcích
klobouk dolu.
Offline Jirka_z28  
#183 Odesláno : pátek 11. května 2012 20:01:24(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Bouri napsal:
VSS sem nějak moc nezkoumal, ale v PROM čipu (paměť ECM) je možnost "VSS Diagnostic", tedy teoreticky deaktivace zobrazovani chyby. Tohle je pro VIN "S" (LB8), ale jak je to u jinejch motorů, nevim.

Mně osobně se taky nějakou dobu rozsvěcovala chyba VSS (jak náhodně, tak někdy při rozjezdu), ale posledních 150km (?) se nerozsvítila.


Já nevím, jestli to můžu mít stejný. Tohle deaktivování dokážeš s notebookem kdekoliv? Třeba na LCW? ;) Docela by se mi to líbilo. Teda jestli VSS neřídí i něco jinýho, než tachák v případě, že k němu nevede bovden.

Když už jsem trochu off - topic: nehraješ si i se zvukovou signalizací? Kdyby jo, určitě bys věděl, co ji vytváří. Já mám totiž ještě klasický pískání, Ty už určitě máš "ding - ding - ding - ...". Kolikrát jsem přemejšlel, jestli by nešel udělat mírnej facelift a ten zvuk změnit. Pokud by to šlo nějak snadno, šel bych do toho...
Offline Bouri  
#184 Odesláno : pátek 11. května 2012 21:07:28(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
No změnit kdekoliv bude problém, páč programátor je trochu rozměrnější a náchylnej na "rozpadnutí"; jako bonus pro smazání čipu je potřeba intenzivní UV záření (slunko jen tak nestačí), takže s sebou tahat horský slunko či něco podobnýho je trošku nad rámec rozměrů pro přepravu.
Programování probíhá stylem "zjistit info o ECM, použitém PROM čipu...", "vyčíst data z čipu", "upravit data v programu na úpravu dat ECM", "smazat PROM čip", "nahrát data do PROM čipu" (já to mám s mezizastávkou nahrání dat do mikrokontroléru, z kerýho to pak nahrávám do PROM čipu, takže jsem omezen množstvím dat) a šup s ním zpátky do ECM.

S tou zvukovou signalizací sem chtěl něco udělat (taky mi jen pípá), ale na netu jen tak nejde sehnat schéma (podle kerýho vyrobit funkční kopii) a výstup z mikrokontroléru ještě nezvládám. Základ signálu je sinus 1kHz s postupným (lineární) snižováním hlasitosti. Takže upravenej Chime Warning Module eště nemám, ale mám u kamoše domluvenej dingovací modul, tak ten opatrně otevřu a zkusím zjistit, jak to tam vypadá a pak by se daly vyrábět kopie.


PS: Tak jsem si to vytisknul a zkusil v autě, jak by to vypadalo a rozložení je +- vyhovující. Nechtěl sem ten papír lepit izolačkou, tak je tam jen tak položenej, v reálu bude o trochu výš. Taktéž kvalita tisku je nic moc, nemusím vyplejtvat celou nádržku černý za 5 stovek na 2 listy papíru.
UserPostedImage UserPostedImage UserPostedImage
UserPostedImage UserPostedImage UserPostedImage
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Jirka_z28  
#185 Odesláno : pátek 11. května 2012 23:38:48(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
OK, díky. Na to programování bych se teda asi vykašlal, zas tak často mi ta chyba nevzniká (ale kdybys přišel na příčinu, dej vědět, chová se nám to stejně).
Dingovací modul bych teda bral taky. Nejde to ale třeba koupit, klidně na e-bay? Přece jen přímá výměna by byla jednodušší, ale nevím, po čem koukat...
Offline Bouri  
#186 Odesláno : pátek 11. května 2012 23:52:40(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
S tím VSS zkus několikrát rozpojit a spojit konektory týkajících se VSS včetně bufferu (v mým případě taková žlutá krabička v palubce u noh spolujezdce), případně je lehce stříknout kontaktolem, pravděpodobně de po drátech a konektorech nějakej bordel. Tu máš vyscreenovanej popis z manuálu:
UserPostedImage UserPostedImage
Bohužel ten manuál nebere v úvahu chyby způsobený náhodou, takže jedině si projít část Code 24 will set if... a okolí...

Zkus hledat Chime Warning Module, mohlo by to bejt i na více aut od GM (třeba Forďáckej vypadá a funguje jinak) a mělo by to bejt navzájem vyměnitelný (vyndáš pískací, nasadíš dingovací; ne jak u někerejch novejch "šrotů", kde pro každou výbavu je konkrétní věc a je nesdílitelná s jinými verzemi výbavy); ten pískací má jen 6 vývodů (nereaguje na rozsvícený světla) a dingovací 7, měřil jsem konektor a na světla by to mělo reagovat, takže je to připravený.

Upraveno uživatelem pátek 11. května 2012 23:54:24(UTC)  | Důvod úpravy: -

Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Jirka_z28  
#187 Odesláno : sobota 12. května 2012 10:00:15(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Dík, s kontakty VSS si pohraju po státnicích, až bude trochu času. Schémata jsem si uložil.

S tím pípákem - mně pípá i při zapnutých světlech, nemáš problém v konektoru?
Hledal jsem to, na rockautu nic. Na E-bay jsem našel http://www.ebay.com/itm/...em3a66146e65&vxp=mtr , to by mohlo být ono, že?
A pak je vlákno http://www.thirdgen.org/...wanted-1982-83-84-a.html , kde píšou, že Camara měly BUZZ a Firebirdy CHIME, takže musíme koukat po modulu z Pontiacu...
Offline Jirka_z28  
#188 Odesláno : sobota 12. května 2012 10:08:12(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Kdybych si byl jistej, že bude fungovat tohle, neváhal bych... ale to asi nepoznám bez vyzkoušení, že? nebo myslíš, že to bude standardizovaný?
Offline Jirka_z28  
#189 Odesláno : sobota 12. května 2012 11:15:11(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Tak jsem skočil kouknout do garáže, mám tam taky č. 14034321 ... a má 7 vývodů a píská. TAk už nevím, podle čeho to rozlišit.
Offline Hejkal  
#190 Odesláno : sobota 12. května 2012 14:43:25(UTC)
Hejkal

Kategorie: Kandidát smečky

Registrován: 28.03.2012(UTC)
Zpráv: 222

Blahořečen: 6-krát v 6 příspěvcích
Tu palubku bych si na Birda nedal. Ty co tam má jsou lepčí. Je to jenom můj názor nechci tě odrazovat ani nijak kritizovat, vim že každej má jinej vkus. Zatim ještě 3.gen vlastim neumim si ho představit s digitálem :-)
Offline OndraS  
#191 Odesláno : sobota 12. května 2012 17:47:45(UTC)
OndraS

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 11.11.2009(UTC)
Zpráv: 700
Bydliště: Brno - nejvetsi vesnice v CR

Blahořečen: 23-krát v 19 příspěvcích
Jirka Z28: Vehikl spýd senzor by u tvýho auta člověče možná opravdu mohl být k ničemu. S bowdenem to nesouvisí, ten mám taky. Co máme jinýho? Ty máš manuál, já automat. Ha! Já nedávno zrovna něco mrdal s přístrojovkou, když mi vynechával otáčkoměr, a když jsem to dal zpátky a fachčilo to, zase mi auto najednou neřadilo lock-up na třetím kvaltu. Po delší jízdě cca 70km/h se rozsvítila krpa, kterou jsem vyblikal právě jako VSS. No, bodejť, protože jak jsem s tou přístrojovkou tentoval, tak jsem zmrvil konektor právě od VSS; nevím kde ji má Bouri, ale já to mám právě hned na rubu přístrojové desky, mezi ukazatelem paliva a tachálem, žlutá krabička. A teď je otázka, proč to u tebe vůbec je, když máš manuál. Nemůže to třeba souviset s tempomatem, jako že by za pomocí VSS se rozsvěcovala kontrolka "shift up". Nebo takovýho něco?
camaro SPORT COUPE V6 1988
camaro Z28 1991
Rodinka: Firebird V6 92, Camaro LT 78, Monte Carlo 72, Golden Spirit 80, Mark VII 88
Offline Jirka_z28  
#192 Odesláno : sobota 12. května 2012 18:03:53(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
žlutou krabičku na rubu palubky mám taky. Kontrolka "Shift up" mi funguje. Tak že by se vyhodnocovala i na základě VSS? Je to možný no. Myslel jsem, že to bere jen podle otáček a polohy plynu (+ nějak zjišťuje, jestli je tam zařazená 5ka). Hold časem půjdu po drátech podle schematu, jestli nenarazím na nějakej volnej kontakt... dík
Offline Bouri  
#193 Odesláno : sobota 12. května 2012 23:59:28(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
S těmi Chime Warning Moduly je to asi jiný na Firebirdy a jiný na Camara, těžko říct, ale já mám pískací a mám jen 6 nožiček (nevaruje mě před zapnutejma světlama), ten tvůj jak píšeš varuje aj see světlama a má 7 nožiček. Tak jedině se podívat po Firebirďáckejch se 7 nožičkama.

A VSS by mělo bejt cosi na výstupu převodovky, ta žlutá krabička je jen nějakej buffer, ale taky je součástí systému VSS. Tu žlutou krabičku mám u noh spolujezdce v místech, kde mám řídící jednotku.
Mně se Shift Up nechce rozsvítit, přitom žárovka je dobrá i dráty sou OK... Doprrr Je to sice drobnost, ale i takový drobnosti mi můžou časem vadit.
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Standa  
#194 Odesláno : pondělí 14. května 2012 9:45:52(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
A rozsvítí se Ti Shift Up při propojení serv. konektoru na vyblikání závad? Mě ta kontrolka taly nefunguje a bral jsem to tak, že třeba ani není nastavená v jednotce (podle manuálu nebyla tahle funkce u všech). Já jsem se u svýho nedostal k tomu, abych to prozkoumal, ale Jirkovi při serv.modu svítí, jestli jsem to dobře pochopil. No, další věc ke šťourání.
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Bouri  
#195 Odesláno : pondělí 14. května 2012 13:27:57(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Jakože zkratuju A a B piny a měla by se ta konntrolka rozsvítit? Mám pocit, že nerozsvítí, jen začne vyblikávat SES.
Když jsem to auto koupil, tak v Shift Up žárovka nebyla, taktéž nebyla ani v Security (tam to chápu, to maj až ročníky 1990-1992). Možná to moje ECM ještě neumí. Co jsem jel na sraz do Třebíče, tak se myslimže nerozsvítila ani při pomalým zrychlení (podle 3rd gen fóra se prej při pomalým zrychlení rozsvítí brzo), ani při 5,5k RPM. Podle manuálu je to kontrolka pro "ekonomičnost jízdy", takže asi ne jak u závodních aut, kde jsou nastaveny permanentní otáčky.

Pokud opravdu tu funkci nemám, při kolika RPM by jste tu žárovku nechali rozsvítit pro motor LB8 (VIN "S")?
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Standa  
#196 Odesláno : pondělí 14. května 2012 13:46:55(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Jak zmínil Jirka, hodnota je závislá na poloze plynu, takže při udržování rychlosti se může rozsvítit i třeba při 1500ot a při plným až v oblasti nejvyššího výkonu. Vzhledem k tomu, že po rovině jde jet na 5ku i 50 tj. jen kousíček nad 1000ot, tak by kontrolka neměla smysl jen při nastavení podle otáček.
Jestli se má kontrolka rozsvítit při vyblikávání, nevím (Jirka má karbec a asi úplně jinou jednotku).
Edit: U toho 5l motoru se rozsvěcovala při klidný jízdě opravdu brzo, i do kopce to bez snahy o velký zrychlení bylo pod 2000ot. Ale přecijenom tam je krouťák od spodu o dost větší. Na druhou stranu jsem se i u tý 2,8l dokázal vejít do 2000ot po celou jízdu.

Upraveno uživatelem pondělí 14. května 2012 13:57:57(UTC)  | Důvod úpravy: -

Firebird ´87 V6 T-top manuál
Offline Jirka_z28  
#197 Odesláno : pondělí 14. května 2012 13:47:33(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
myslím, že záleží na otáčkách a poloze plynu... při lehkým šimrání plynu na 4ku se mi rozsvítí už někde mezi 1200 a 1500 ot / min. Při stlačování plynu se okamžik rozsvěcení posouvá nahoru. Při plným plynu jsem si toho nikdy nevšiml... asi proto, že v tom okamžiku mám jiný starosti :)
U V6 to bude vždycky posazený trochu vejš no...
Offline Bouri  
#198 Odesláno : pondělí 14. května 2012 14:08:15(UTC)
Bouri

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 25.07.2011(UTC)
Zpráv: 836
Bydliště: taková řiť světa kousek od Brna

Blahořečil: 10-krát
Blahořečen: 10-krát v 9 příspěvcích
Údajně to závisí i na zatížení motoru...
Někdy to zkusím opravdu zlehka, kdy už při nějaký poloze plynu nebude mít snahu dál táhnout, zda se rozsvítí...
To zatížení motoru se počítá z MAF nebo odjinud? Pokud by to moje ECM opravdu neuměla, tak bych si to s tou novou digi palubkou dodělal. Otáčky motoru zjistím snadno, polohu plynu taktéž a na MAF se budu muset naučit...
Pontiac Firebird 1987 (305cui V8 carb A/T)
Klimatizace: WIP
Potahy sedaček: Oprava
Alarm: Chtělo by to opravit
Offline Jirka_z28  
#199 Odesláno : pondělí 14. května 2012 14:16:56(UTC)
Jirka_z28

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 29.10.2009(UTC)
Zpráv: 1,285
Bydliště: Letohrad, Praha

Blahořečil: 18-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Počkej, teď to nějak mícháš... pokud by už motor neměl snahu táhnout, musel bys přece řadit dolů, ne nahoru. Tohle se rozsvítí v době, kdy ten motor právě táhne (a žere) zbytečně moc a utáhl by to při stejné dynamice jízdy i na vyšší kvalt.
Zatížení motoru to podle mýho pozorování nezohledňuje, protože se rozsvítí ve stejným momentě při jízdě po rovině i do kopce. Právě ve stoupání je to až moc brzo a při zařazení vejš v tomhle okamžiku už se pak motoru nechce.

edit: ale jak už zaznělo, mám karbec a může se to chovat trochu jinak
Offline Standa  
#200 Odesláno : pondělí 14. května 2012 14:36:26(UTC)
Standa

Kategorie: Člen smečky

Registrován: 14.01.2012(UTC)
Zpráv: 977
Bydliště: Letohrad

Blahořečil: 14-krát
Blahořečen: 12-krát v 12 příspěvcích
Bejt tebou, tak bych to do začátku nastavil třeba tak 1000+(pol.plynu*4500). Pak můžeš laborovat, co dál. Případně ještě určovat zatížení podle polohy plynu a otáček...
Firebird ´87 V6 T-top manuál
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
Guest
24 stránek«<678910>»
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.